W przedwojennej polskiej prasie pojawiały się artykuły o motoryzacji, które dzisiaj nazwalibyśmy sponsorowanymi. Były to teksty, w których podkreślano najważniejsze z punktu widzenia zalety samochodów. Oto jeden z nich, z r. 1931 – na temat marki Citroën.
„Powodzenie. Oto słowo, które elektryzuje tłumy. Każdy, komu się ono uśmiechnie, jest przedmiotem podziwu i zazdrości. Osiągnąć powodzenie w dziedzinie przemysłu jest najtrudniej. Specjalnie ciężki dla przemysłu był okres powojenny, tem cenniejsze jest powodzenie Zakładów Citroen, założonych właśnie w tym okresie.
Po wojnie życie potoczyło się zawrotnem tempem — należało więc dostarczyć społeczeństwu środka, aby się w tym rytmie utrzymać. Tego właśnie dokonał Andre Citroen. On pierwszy w Europie zaczął produkować samochody seryjne. 30 samochodów dziennie produkowały Zakłady Citroen w roku 1919. Najwyższa wartość za najniższą cenę — oto najlepsze określenie dla ostatnich modeli Citroen.
Dziś samochody Citroen opanowały wszystkie rynki świata, a troskliwa opieka Zakładów Citroen nad swą klijentelą zdobyła im olbrzymie rzesze przyjaciół i zwolenników. Powodzenie, jakiem samochody Citroen cieszyły się w Polsce od wiele lat, ‚opierało się na ich nieprzeciętnej wartości. Teraz zaś opiera się także na korzyściach, jakie zapewnia warszawska fabryka Citroen oraz oparta o nią specjalna organizacja sprzedaży i obsługi.
Niskie ceny, dogodne warunki spłat, wzorowa i tania obsługa oraz tanie części zamienne, zapewniają samochodom Citroen uprzywilejowaną sytuację na rynku polskim, której wyrazem była wysoka cyfra sprzedaży, osiągnięta w roku 1930, tj. w pierwszym roku działalności warszawskiej fabryki Citroen.”
źródło: ABC, 1931
Originally posted 2022-10-12 10:43:46.
Najnowsze komentarze