Nowe Dacie będą miały elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną. To efekt działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa na drogach. Trend ten pojawia się u coraz większej ilości producentów.
Dacia odniosła niesamowity wręcz sukces rynkowy. Gdy w 2004 roku na drogach debiutowała Dacia Logan, większość dziennikarzy była mocno sceptyczna a niektórzy wręcz wyśmiewali ten samochód. Jednak marka uparcie rozwijała się dalej. Rok 2006 przyniósł Logana MCV, samochód oferujący w niewielkim nadwoziu siedem pełnowymiarowych i wygodnych miejsc. 2008 rok należał do Sandero a już dwa lata później zadebiutowała Dacia Duster. Można się zgodzić z krytykami, że wtedy te samochody były proste, zbudowane z najtańszych materiałów, ale pod tym wszystkim kryła się dopracowana technologia Renault. I Dacia zbudowała sobie wizerunek marki budżetowej, niezawodnej.
Sukces nie przyszedł od razu, jednak kolejne zmiany pojawiły się wraz z faceliftingiem Dustera, który w mocno poprawionej wersji zaczął sprzedawać się coraz lepiej. Także poprawione Sandero odniosło sukces. Hitem Dacii stał się Duster II, który dosłownie zmiażdżył konkurencję i jest obecnie jednym z najpopularniejszym SUVów w Europie a w Polsce regularnie utrzymuje się w pierwszej trójce najchętniej kupowanych przez klientów indywidualnych aut tego typu. Niedawno mieliśmy premierę nowego Sandero, którego sprzedaż z miejsca mocno ruszyła, teraz marka zaprezentowała koncepcyjny model Bigster, czyli duży SUV, który w prawie niezmienionej wersji trafi do produkcji już wkrótce, a najnowsze dziecko to Dacia Jogger.
Nowe modele Dacii, oferowane przez producenta, wyrosły już ze swojego dziecięcego wieku. Są poważną alternatywą dla rynku aut używanych. Dużym powodzeniem wśród klientów cieszy się fabryczna instalacja LPG, ,którą można zamówić z modelami Sandero, Duster czy Logan. Gama silników spalinowych obejmuje jednostki SCe (65 KM), TCE (90 KM), TCE z LPG (100 KM), TCE 130 KM, TCE 150 KM. Jest również diesel. W modelu Duster można zamówić napęd na cztery koła. Marka zaczęła oferować również Dacię z automatyczną skrzynią biegów. Dacia wprowadziła do oferty najtańszy na rynku samochód elektryczny, Spring.
Od przyszłego roku producent wprowadza elektroniczny limiter prędkości. Samochody Dacii będą mogły jechać maksymalnie 180 km/h. Na podobny ruch zdecydowało się niedawno Volvo.
W przyszłości czekają nas i tutaj zmiany: w samochodach mają się obowiązkowo pojawić inteligentne limitery prędkości, które będą kierowcę ostrzegać o przekroczeniach i limitach a być może także wymuszać poruszanie się z daną prędkością. Ale to już nie pomysł Dacii, ale urzędników odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach.
Najnowsze komentarze