poniedziałek, 8 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Opel

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 07/2019

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2019-07-10
w Opel, Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
24 2
0
29
UDOSTĘPNIEŃ
73
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Francuskie nowości. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 08/2022

Używany Peugeot 308 II to dobra propozycja. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 29/2022

Miele przesiada się na napędzaną wodorem flotę marki Opel

Już tylko tydzień dzieli nas od pojawienia się w punktach sprzedaży prasy sierpniowego AUTO MOTO, czas więc najwyższy na przegląd wydania datowanego na lipiec. A nie zachęca ono specjalnie do zakupu miłośników francuskiej motoryzacji, przynajmniej okładką, na której nie ma ani jednego samochodu francuskiego. Jest za to Opel Crossland X produkowany przez Grupę PSA.

 

AUTO MOTO nr 07 (278) z VII.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 7 groszy
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C-Elysee, C1, C2, C3, C3 Picasso, C3 Aircross, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, DS 3, DS 4, 107, 108, 206, 207, 208, 2008, 307, 308, 3008, 407, 508, 5008, Partner, Clio, Espace, Fluence, Kadjar, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Talisman, Twingo, Wind, Corsa, Crossland X, Grandland X

 

Na pierwszą wzmiankę o francuskiej motoryzacji trafiłem w artykule poświęconym motoryzacji… włoskiej. Chodzi o materiał zamieszczony na stronach 4-8 traktujący o najbliższej przyszłości włoskich marek. Nie zabrakło tam bowiem wzmianki o niedoszłej fuzji FCA z Grupą Renault.

O pięciogwiazdkowym wyniku Renault Clio V w testach zderzeniowych EuroNCAP możecie przeczytać krótko na stronie 10.

Kolejna strona przynosi krótką notatkę o pracach prowadzonych przez firmę Michelin nad nową, „bezpowietrzną”, oponą. Sama idea nie jest nowa, ale teraz prace wchodzą w fazę przedprodukcyjną.

Wśród premier miesiąca (strony 14-15) pokazano przede wszystkim najnowsze wcielenie Opla Corsy. Samochód ma sporo wspólnego z najnowszym Peugeotem 208.

Citroëna C-Elysee i Renault Megane wspomniano w teście Škody Scali zamieszczonym na stronach 16-21.

Siedem miejskich SUV-ów porównano na stronach 34- AUTO MOTO. Znalazł się w tym gronie także Opel Corssland X. Wszystkie porównane modele miały pod maskami silniki benzynowe o mocy rzędu 110-130 KM. Opla pochwalono za funkcjonalność, duży bagażnik, dobrą ergonomię, dynamiczną i elastyczną jednostkę napędową, która jednakże sporo pali. Dodałbym od siebie, że w przypadku PureTecha dużo zależy od stylu jazdy. Skrytykowano nadwrażliwe ESP i spore przechyły nadwozia, co przekłada się podobno na precyzję prowadzenia. Znowu to bezsensowne poszukiwanie sportowych wrażeń w miejskim SUV-ie! Nie spodobało się też zawieszenie i wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, które w części jest opcjonalne. A u innych producentów nie?…

W tekście wspomniano też Peugeota 2008, a Opel zajął trzecie miejsce. Z kim przegrał? Oczywiście z autami koncernu VAG – Seatem i Volkswagenem. Pokonał za to Suzuki, Mazdę, Hyundaia i Fiata.

Teraz będzie nie o francuskim samochodzie, tylko o popularnej z jakiegoś powodu w Polsce Škodzie Fabii. Na stronie 55. AUTO MOTO podaje koszty naprawy po delikatnej stłuczce. Niemal 16.000 zł! To miała być tania marka koncernu VAG…

Wśród Rynkowych debiutów miesiąca (strona 56.) wspomniano Peugeota 508 SW.

Na stronach 57-65 znajdziecie raport wdziale Używane poświęcony najlepszym silnikom ostatniej dekady. Zarówno benzynowym, jak i wysokoprężnym. Na pierwszym miejscu – 1.2 PureTech! Jednostka jest oferowana od pięciu lat, trafia obecnie do aut Citroëna, Peugeota, DS Automobiles i Opla. AUTO MOTO wspomniało modele Berlingo, C3, C3 Picasso, C3 Aircross, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, 208, 2008, 308, 3008, 5008, Partner, DS 3, DS 4, Crossland X i Grandland X. Wspomniano o słabych stronach, w tym o łuszczącym się pasku rozrządu, ale nikt nie rozpacza, jak w niektórych komentarzach na naszych łamach. To jeszcze bardziej skłania mnie ku poglądowi, że problem istnieje, ale jest marginalny.

Inną polecaną jednostką jest silnik 1.2 TCe Grupy Renault. Spotykany m.in. w Renault Clio III, Modusie, Twingo II, Wind.

Francuskie modele pojawiły się także przy opisie silnika 1.0 VVT-i Toyoty. Motor ów trafia bowiem do Citroënów C1 i Peugeotów 107 i 108.

Wśród polecanych diesli nie mogło zabraknąć jednostki 1.6 HDi Grupy PSA. Szeroko stosowana trafiała nie tylko do marek francuskich, ale też do Fordów i Volvo, o których AUTO MOTO nie wspomniał. Wymienił za to modele C3, C4 i C5 oraz 207, 208, 307, 308, 3008, 407 i 508.

Inny wysokoprężny silnik Grupy PSA wspomniany przez AUTO MOTO, to jednostka 1.4 HDi spotykana m.in. w Citroënach C1, C2 i C3, czy Peugeotach 107, 206 i 207. Natkniecie się na nią także w niektórych Mazdach, Fordach i Toyotach.

Opisano też silnik 1.6 dCi Grupy Renault, który można spotkać m.in., w Renault Espace, Fluence, Kadjarze, Lagunie, Megane, Scenic’u i Talismanie. Ale też w Nissanach, a nawet Mercedesach.

Dwulitrowa jednostka HDi, to jeden z najlepszych silników ostatnich lat. Montowana m.in. w wielu Citroënach (AUTO MOTO wspomina tylko C5) i Peugeotach (308, 3008, 508) trafiała też do Fordów.

Również dwulitrowy diesel od Renault (2.0 dCi) okazuje się godny zainteresowania. Znajdziecie tę jednostkę np. w Lagunie III i Espace IV, ale też w Nissanach.

Zdjęcie Renault Scenic’a dostrzeżecie na stronie 68.

I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w tym numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 107108200820620720830083073084075008508AUTO MOTOBerlingoC-ElyseeC1C2C3C3 AircrossC3 PicassoC4C4 CactusC4 PicassoC5CitroenClioCorsaCrossland XDS 3DS 4DS AutomobilesEspaceFluenceGrandland XKadjarLagunaMeganeModusOpelPartnerPeugeotRenaultScenicTalismanTwingoWind
Udostepnij16Tweet6Udostepnij2
Poprzedni

Rekordowy udział Grupy Renault we włoskim rynku

Następny

Jaki jest najlepszy samochód do ślubu? Oczywiście Citroen!

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Jaki jest najlepszy samochód do ślubu? Oczywiście Citroen!

Citroen Spacetourer

Test: Nowy Citroen SpaceTourer Business Lounge. W świecie przestrzeni do prowadzenia interesów

Citroën – sprzedaż w Niemczech w pierwszym półroczu 2019

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Daniel - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Anonimowo - Stellantis trzecim najbardziej dochodowym producentem świata. Lepszy niż Toyota, Volkswagen i Hyundai
  • Zbyslav - Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Anonimowo - Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Tom - Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy
  • Tomasz O - Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Przemek - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Leszek - Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Wywiad z Tomkiem Nowakiem


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski
  • Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Dacia Sandero i Jogger z sukcesami w Irlandii
  • DS 4 wygrywa z Audi A3 w teście Auto Express
  • Uruchamianie używanego samochodu po wieloletnim postoju
  • Używana Dacia z salonu z gwarancją do 3 lat. Ceny już od 15 tysięcy zł
  • DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.