Citroën Traction Avant to jeden z modeli, które na zawsze zmieniły historię motoryzacji. Był to pierwszy masowo produkowany samochód z napędem na przednie koła i łączył w sobie cała masę nowoczesnych rozwiązań, w tym w całości metalowe nadwozie, co w tamtych czasach wcale nie było takie powszechne. Auto było również wykorzystywane do tworzenia konwersji napędu na alternatywne paliwo.
Na wielu rynkach gaz ziemny może być sprzedawany taniej w stosunku do innych produktów z paliw kopalnych, takich jak benzyna, olej napędowy czy węgiel lub wręcz stanowić mniej wartościowy produkt uboczny związany z ich produkcją, który musi zostać usunięty. Niższe koszty eksploatacji powodują, że zarówno dzisiaj jak i kilkadziesiąt lat temu, myślano o wykorzystaniu gazu ziemnego jako paliwa do silników spalinowuch.
Widoczny na zdjęciu powyżej Citroën Traction Avant zasilany był CNG. To paliwo ma bardzo wiele zalet. CNG może być wytwarzane i wykorzystywany do masowego przechowywania i transportu rurociągowego energii odnawialnej, a także mieszany z biometanem, który sam pochodzi z biogazu ze składowisk odpadów lub z fermentacji beztlenowej. Kluczową zaletą stosowania gazu ziemnego jest istnienie w zasadzie większości infrastruktury i łańcucha dostaw, których nie da się zastąpić wodorem.
CNG ma oczywiście swoje wady, przede wszystkim musi być przechowywany w butlach pod wysokim ciśnieniem (21,000 do 25,000 kPa). Cylindry te zajmują więcej miejsca niż zbiorniki na benzynę lub olej napędowy. Zbiorniki CNG są czasami umieszczane – jak w przypadku Citroëna – na pojeździe, co ogranicza przestrzeń dla pasażerów i ładunków.
W przypadku prezentowanego modelu kabrioletu Traction Avant zastosowano trzy cylindry z gazet, zamontowane na tyle pojazdu. Są one utrzymywane w miejscu przez metalową obejmę. Na górze zbiorników zamontowano zawory, od których prowadzona jest rurka prowadząca gaz do silnika. Całość elegancko zintegrowano z nadwoziem, chociaż obecność trzech wielkich butli niewątpliwie nieco psuje jego urok.
Originally posted 2023-01-12 13:02:13.
Najnowsze komentarze