Sporo czasu poświęcaliśmy ostatnio koncernowi Stellantis publikując szereg informacji z różnych krajów na temat ubiegłorocznej sprzedaży. Dziś czas na podsumowanie tego, co działo się z marką Renault we Włoszech w minionych dwunastu miesiącach.
Od początku 2021 roku marka Renault realizowała strategię poszukiwania wartości wraz z progresją sprzedaży w najbardziej rentownych kanałach. W 2021 roku Renault sprzedało we Włoszech klientom indywidualnym 56.609 pojazdów, uzyskując udział w rynku na poziomie 5,9%, z łączną liczbą 88.366 zarejestrowanych samochodów (osobowe + dostawcze).
Zobacz, jak Renault sprzedawało się w Polsce w roku 2021
Na rynku samochodów elektrycznych sprzedanych klientom indywidualnym, który w ubiegłym roku wzrósł we Włoszech o 137%, Renault odnotowało wzrost wyższy niż rynek, zdobywając pozycję lidera z 6.692 rejestracjami i udziałem rynkowym na poziomie 19,5%. Duża w tym zasługa Twingo E-Tech Electric, które było najczęściej sprzedawanym pojazdem elektrycznym w kanale dystrybucji do osób prywatnych (samochody osobowe + pojazdy użytkowe), z 5.364 rejestracjami i 15,7% udziałem w rynku.
Ale Renault ma w ofercie nie tylko samochody w pełni elektryczne. Marka rozwija gamę hybryd, a oferuje tu zarówno hybrydy klasyczne (HEV), jak i plug-in. Doskonałym przykładem jest tu Captur. Wersja plug-in dostępna jest w Polsce od wielu miesięcy, lada chwila na nasz rynek trafi też hybryda HEV, która jest wyraźnie tańsza od plug-ina. We Włoszech Captur plug-in znalazł w 2021 roku 3.131 nowych klientów, co przełożyło się na 13,3% udziału w tym segmencie rynku.
Renault rozpoczyna też nową ofensywę w segmencie C, ale nakierowaną bardziej na klasę C-SUV. W czerwcu ubiegłego roku na rynek włoski trafiła Arkan, SUV coupe, który został nie tylko dobrze przyjęty, ale sprzedaje się w korzystnym dla marki miksie. Topowa wersja R.S. Line odpowiada za ponad połowę sprzedaży całej gamy tego modelu. 88% klientów decyduje się też na wersję E-Tech, czyli hybrydową (HEV; plug-in nie jest w Arkanie oferowany). W roku bieżącym Renault wzmocni swoją reprezentację w segmencie C-SUV oferując Mégane E-Tech Electric oraz nowego SUV-a o nazwie Austral.
Na rynku pojazdów użytkowych mniej dotkniętym trudnościami, który w związku z tym urósł we Włoszech o 15% w 2021 roku, Renault rozwija się szybciej niż rynek (+21%) z 13.836 rejestracjami i udziałem w rynku na poziomie 7,5% (+0,4 punktu procentowego). To m.in. wpływ wprowadzenia do sprzedaży nowych modeli Express Van i Kangoo Van, które zdobyły 9,1% udziału w swoim segmencie rynku i zwiększyły wolumen sprzedaży o 55%.
Poznaj Renault Kangoo Van i jego polską ofertę
Nowy Kangoo Van, zaprojektowany z myślą o ułatwianiu codziennego życia profesjonalistom, z powodzeniem zainaugurował sprzedaż, zdobywając nagrodę International Van of the Year 2022 (IVOTY) przyznaną przez jury złożone z 24 europejskich dziennikarzy branżowych.
https://youtu.be/zIcQFwsnFjc
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze