OS6 – El Cubilete 2 – 22,12 km
Jari-Matti Latvala szalał chcąc odrobić możliwie najwięcej strat poniesionych podczas przedpołudniowej pętli. Wygrał pierwszy odcinek po serwisowej przerwie, podczas której wymieniono zawieszenie Fiesty, pokonując drugiego w wynikach Sebastiena Loeba o 6,9 sekundy. Czołową trójkę uzupełnił Petter Solberg (+8,1).
Mikko Hirvonen stracił pozycję lidera klasyfikacji generalnej na rzecz zespołowego kolegi, bowiem ukończył El Cubilete 2 na czwartym miejscu ze stratą 2,8 sekundy do Loeba.
Niestety z rywalizacji praktycznie odpadł Thierry Neuville, który uderzył w kamień na środku drogi i urwał koło. Czy Belg powróci w drugim etapie? Tak, czy inaczej, straty wynikające z nieukończonych siedmiu odcinków będą bardzo duże :-(
Nasser Al-Attiyah wbił się do czołowej ósemki (+20,6) i powrócił na dziewiąte miejsce w łącznej klasyfikacji.
OS7 – Las Minas 2 – 15,21 km
Powtórny przejazd przez Las Minas zapisał na swoje konto Latvala, który o 4,2 sekundy wyprzedził Sebastiena Loeba. Półtorej sekundy za ośmiokrotnym Mistrzem Świata finiszował Mikko Hirvonen, któremu też marzył się dublecik Citroëna na niedzielne popołudnie.
Nasser Al-Attiyah ponownie był ósmy, ze stratą 22,1 sekundy do Latvali. Powolutku, ale sukcesywnie Katarczyk zbliżal się do Chrisa Atkinsona zajmującego w generalce ósme miejsce.
OS8 – Los Mexicanos 2 – 9,76 km
Krótki Los Mexicanos 2 wygrał znowu Latvala, budząc tym podziw Loeba. Francuz nie krył zdziwienia, że Ford odrobił lekcje i na wysoko położonych meksykańskich odcinkach, gdzie zawsze dostawał zadyszki, teraz spisuje się nadspodziewanie dobrze. Tym bardziej, że sekundę za Latvalą finiszował Petter Solberg.
Loeb jednak kontrolował sytuację – stracił do zwycięzcy próby tylko 1,2 sekundy, a przy okazji o kolejnych 0,8 powiększył przewagę nad Mikko Hirvonenem, czwartym na mecie odcinka.
Nasser Al-Attiyah znów wywalczył ósmy czas coraz lepiej rozumiejąc się z Citroënem DS3 WRC. Katarczyk zmniejszył też po raz kolejny – tym razem o 1,2 sekundy – stratę do Chrisa Atkinsona.
OS9 – Ortega 2 – 23,69 km
Odcinek został odwołany z powodów bezpieczeństwa.
OS10 – Monster Street Stage León – 1,23 km
Pierwszy z trzech piątkowych superOSów zapisał na swoje konto Sebastein Loeb. Asfaltowa krótka próba przyniosła Francuzowi minimalne zwycięstwo nad największymi rywalami, ale w ostatecznym rozrachunku może liczyć się każda sekunda. A warto podkreślić, że w niecałej sekundzie zmieściło się na mecie tego odcinka aż czterech kierowców: Loeb, Solberg (+0,2), Latvala (+0,8) i Hirvonen (+0,8).
Nasser Al-Attiyah tym razem był szósty, ze stratą 1,9 sekundy do Loeba, i znów pokonał Atkinsona.
OS11 – Super Special 1 – 2,21 km
Nad Autodromo de Leon rozpętała się burza, która sprawiła, że wyniki obu prób odbiegały nieco od oczekiwań wielu kibiców. Pierwszy przejazd superOSu wygrał Nasser Al-Attiyah, który pokonał o 1,5 sekundy Chrisa Atkinsona.
Czołówka finiszowała na odleglejszych miejscach – Loeb był ósmy (+5,5), a Hirvonen dziewiąty (+8,8), obaj kierowcy Citroënów wyprzedzili za to Latvalę. Jedynie Solberg wbił się na siódme miejsce.
OS12 – Super Special 1 – 2,21 km
Chris Atkinson odpłacił Al-Attiyahowi pięknym za nadobne i pokonał Nassera o sekundę podczas drugiego przejazdu na Autodromo de Leon. Sebastien Loeb znów był ósmy (+5,2), ale oddał siódmemu w wynikach Petterowi Solbergowi tylko 0,2 sekundy jednocześnie powiększając przewagą nad dziewiątym Hirvonenem o 2,6 sekundy. Co ważniejsze, Latvala finiszował z dwunastym czasem (+9,0), więc udało się go utrzymać blisko 1,5 minuty z tyłu.
Po pierwszym etapie Rajdu Meksyku pierwsza dziesiątka klasyfikacji generalnej wygląda następująco:
1. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC, 1:24:46,4
2. Mikko Hirvonen, Citroën DS3 WRC, +0:00:11,2
3. Mads Østberg, Ford Fiesta WRC, +0:01:11,9
4. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta WRC, +0:01:27,9
5. Petter Solberg, Ford Fiesta WRC, +0:01:35,4
6. Ott Tanak, Ford Fiesta WRC, +0:01:36,7
7. Jewgienij Nowikow, Ford Fiesta WRC, +0:02:02,0
8. Chris Atkinson, Ford Fiesta WRC, +0:02:33,7
9. Nasser Al.-Attiyah, Citroën DS3 WRC, +0:02:48,6
10. Armindo Araujo, Mini WRC, +0:03:30,2
KG
zdjęcia: Citroën Racing
Najnowsze komentarze