Wizualizacja przyszłej wersji Citroëna C4 zagościła na okładce aktualnego wydania tygodnika „Auto Świat”, ale zdjęcie jest niewielkie. To w dodatku jedyny samochód francuskiej marki, jaki dostąpił zaszczytu obecności w tym miejscu, a królują oczywiście samochody marek niemieckich, co nie dziwi – przywykliśmy do tego z jednej strony, z drugiej zaś zdajemy sobie sprawę z tego, jakie wydawnictwo „produkuje” to pismo.
„Auto Świat” nr 20 (970) z 12.V.2014
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C4, C4 Picasso, DS4, Jumpy, 208, 308, Expert, Partner, Koleos, Megane, Zoe, Sandero
Znaczący wzrost sprzedaży Citroëna odnotował we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3. Redaktor Sewastianowicz. Francuskiej marce przyrosło w stosunku do ubiegłego roku 106%.
Citroënowi C4 trzeciej generacji poświęcono artykuł opublikowany na stronach 8-9. Pokazano dwie wizualizacje, przy czym przedni pas jest inspirowany aktualnym C4 Picasso. Auto będzie oczywiście również powstawało na modułowej platformie EMP2 (jak Nowy Peugeot 308 chociażby) i pojawić się ma, zdaniem „Auto Świata”, pod koniec 2015 roku. W materiale wspomniano inne modele koncernu PSA – C4 Picasso, DS4, 308, przypomniano też dwie poprzednie generacje C4.
Citroëna Berlingo i Peugeota Partnera wspomniano przy okazji prezentacji Forda Tourneo Courier na stronie 12.
Dane podsumowujące liczbę rejestracji dwudziestu najchętniej wybieranych w Polsce marek samochodowych zgrupowano w tabelce pokazanej na stronie 15.
Na tej samej stronie pojawiła się też krótka informacja o tym, że Renault Zoe trafiło do Polski.
Citroëna Jumpy i Peugeota Experta wspomniano w krótkim teście Fiata Scudo opublikowanym na stronie 21.
Najtańszym nowym samochodem na polskim rynku jest Ford Ka, ale drugie miejsce należy do Dacii Sandero, którą wspomniano na stronie 22.
O ogłoszonych w Polsce akcjach serwisowych piętnastu marek traktuje artykuł zamieszczony na stronach 40-43. Wynika z niego, że Renault wezwało w ubiegłym roku 10.632 samochody, choć większość z nich w związku z drobiazgiem. Wspomniano modele Megane II i Koleos. Peugeot z kolei wezwał do serwisów 1.133 egzemplarze 208-ki. Akcji serwisowych Citroëna nie odnotowano.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 20/2014
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze