poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Renault Captur I generacji ciekawą alternatywą na rynku wtórnym. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 04/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-25
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
130 1
0
113
UDOSTĘPNIEŃ
375
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Peugeot 508 kontra Volvo S60 i BMW 3. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 19/2022

Tylko Renault Captur pierwszej generacji reprezentuje francuską motoryzację na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Oczywiście nie oceniamy numeru po stronie tytułowej, zagłębiamy się w jego wnętrze i szukając tego ci, ile i w jakim stylu napisano o interesujących nas samochodach wystawiamy opinię, czy warto konkretny numer kupić. Zapraszamy więc do sprawdzenia, czy MOTOR powinien skusić miłośników francuskiej motoryzacji.

 

MOTOR nr 04 (3579) z 24.I.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 6,2 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C5, C5 Aircross, 2008, 3008, e-Traveller, Arkana, Austral, Captur, Clio, Megane, Duster, Sandero, Astra, Corsa

 

Tym, którzy narzekają na długi czas mijający od prezentacji do premiery rynkowej w przypadku francuskich aut zwracam uwagę na pierwsze zdanie artykułu poświęconego Toyocie Corelli Cross (strony 4-5). W przypadku tego modelu ten okres wyniósł – tak pisze MOTOR – półtora roku. Nie jest więc tak, że to domena Francuzów.

Na stronach 6-7 znajdziecie podsumowanie sprzedaży nowych aut na polskim rynku w roku 2021. To był rok sukcesu Dacii Duster  czwarte miejsce na rynku dzięki 12.460 rejestracjom i wzrost o 7,7%, to niewątpliwie świetny wynik. W Top 50 zmieściły się jeszcze:
15. Renault Clio – 5.579 rejestracji
18. Dacia Sandero – 5.209 rejestracji
36. Opel Corsa – 3.354 rejestracje
40. Opel Astra – 3.206 rejestracji
44. Renault Captur – 3.083 rejestracje
47. Citroën C3 – 2.958 rejestracji

Swoją drogą to żałosne, żeby w pierwszej pięćdziesiątce był tylko jeden samochód ze „starej” Grupy PSA, i to pod koniec zestawienia. Jeden jedyny Citroën i żadnego Peugeota!

Jeśli chodzi o ranking marek, to na podium znalazły się Toyota, Škoda i Volkswagen. Dacia ze sprzedażą 19.897 samochodów uplasowała się na pozycji ósmej. Duży w tym udział sprzedaży klientom indywidualnym – pod tym względem marka jest w pierwszej piątce! Marka Renault zajęła na koniec roku jedenaste miejsce pod względem popularności (16.838 rejestracji). Nie dziwi więc fakt, że Polska jest dwunastym największym rynkiem zbytu Grupy Renault na świecie. Nawet w przypadku marki Alpine (39 rejestracji i pozycja 41.) Polska jest szóstym największym rynkiem na świecie!

Opel (14.862 rejestracje) zajął miejsce dwunaste, Peugeot (10.637) czternaste, a Citroën (7.678) dziewiętnaste! Marka DS Automobiles uplasowała się na 33. pozycji (366 rejestracji).

Na stronie 8. MOTOR informuje, że na polski rynek trafiła seria specjalna Dacii Duster – Extreme.

Na stronach 8-9 znajdziecie materiał o nowych SUV-ach i crossoverach, które lada moment trafią do sprzedaży. Wśród nich są poliftingowy Citroën C5 Aircross, całkiem nowy Renault Austral oraz – wspominam o nim z uwagi na koncern Stellantis – Maserati Grecale.

Wśród rywali opisanego na stronach 18-21 Suzuki S-Cross pojawił się Peugeot 2008.

Z kolei na stronach 24-27 znajdziecie artykuł na temat tego, jak zostać taksówkarzem. Wśród propozycji samochodów pojawił się – idealny jako shuttle bus, Peugeot e-Traveller. Czy to jednak dobry pomysł na taksówkę? Z uwagi na mimo wszystko dość ograniczony zasięg – chyba niekoniecznie.

A może zainwestować w kultowy samochód? Czy oszukamy w ten sposób inflację? Chyba nie, ale za to posiadanie wyjątkowego auta może poprawić samopoczucie. MOTOR na stronie 33. wymienia dziesięć propozycji, w tym Renault 5 GT Turbo. Model ostatnio intensywnie drożał i to podobno jeszcze nie koniec zwyżek cenowych.

Wśród rywali dla opisanego na stronach 38-41 używanego Saaba 9-5 MOTOR wymienił drugą generację Citroëna C5.

Renault Captur, to niewątpliwie jeden z bestsellerów francuskiej marki. Dziś na rynku wtórnym można kupić całkiem sporo aut i to nawet takich pochodzących z polskich salonów. MOTOR na stronach 42-43 opisuje model I generacji produkowanej w latach 2013-2019. Auto jest tanie w eksploatacji, a wiele części zamiennych jest tożsamych z tymi z Clio. Do tego dochodzi spora funkcjonalność – bez większych wyrzeczeń Captur może pełnić rolę samochodu rodzinnego. Doskonale radzi sobie także w długich wyprawach, co sprawdziliśmy parę lat temu jadąc dwoma egzemplarzami do Albanii i Czarnogóry.

Atrakcyjna stylistyka Captura przyciąga wielu kierowców, dobre wyposażenie i wysoki poziom bezpieczeństwa zjednują mu kolejnych fanów, a niska awaryjność przekonuje niedowiarków. MOTOR krytykuje tylko przeciętne właściwości jezdne.

Na stronach 44-45 MOTOR zachęca do głosowania w plebiscycie Auto Lider 2022 i prezentuje kandydatów w kategorii Auto hybrydowe, prosi też o oddawanie głosów na Markę roku. W pierwszym przypadku wśród nominowanych aut znajdują się m.in. Citroën C5 Aircross, Opel Astra, Peugeot 3008, Renault Arkana E-Tech oraz Renault Megane E-Tech plug-in hybrid. W drugim przypadku marki Alpine, Citroën, Dacia, DS Automobiles, Opel, Peugeot i Renault..

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 20083008AlpineArkanaAstraAustralC3C5C5 AircrossCapturCitroenClioCorsaDaciaDS AutomobilesDusterE-Teche-TravellerGrecaleMaseratiMeganeMOTOROpelPeugeotRenaultSanderoużywane
Udostepnij45Tweet28Udostepnij8
Poprzedni

Szef Stellantis: Elektryfikacja to wybór polityczny a nie przemysłowy

Następny

Nowy Peugeot bez bocznych poduszek powietrznych

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Peugeot Expert

Nowy Peugeot bez bocznych poduszek powietrznych

Citroën - przegląd oferty styczeń 2022 r. Najciekawsze komfortowe, bezpieczne, nowoczesne samochody i aż do ośmiu lat gwarancji

Dacia z nowym logo i identyfikacją wizualną sieci. Pierwszy dealer zmienia szatę graficzną

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.