No i nadszedł grudzień, ostatni miesiąc roku, więc i liczniki w numeracji gazet i czasopism zbliżają się do maksimum. MOTOR w 49. numerze datowanym na 2022 rok tym razem nie zignorował francuskiej motoryzacji na swojej okładce – na stronie tytułowej widać Renault Clio Grandtour i Peugeota 508 SW, a do tego dochodzi jeszcze Nissan Ariya.
MOTOR nr 49 (3624) z 05.XII.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: prawie 7,3 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, C-Zero, DS 4, 206, 207, 208, 308, 3008, 508, i0n, 5 EV, Clio, Kangoo, Megane E-Tech Electric, Talisman, Zoe, GT X-Over, Bigster, Astra, Mokka-e
Nissana wspomniano w materiale zamieszczonym na stronach 6-7 traktującym o chińskim rynku samochodowym.
Interesujące nas modele pojawiły się w dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 8. Wspomniano tam Fiata Pandę, Lancię Ypsilon, Renault 5 EV, Alfę Romeo Giulię, Alpine GT X-Over, Dacię Bigster oraz Peugeota 3008.
Na tej samej stronie przedstawiono pierwszego elektrycznego Abartha – 500e. Niżej wspomniano też o Lancia Design Day, podczas którego zaprezentowano plany włoskiej marki współtworzącej koncern Stellantis. Przy okazji wspomniano też marki Alfa Romeo i DS Automobiles oraz modele Lancii – Ypsilon i Delta.
Nissan Ariya został przez MOTOR przetestowany, a wyniki tego testu znajdziecie na stronach 10-13. Auto wypadło nieźle, ale po szczegóły odsyłam Was do tygodnika.
Na stronach 24-25 MOTOR prezentuje kandydatów do nagrody Auto Lider 2023 z segmentu aut kompaktowych. Są tu samochody pozostające w kręgu naszych zainteresowań: Citroën C4, DS 4, Fiat Tipo Cross, Opel Astra GSe, Peugeot 308 i Renault Megane E-Tech Electric.
Tylną część Peugeota 206 można dostrzec na jednym ze zdjęć zamieszczonych na stronie 29.
O akumulatorach rozruchowych w autach elektrycznych traktuje artykuł zamieszczony na stronach 30-31. Zilustrowano go zdjęciem przekrojowym Opla Mokki-e.
Wśród najpopularniejszych aut elektrycznych z prywatnego importu, o których MOTOR pisze na stronie 35., wymieniono Nissana Leafa, Renault Zoe, Renault Kangoo, Mitsubishi i-MieV, Peugeota i0na i Citroëna C-Zero.
W dziale Używane MOTOR wyszukał 18 aut nowoczesnych, chociaż coraz starszych. Wśród nich znalazły się Citroën C3 II generacji, Fiat 500X, Opel Astra V, Peugeot 208 I generacji, Peugeot 508 I generacji, Renault Clio IV oraz Renault Talisman. Całość znajdziecie na stronach 36-41. Citroëna C3 pochwalono za przestronność, dobre zabezpieczenie antykorozyjne, proste i tanie w serwisie zawieszenie oraz benzynowy silnik 1.4 73 KM. Fiat 500X to techniczny bliźniak Jeepa Renegade’a. Spora gama jednostek napędowych pozwala na łatwe wybranie czegoś dla siebie. Astrę pochwalono za pełną gamę nadwoziową i ogólną solidność. 208-ki bywały świetnie, wręcz szlachetnie wykończone i miały znakomite jednostki wysokoprężne. Przy okazji wspomniano modele 207 i 2008. Peugeota 508 wychwalono pod niebiosa (!) krytykując jedynie silniki benzynowe. Bardzo dobrze oceniono także czwartą generację Clio (ostatnią, która oferowała nadwozie kombi). Również Talisman wypadł dobrze, MOTOR narzeka w zasadzie tylko na potencjalnie sprawiające problemy multimedia.
Na stronach 42-45 opisano Opla Astrę G często zwaną Classic. Auto z benzynowym silnikiem 1.6 16v (jeszcze sprzed przejęcia Opla przez Grupę PSA) oceniono na 3 w pięciopunktowej skali.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze