-
Stellantis, po dobrym starcie w styczniu, umacnia pozytywny trend w rankingach sprzedaży w 29 krajach w Europie (EU29), odnotowując w lutym wzrost zarówno pod względem udziału w rynku1 (20,3%, +0,3 punktu procentowego w porównaniu do ubiegłego roku), jak i wolumenu sprzedaży (+12,1%)
-
Francja, Niemcy, Włochy, Polska i Portugalia odnotowują dwucyfrowy wzrost, a Austria, Hiszpania, Wielka Brytania i inne kraje europejskie odnotowują wzrost rok do roku
-
Stellantis Pro One osiąga udział w rynku na poziomie ponad 30% i wzrost sprzedaży o 15,9%, pozostając bezkonkurencyjnym w branży pojazdów użytkowych
-
Na rynku pojazdów elektrycznych z napędem akumulatorowym (BEV), Stellantis odnotowuje stabilny wzrost sprzedaży (+7%) w porównaniu do ubiegłego roku, przy znacznym wzroście we Francji i Portugalii, osiągając ogólny udział w rynku samochodów osobowych i użytkowych na poziomie 14,7%2, zgodnie ze styczniowym trendem
Stellantis umacnia pozytywny trend sprzedaży, który utrzymywał się przez cały 2023 rok i w styczniu tego roku. W obszarze UE29, w lutym Stellantis odnotował 12,1% wzrost wolumenu sprzedaży (samochody osobowe i użytkowe) rok do roku, co odpowiada udziałowi w rynku na poziomie 20,3%, który przekłada się na wzrost o 0,3 p.p. w porównaniu z rokiem ubiegłym i 0,6 p.p. w porównaniu ze styczniem tego roku, co daje udział w rynku od początku roku na poziomie 20%.
Znaczącym wzrostem sprzedaży na poziomie 29,4% wyróżnia się Portugalia, podobnie jak Francja, Niemcy i Włochy, których udział w rynku również wzrósł w porównaniu do ubiegłego roku. Wykorzystując sukces krajowego programu leasingu socjalnego, we Francji Stellantis jest liderem rynku i odnotowuje wzrost o 18,5%, czyli o 5 punktów procentowych więcej niż wynosi trend rynku. We Włoszech Stellantis odnotowuje 15,6% wzrostu (samochody osobowe i dostawcze) w porównaniu do ubiegłego roku i również umacnia pozycję lidera rynku: 6 modeli znalazło się w pierwszej dziesiątce, w tym na pierwszym miejscu ponadczasowy FIAT Panda. W Niemczech Stellantis odnotował wzrost o 13,6%, a udział w rynku wzrósł o 0,7 p.p., osiągając 13,2%. Znaczący wzrost sprzedaży odnotowano również w Austrii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii – na Półwyspie Iberyjskim Stellantis zajmował pozycję lidera rynku zarówno w lutym, jak i od początku roku – w Wielkiej Brytanii oraz na innych europejskich rynkach.
Jednostka biznesowa Stellantis Pro One, oferująca szeroką gamę wszechstronnych samochodów dostawczych zasilanych różnymi źródłami energii, umacnia swój udział w rynku na poziomie ponad 30%, odnotowując wzrost sprzedaży o 15,9% w ujęciu rok do roku, przy znacznym trendzie wzrostowym w prawie wszystkich krajach europejskich.
„Sprzedaż w lutym 2024 r. pokazuje, że cała gama naszych marek i produktów zapewnia stały wzrost wyników w Europie” – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis na region Rozszerzonej Europy. – „Sprzedaż pojazdów elektrycznych stale rośnie, a Stellantis Pro One umacnia swoją pozycję lidera na rynku pojazdów użytkowych obejmującym wszystkie rodzaje zasilania, bazując na swojej nowej gamie. Osiągnięte wyniki to rezultat trwałego zaufaniu naszych klientów do naszych produktów i marek. W 2024 roku będziemy kontynuować naszą pracę zespołową, ponieważ jesteśmy gotowi konkurować o pierwsze miejsce dzięki wprowadzeniu wielu świetnych nowych produktów”.
Na rynku pojazdów elektrycznych BEV (osobowe i dostawcze) Stellantis stale rośnie, odnotowując wzrost o 7% w ujęciu rok do roku, osiągając udział w rynku w Europie na poziomie 14,7% i będąc liderem w różnych segmentach pojazdów elektrycznych BEV. Stellantis wykazuje stabilny wzrost w porównaniu z czwartym kwartałem 2023 roku i styczniem 2024, który zapewnia jej miejsca na podium na kilku głównych rynkach europejskich. We Francji, sprzedaż pojazdów BEV odnotowała dwucyfrowy wzrost (+76%), osiągając imponujący udział w rynku wynoszący 37,1%, co oznacza wzrost o 9,2 pp. w stosunku do ubiegłego roku i wzrost o 4,2 pp. w stosunku do całkowitego udziału w rynku obejmującym wszystkie rodzaje zasilania (32,9%).
„Nieustannie pracujemy nad tym, aby pojazdy elektryczne były dostępne dla wszystkich w ramach naszego planu strategicznego Dare Forward 2030 i dlatego niezwykle ważne jest, aby cały ekosystem wspierał tę transformację. Rządy, dostawcy infrastruktury ładowania i producenci samochodów muszą współpracować, aby pobudzić popyt na rynku. Ten wspólny wysiłek ma kluczowe znaczenie dla powszechnego przyjęcia i osiągnięcia zrównoważonej mobilności. Razem możemy kształtować bardziej ekologiczną przyszłość dla przemysłu motoryzacyjnego i środowiska” – dodał Hochgeschurtz.
1 Dane oparte na wewnętrznych i zewnętrznych źródłach danych.
2 Wstępne dane dotyczące rynku BEV.
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze