W roku przyspieszonej transformacji sektora motoryzacyjnego, Peugeot był w 2023 roku i trzeci rok z rzędu wiodącą marką w sprzedaży nowych samochodów w Portugalii. Według danych ACAP, Peugeot zamknął rok 2023 liczbą 25.815 sprzedanych aut (samochody osobowe + lekkie samochody dostawcze) i udziałem w rynku na poziomie 11,3%. Dzięki temu wynikowi Peugeot poprawił się o 5.877 samochodów.
Podkreślając swoją pozycję lidera na całym rynku, Peugeot był także marką nr 1 pod względem sprzedaży na rynku pojazdów osobowych (VP) z 20.698 sprzedanymi egzemplarzami i udziałem na poziomie 10,4% oraz wiodącą marką na rynku lekkich pojazdów użytkowych z 5.117 sztuk i z 17,9% udziałem.
Peugeot 2008 był najlepiej sprzedającym się modelem w Portugalii
Z liczbą 6.760 sprzedanych egzemplarzy, Peugeot 2008 po raz kolejny stał się ulubionym samochodem Portugalczyków w 2023 roku. Oprócz tego, że był liderem w segmencie B, był także najlepiej sprzedającym się SUV-em w kraju.
Peugeot wyróżniał się także swoją wiodącą pozycją w innych modelach oraz w różnych kategoriach i segmentach.
Na przykład Peugeot 308 SW wyróżniał się jako najlepiej sprzedający się samochód kombi w Portugalii z 2.187 zarejestrowanymi egzemplarzami i udziałem rynkowym ponad 22,5% wśród samochodów kombi w segmencie aut kompaktowych.
Kolejnym obszarem, w którym Peugeot utrzymuje pozycję lidera, jest oferta SUV-ów, której propozycje – 2008 / 3008 / 5008 – sprzedały się łącznie w liczbie 10.016 egzemplarzy, co daje udział w rynku SUV-ów wynoszący około 10,8%.
Również na rynku lekkich samochodów dostawczych – na którym Peugeot był liderem w 2023 roku z 5.117 egzemplarzami i 17,9% udziałem – Peugeot Partner, produkt ze znakiem „Made in Mangualde”, był najlepiej sprzedającym się samochodem dostawczym w Portugalii z 4.433 egzemplarzami, co odpowiada udziałowi ponad 15,5% w całym rynku lekkich samochodów dostawczych.
Pierwsza marka popularna w pojazdach BEV, PHEV i LEV
Silnie zorientowany na elektryfikację i oferujący w pełni zelektryfikowaną gamę, która stale ewoluuje wraz z nowymi, elektrycznymi i ofensywnymi silnikami we wszystkich segmentach rynku, Peugeot potwierdza swoją pozycję odniesienia jako wiodąca marka w dziedzinie elektryfikacji wśród marek popularnych. W tym roku Peugeot wzmacnia się i poszerza wybór dla klientów o nowe rozwiązania: w 100% elektryczne nowej generacji i zaawansowane miękkie hybrydy.
W 2023 roku Peugeot był pierwszą marką popularną w portugalskim rankingu sprzedaży pojazdów w 100% elektrycznych, zarówno na rynku aut osobowych, jak i w segmencie lekkich pojazdów dostawczych oraz na obu rynkach łącznie. Sprzedała 3.174 w pełni elektryczne samochody akumulatorowe (modele e-208, e-2008, e-308/e-308 SW, e-Rifter, e-Traveller, e-Partner, e-Expert i e-Boxer) i osiągnęła udział w rynku akcji na poziomie 8,2%.
Oferując gamę w pełni zelektryfikowanych lekkich pojazdów dostawczych, które cieszą się doskonałą opinią wśród firm i profesjonalistów, warto również podkreślić niekwestionowaną pozycję Peugeot na rynku w 100% elektrycznych lekkich pojazdów użytkowych, z udziałem na poziomie 28,6% i wolumenem sprzedaży 702 pojazdów.
W segmencie PHEV – hybryd typu plug-in – Peugeot był również liderem wśród marek ogólnych, sprzedając 2.282 pojazdy (udział 8,4%) modeli 308 i 308 SW Plug-In Hybrid, 408 Plug-In Hybrid i 3008 Plug-In Hybryda, 508 i 508 SW Plug-In Hybrid oraz 508 PSE.
Dzięki zdolnościom adaptacyjnym i jakości swoich produktów, Peugeot zakończył rok 2023 jako pierwsza marka popularna na portugalskim rynku pojazdów niskoemisyjnych LEV (BEV+PHEV) z wolumenem sprzedaży wynoszącym 5.456 sztuk i udziałem rynkowym wynoszącym 8,3%.
Poznaj aktualną ofertę samochodów Peugeot w Polsce
„Marka jest pewna siebie na rok 2024”
„Z wielką dumą odnotowujemy wybór Peugeot już trzeci rok z rzędu na preferowaną markę Portugalczyków, dzięki kompletnej ofercie pojazdów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych, co pozwoliło nam zamknąć rok 2023 na szczycie tabel sprzedaży w obu segmentach rynku. Marka Peugeot jest przygotowana na przyszłość” – mówi João Mendes, dyrektor Peugeot na Portugalię i Hiszpanię.
„Obecna oferta pozwoliła nam już być pierwszym wyborem Portugalczyków w kilku segmentach, a zwłaszcza w segmencie pojazdów w 100% elektrycznych, gdzie jesteśmy liderem wśród najbardziej kompaktowych samochodów aż do segmentu B oraz wśród lekkich pojazdów użytkowych. Portugalczycy wybrali model 2008 jako swój ulubiony samochód, czyniąc go tym samym najlepiej sprzedającym się samochodem w Portugalii w 2023 roku. Jest to propozycja dostępna w pełnej gamie źródeł napędu – benzynowej, mild-hybrid lub elektrycznej – co pozwoliło klientom do podejmowania świadomych decyzji zakupowych” – dodaje dyrektor Mendes.
„Również dla klientów profesjonalnych, którzy wybrali Partnera jako samochód dostawczy, mamy produkt Peugeot dostępny w wielu wersjach napędowych: z silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi lub wersję w 100% elektryczną. Jesteśmy zatem pewni, że Peugeot jest przygotowany na rok 2024” – mówi szef marki w Portugalii.
„Mamy już nową gamę zaawansowanych silników mid-hybrid dla rynku aut osobowych, które zastępują tradycyjne silniki benzynowe i wysokoprężne, jednocześnie z wprowadzeniem na rynek nowej generacja modeli samochodów dostawczych dla rynku biznesowego, nowe oferty w 100% elektryczne w segmencie kompaktowym z nowymi modelami e-308 i e-308 SW oraz SUV-ami e-3008 i e-5008, już oparte na nowych elektrycznych platformach Grupy Stellantis, które m.in. oferują zasięg do 700 km” – deklaruje Mendes.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze