Citroën miał bardzo ambitne plany. Już na kilka lat przed zakończeniem produkcji modelu XM w dziale projektowym dyskutowano na temat przyszłości marki i zaprojektowaniu dużego, komfortowego samochodu. Zadanie jego stworzenia otrzymał Daniel Abramson, projektant, o którym kilkukrotnie już pisaliśmy na naszych łamach.
Abramson pracował w Citroënie przez ponad 24 lata. To on odpowiadał lub współprojektował takie projekty jak Citroën BX sport i wersję rally, Citroën Xantia oraz Xantia break, Citroën XM oraz Citroën XM break, Citroën C5 I, Citroën C6, Citroën Berlingo I, Citroën Activa 1, Citroën Activa 2, Citroën Xanae czy Berlingo Bulle.
Daniel Abramson wykonał też setki, jeśli nie tysiące szkiców koncepcyjnych do nowych modeli a jednym z nich jest ten duży Citroën z 2001 roku (fot. tytułowa). Łatwo dostrzec w tym projekcie elementy z przyszłego C6, ale jest też kilka ciekawostek.
Ogólny kształt nadwozia ma już dużo wspólnego z C6, podobne jak zarys tylnych lamp. Uwagę zwraca logo marki zinegrowane w dolnej przedniej części nadwozia, wyglądające trochę jak przeniesienie elementu z grilla pojazdu. Kabina jest bardzo mała w stosunku do reszty, wygląda jakby miał być to koncept sportowego coupe a nie limuzyny. W projekcie użyto również bardzo dużych kół.
Całość zwiastowała pojawienie się C6, przy którym Abramson pracował i wniósł istotny wkład w finalny kształt projektu. Model produkcyjny zaprezentowano w 2006 roku.
Najnowsze komentarze