„Motor” nr 01 (2846) z 31.I.2007
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 1,80zł
Koszt 1 strony: 3,75 grosza
Warto kupić: nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono miejsce: C-Métisse, Xsara, 207, Laguna, Modus
Przy okazji nie obyło się bez mieszania – numer sygnowany jest jedynką i rokiem 2008, ale wydany został pod datą ubiegłoroczną, konkretnie – sylwestrową. Z Nowym Rokiem życzymy więc Redakcji „Motoru” jak najwięcej rzetelności…
Przyda się ona na przykład przy pisaniu nazw modeli samochodów francuskich. Miło jest, że pokazano Citroëna C-Métisse w artykule poświęconym samochodom przyszłości, miło też, że wyrażono nadzieję, ze takie właśnie auta będą kiedyś jeździły po ziemskich ulicach, ale wypadałoby poprawnie napisać nazwę, miast sadzić błędy typu C-Metise. Niewiele? Może i tak, ale to prawie tak, jakby napisać VW Golw, albo Škoda Fobia ;-)
O Renault Lagunie wspomniano na stronie 15. omawiając wyniki ostatnich testów zderzeniowych EuroNCAP. Francuski samochód wypadł tam naprawdę nieźle. Tutaj macie pełne informacje na ten temat. Z kolei w tym artykule znajdziecie sporo informacji o bezpieczeństwie Laguny, ale i innych modeli aktualnej gamy Renault.
Na tej samej stronie wspomniano o Peugeocie 207, jako jednym z dziesięciu najpopularniejszych samochodów kupowanych na Wyspach do firm (auta flotowe).
O powiększeniu gamy Modusa napisano parę słów na stronie 25. Dużo się z tego artykułu nie dowiecie, ale trzeba przyznać, że jest napisany dość obiektywnie. Po bardziej szczegółowe informacje na temat nowego Modusa powinniście sięgnąć do jego prezentacji zamieszczonej u nas.
Nowego Citroëna C5 pokazano na stronie 31., a na tej z o jeden mniejszym numerkiem zacytowano wypowiedź Marka Nawareckiego z Citroën Polska na temat oczekiwań handlowych w bieżącym roku.
O jakimś (nie podano modelu) Citroënie z silnikiem 1.9D pisze do „Motoru” czytelnik, co opublikowano na stronie 36. Człowiek ów pyta, czy powinien wymieniać olej w tym silniku co roku, jak oczekuje instrukcja, czy co 10 tys. km. Auto pokonuje bowiem rocznie tylko połowę tego dystansu. Cóż – „Motor” słusznie proponuje wymianę co roku.
Obok list innego czytelnika, właściciela Xsary, któremu „ucieka prąd”. Samochód nie odpalany przez tydzień nie chce się uruchomić. „Motor” proponuje poszukać urządzenia, które – mimo wyłączonego zapłonu – prąd „ciągnie”. Miałem coś podobnego w żony C2. Problem sam ustąpił ;-)
Laguna Coupe została wyróżniona umieszczeniem jej w gronie supersamochodów, które zamieszczono na stronach 40-41. Francuski koncept pojawił się w takim towarzystwie, jak Lamborghini Reventon, Ferrari Millechili, Ferrari 430 Scuderia, Aston Martin DBS, czy Maserati GranTurismo!
I – nie licząc zapowiedzi testu Renault Clio Grandtour w następnym numerze – była to już ostatnia notatka o francuskiej motoryzacji, jaką można przeczytać pierwszym tegorocznym „Motorze”. Myślę, że ten wydatek możecie sobie darować.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze