Dacia jest symbolem nowego trendu konsumentów na niedrogich samochodów w Europie, powiedział Arnaud Deboeuf, dyrektor programowy Renault. „Dacia straciła stygmat jako marka tanich samochodów i jest obecnie postrzegana jako zakup inteligentny” powiedział Deboeuf uczestnikom na Automotive News Europe Congress. Dla wielu kupujących samochód przestał być symbolem statusu, jak to miało miejsce w przeszłości. Zamiast tego, chcą pojazd z wystarczająco dobrym poziomem bezpieczeństwa, niezawodności i komfortu, aby mogli wydawać pieniądze na inne rzeczy, powiedział przedstawiciel Renault.
W tym roku Grupa Renault będzie prawdopodobnie sprzedawać więcej niż 1.000.000 pojazdów zbudowanych na platformie Dacii, w porównaniu z 953.000 w ubiegłym roku – dodał. Dacia nie będzie na razie budować taniego samochodu elektrycznego, ponieważ nie zajmuje się innowacjami. Samochody Dacia mają tylko taką technologię, dla której istnieje silny popyt konsumpcyjny. Na przykład funkcje takie jak nawigacja są oferowane w Europie Zachodniej, ponieważ są one cenione przez nabywców – mówił dyrektor Deboeuf.
Dacia pomaga marce Renault uniknąć wojny cenowej w Europie, jaką producenci samochodów prowadzą z wielką korzyścią dla nabywców. Renault może utrzymywać wyższą pozycję cenową, ponieważ Dacia spełnia zapotrzebowanie na samochody o korzystnym stosunku ceny do wartości samochodów. Według Industry Association ACEA w ciągu pierwszych czterech miesięcy, sprzedaż pojazdów Dacii wzrosła o 18 procent, do 88.255 sztuk w UE przy spadku całego rynku w dół o 7 procent.
Udział tej marki w rynku wzrósł do 2,2 procent z 1,7 procent. Dacia nadal notuje jeden z najwyższych wzrostów dynamiki sprzedaży.
źródło: Automotive News
Najnowsze komentarze