-
Wystawa zgłębia historię mobilności na przestrzeni ostatnich 50 lat, analizując przyszłe wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem w aktualnej sytuacji międzynarodowej
-
Obecność Stellantis reprezentowana jest przez kultowe produkty, takie jak Lancia Pu+Ra HPE i Fiat Topolino, a także nowe rozwiązania technologiczne i najbardziej innowacyjne usługi
-
Wystawa nakreśla, w jaki sposób, dostosowany do nowych potrzeb samochód, cały czas reprezentuje wolność w nieustannie zmieniającym się świecie mobilności
Drive Different – wystawa, która zainaugurowana została wczoraj w MAUTO w Turynie i pozostanie otwarta dla publiczności do 7. kwietnia 2024 r. – prezentuje firmę Stellantis oraz jej produkty i usługi przez pryzmat jej pokaźnego i wszechstronnego dorobku.
Wychodząc od daty 23. listopada 1973 r. (kiedy to rząd Rumora przyjął dekret nr 304 dotyczący środków oszczędnościowych), wystawa kwestionuje przeszłość i analizuje wyzwania związane z mobilnością przyszłości, które nierozerwalnie są związane z celami zrównoważonego rozwoju. W dzisiejszej złożonej sytuacji międzynarodowej transport jest jedną z kluczowych kwestii dostarczania rozwiązań w zakresie ochrony środowiska i transformacji ekologicznej.
Aby podsumować ten złożony 50-letni okres, w ostatniej sali wystawowej ustawiono obok siebie Lancię Beta Coupé (zaprezentowaną w 1973 r.) oraz prawdziwą ikonę wystawy, Lancię Pu+Ra HPE – manifest ponadczasowego designu, domowej atmosfery wnętrza, zrównoważonego rozwoju, elektryfikacji i „effortless technology”, dzięki której marka rozpoczyna nową podróż w przyszłość, inspirowaną przeszłością. Od kultowych okrągłych reflektorów, które nawiązują do legendarnego Stratosa, po poziome linie, które przypominają słynną kratownicę na szybie inspirowaną wenecką roletą modelu Lancia Beta HPE z lat 70-tych. To idealna symbioza między przeszłością a teraźniejszością, między czystością a radykalnością, między innowacyjnością a emocjami.
W końcu kto lepiej niż Lancia mógłby opowiedzieć historię włoskich samochodów? Historia Lancii to historia silnych wartości: z jednej strony to piękne samochody o ponadczasowym designie, z drugiej innowacje i technologia. To wspaniałe dziedzictwo zaowocowało modelami Lancii przyszłości, tworzonymi pod znakiem zrównoważonego designu: nowoczesnymi samochodami przeznaczonymi do poruszania się po europejskich miastach dziś i jutro, na nowo interpretując tradycję i stawiając na pierwszym miejscu zrównoważony rozwój.
Równie kultowa jest obecność marki FIAT, która wystawia unikatowy model Topolino zaprojektowany we współpracy z artystą wytwórni Disneya, Giorgio Cavazzano. Ten wyjątkowy model jest jednym z pięciu egzemplarzy Topolino stworzonych w hołdzie dla marki FIAT z okazji 100. rocznicy powstania Disneya. Fiat Topolino to elektryczny czterokołowiec stworzony by kontynuować misję marki jaką jest zapewnienie zrównoważonej mobilności w miastach, w których jazda z napędem elektrycznym staje się łatwa i dostępna dla wszystkich.
Fiat Topolino ma wszelkie podstawy, by zapewnić zrównoważoną wolność w mieście: zredukowany ślad węglowy, zredukowany ślad w przestrzeni, zredukowany ślad akustyczny. Jego pojawienie się zapoczątkuje nowy sposób rozumienia miejskiej mobilności: zrównoważonej, cichej, bezpiecznej i bezstresowej.
Jeśli chodzi o miejską mikromobilność, w salach turyńskiego muzeum wystawiony jest „500 Iride”, elektryczna hulajnoga inspirowana gamą 500 i zaprojektowana przez Fiat Centro Stile. Została ona w taki sposób zaprojektowana, aby mogła być przewożona i ładowana bezpośrednio w bagażniku nowego Fiata 500: szybka, wygodna i przenośna, 500 Iride jest idealnym rozwiązaniem dla miejskiej i bezemisyjnej elektrycznej mobilności.
Z Heritage Hub pochodzi natomiast podłoga Lancii Delta Integrale, umieszczona dla porównania z platformą nowych samochodów elektrycznych. Jest to sposób na uświadomienie odwiedzającym, jak zmieniają się samochody na przestrzeni lat, a przede wszystkim jak zmienia się technologia: chłodnice, zbiorniki paliwa, gaźniki… Świat się zmienił i dziś przestrzeń na platformach zajmują silniki elektryczne i pakiety akumulatorów.
To właśnie pakiet akumulatorów jest dopełnieniem opowieści o mobilności elektrycznej. Na wystawie „Drive Different” prezentowany jest pakiet montowany w Jeepie Avengerze, pochodzący bezpośrednio z nowego Battery Technology Center w Mirafiori. Ośrodek BTC (największy we Włoszech i jeden z największych w Europie) testuje i opracowuje akumulatory przeznaczone do pojazdów elektrycznych, które w przyszłości będą zasilać pojazdy produkowane przez Stellantis. W rzeczywistości bowiem, pionowa integracja działań związanych z rozwojem, testowaniem i produkcją akumulatorów oraz zarządzanie oprogramowaniem to istotny element strategii Stellantis, mającej na celu produkcję wiodących w swojej klasie samochodów BEV, które wyróżniają się osiągami zorientowanymi na klienta i niższymi kosztami.
Jednakże, aby móc jeździć samochodami elektrycznymi bez problemów i bez obaw o zasięg, potrzebny jest powszechny i szybki system ładowania. Wraz z Free2move Charge, Stellantis prezentuje na wystawie dwa rozwiązania, jedno dedykowane klientom prywatnym, a drugie przeznaczone dla publicznych stacji ładowania. eProWallbox to stacja ładowania idealna do użytku prywatnego, oferująca różne poziomy mocy wyjściowej, od 7 kW do 22 kW i szeroki zakres opcji łączności, takich jak Wi-Fi, Bluetooth, 4G i Ethernet, dzięki czemu może działać nawet w obszarach, w których nie ma zasięgu. Stacja ładowania wyposażona jest w ekran dotykowy, który pokazuje podstawowe informacje w czasie rzeczywistym, a technologia RFID umożliwia autoryzowanym użytkownikom łatwe zarządzanie dostępem.
Natomiast ePublic to solidny i łatwy w utrzymaniu produkt, odpowiedni do stosowania na publicznych i półpublicznych stacjach ładowania. Jest wyposażony w dwa wbudowane gniazda typu 2 umożliwiające jednoczesne ładowanie dwóch samochodów prądem o mocy do 22 kW każdy. Dedykowana aplikacja Free2move Charge pozwala na zarządzanie sesjami ładowania w dowolnym momencie.
Nie tylko stacje ładowania, ale także innowacyjne sposoby ładowania samochodów elektrycznych w trakcie jazdy. Na specjalnym asfaltowym odcinku wyposażonym w czujniki można obejrzeć na wystawie „Drive Different” projekt „Arena del Futuro” („Arena Przyszłości”), w ramach którego Stellantis, A35 BreBeMi i międzynarodowi partnerzy pokazują możliwości technologii Dynamic Wireless Power Transfer (DWPT) umożliwiającej ładowanie samochodów elektrycznych (EV) podczas jazdy po specjalnie wyposażonych, wydzielonych pasach ruchu.
Już wkrótce samochód elektryczny (taki jak Fiat 500 odpowiednio wyposażony pod kątem przetestowania systemu) będzie mógł poruszać się z dużą prędkością bez zużywania energii zgromadzonej w jego akumulatorze, eliminując obawy o zasięg i wspierając dekarbonizację i zrównoważony rozwój środowiska.
Kolejną szansą dla zrównoważonej mobilności jest wodór. Również w tym obszarze, Stellantis odgrywa wiodącą rolę i prezentuje w halach MAUTO pierwszy samochód dostawczy na wodór od niemieckiego producenta pojazdów: Opel Vivaro-e HYDROGEN. Wodór otwiera nowy rozdział w strategii Stellantis na rzecz zrównoważonej mobilności, oferując korzyści płynące z napędu opartego na wodorowych ogniwach paliwowych, przenosząc bezemisyjną mobilność w przyszłość dzięki samochodom dostawczym marki, zwłaszcza w segmencie użytku komercyjnego.
Nawyki mieszkańców miast i ich potrzeby w zakresie mobilności zmieniają się: dzięki innowacyjnym ofertom w zakresie usług car sharingu i mobilności klienci Free2move otrzymują wsparcie w ich wyborach dotyczących swobody przemieszczania się i dojazdów do pracy, dzięki kompletnej ofercie mobilności proponującej rozwiązania na minuty, dni, miesiące a nawet lata. Free2move to prawdziwy międzynarodowy lider w dziedzinie mobilności, który na targach MAUTO opowiada o kolejnej zmianie, jaka dokonała się w ostatnich latach.
Bogatą wystawę Stellantis zamyka bolid Formuły E DS E-TENSE FE23, który rywalizował w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA, zawodach, które już od dekady zapowiadają przyszłość sportów motorowych. Prezentowany samochód to prawdziwy skok w przyszłość mobilności elektrycznej, ponieważ zwiastuje rozwiązania i propozycje, które wkrótce będą dostępne w samochodach przeznaczonych do codziennego użytku. Na przykład, zdolność odzyskiwania energii (nie tylko podczas hamowania, ale także podczas jazdy) jest naprawdę wysoka, zapewniając znacznie większy zasięg. Marka DS będzie rywalizować w Mistrzostwach Świata 2024 mając na swoim koncie wyjątkową serią sukcesów: bowiem bolidy zespołu zdobyły już wcześniej po dwa tytuły zarówno dla kierowców, jak i zespołu.
Wystawa „Drive Different” organizowana przez MAUTO i otwarta dla publiczności aż do 7 kwietnia 2024 r., ma na celu podkreślenie, że marzenia o wolności, jaką dawał w przeszłości samochód dzięki możliwości szybkiego przemieszczania się, są nadal aktualne, inteligentnie dostosowane do zmieniających się potrzeb, sytuacji i miejsc. Produkty i materiały prezentowane w części poświęconej teraźniejszości i przyszłości pokazują, że podejście do mobilności przyjęte przez producenta samochodów takiego jak Stellantis ma kluczowe znaczenie w świecie, który nie może już dłużej czekać. Podkreśla również, że następne 50 lat będzie bardzo różne od ostatniego półwiecza, przynajmniej pod względem mobilności.
Informacje o Stellantis
Stellantis N.V. (NYSE: STLA / Euronext Milan: STLAM / Euronext Paris: STLAP) i to jeden z wiodących na świecie producentów samochodów i dostawca usług mobilnych. Nasze legendarne i kultowe marki – Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move i Leasys – wyrażają pasję ich wizjonerskich założycieli i obecnych klientów oczekujących innowacyjnych produktów oraz usług. Silni naszą różnorodnością wyznaczamy kierunek, w którym podąża świat – Grupa aspiruje do bycia nie największą, ale najlepszą zrównoważoną firmą technologiczną w dziedzinie mobilności, tworząc wartość dodaną dla wszystkich interesariuszy, a także dla społeczności, w których działa. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.stellantis.com
X @Stellantis Facebook Stellantis LinkedIn Stellantis YouTube Stellantis
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze