Narzekałem trochę na MOTOR, że nie bardzo jest sens kupować aktualne wydanie, do czego zresztą kompletnie też nie zachęca jego okładka. Przykro mi to stwierdzić, ale ta sama sytuacja co do strony tytułowej dotyczy też tygodnika AUTO ŚWIAT. Nie ma tu nic, co można byłoby skojarzyć z francuską motoryzacją. Ale może w środku?…
AUTO ŚWIAT nr 41 (1313) z 11.X.2021
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,8 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel, Michelin
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 7 Crossback, 25, Safrane
A w środku niemieckie, niemieckie, niemieckie… Jakieś elektryczne BMW, Porsche, Mercedes, z rzadka tylko przetykane informacjami o samochodach z innych krajów. Dopiero na stronach 14-15 wzmianki o dealerach także francuskich marek (tu wliczam też Dacię i Opla) w relacji z wręczenia nagród za świetne wyniki w Wielkim Teście Salonów 2021. Przy okazji przypomnijmy, że wśród trzech salonów, które zdobyły maksymalną notę znalazły się dwa obiekty firmy Jaszpol z Łodzi – salon Renault i salon Dacii.
Na stronie 23. natraficie na test DS 7 Crossbacka E-Tense. To hybrydowy SUV w wersji plug-in – może być ekonomiczny, ekologiczny i dynamiczny jednocześnie. AUTO ŚWIAT piórem Redaktora Borkowskiego twierdzi, że Hybryda nie musi być nudna. I faktycznie – stylowe nadwozie, odjechane wnętrze, znakomite materiały wykończeniowe, dwa silniki elektryczne i jeden benzynowy składają się na bardzo ciekawy samochód. Samochód, który udanie łączy świat analogowy (zegarek B.R.M. w kokpicie) z cyfrowym. Akumulatory trakcyjne rozmieszczono tak, że bagażnik i tak zmieści 550 litrów. Fotele i kanapa są komfortowe i obszerne. System infotainment jest rozbudowany, ale da się nim sprawnie posługiwać.
Średnie spalanie w teście przeprowadzonym przez AUTO ŚWIAT wyniosło tylko 7,9 l/100 km. Jeśli korzysta się regularnie z ładowania akumulatorów trakcyjnych – w mieście można się poruszać głównie, a nawet tylko na prądzie. Zasięg wynosi 53 km i nawet jeśli realnie będzie nieco mniejszy, to dla wielu z nas jest to dystans, jaki pokonujemy w ciągu jednego dnia w ruchu miejskim.
Autor twierdzi, że zawieszenie i układ kierowniczy najlepiej pracują, gdy jeździ się tym autem w sposób rozsądny. Kiedy wyciskacie z zespołu napędowego siódme poty – coś tam nie do końca gra. Cóż – DS 7 Crossback jest po prostu samochodem stworzonym do komfortowego przemieszczania się w przestrzeni, nie ma sportowych aspiracji, a 300 KM mocy systemowej służy raczej bezpiecznemu wyprzedzaniu, niż do walki o ułamki sekund na torze. Hybrydowy napęd oferuje za to swoisty napęd na cztery koła. Cena jest dość wysoka (Autor zestawia ją z Audi Q5 50 TFSI, które wychodzi taniej, ale wydaje mi się, że to nie jest model hybrydowy), ale i samochód wyjątkowy.
AUTO ŚWIAT opublikował test opon całorocznych i zasugerował, kto może je kupić, a kto raczej powinien się zdecydować na gumy sezonowe. W starciu (strony 32-37) pojawiła się opona Michelin CrossClimate 2, którą niedawno założyliśmy do naszego redakcyjnego DS 7 Crossbacka. W teście tygodnika ta opona zajęła siódme miejsce.
Z kolei na stronach 38-45 znajdziecie test opon zimowych. Tam pojawiły się Michelin Alpin 6 i BF Goodrich G-Force Winter 2. Ta pierwsza znalazła się na podium, na drugim jego stopniu. Ta druga została sklasyfikowana na pozycji 11.
W dziale Z naszego archiwum na stronie 57. AUTO ŚWIAT przypomina, jak to ćwierć wieku temu testowano Renault Safrane po liftingu (to był następca Renault 25, którego też wspomniano).
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w tym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze