Z 714-stronicowego dokumentu dotyczącego szczegółów utworzenia firmy Stellantis wynika, że nie jest to do końca fuzja, ale Grupa PSA przejmuje kontrolę nad koncernem Fiat Chrysler.
Pod koniec ubiegłego roku Grupa PSA i Fiat Chrysler ogłosiły plan połączenia firm i utworzenia czwartego co do wielkości koncernu motoryzacyjnego na świecie. Nowy gigant formalnie powstanie w pierwszym kwartale roku 2021 i przyjmie nazwę Stellantis. Zgodnie z założeniami współpraca ma przebiegać na zasadach równości, jednak z 714-stronicowego dokumentu, który przedstawia szczegóły połączenia wynika, że fuzja nie do końca jest fuzją. To Grupa PSA przejmuje kontrolę nad FCA. Świadczy o tym zapis znajdujący się na stronie 24, mówiący o tym, że „zespoły PSA i FCA ustaliły, że Grupa PSA jest z księgowego punktu widzenia nabywcą FCA”. Dokument przestudiował dziennik Automotive News Europe.
Zarząd Stellantis będzie składał się z 11 członków a na czele francusko-włosko-amerykańskiego giganta stanie dyrektor generalny Grupy PSA, Carlos Tavares.
Pierwotne założenia dotyczące fuzji informują, że 13 marek Stellantis (Peugeot, Citroën, DS Automobiles, Opel, Vauxhall, Fiat, Maserati, Lancia, Ferrari, Chrysler, Jeep, Dodge i Alfa Romeo) pozostaną nienaruszone, ale w mediach już pojawiły się wzmianki o ograniczeniu liczby pozycji w portfolio giganta na niektórych rynkach, m.in. na rynku chińskim.
Najnowsze komentarze