Dacia rozwija się bardzo szybko. Marka, która jeszcze kilkanaście lat temu nie była nawet zauważana przez dziennikarzy motoryzacyjnych, dzisiaj zdaje się być tematem numer jeden w mediach. W czasie, gdy inni producenci mają duże problemy, Dacia stale się rozwija a jej perspektywy rozwoju są niezagrożone.
Dacia posiada obecnie w ofercie dwa modele, które okupują czołowe miejsca europejskich list przebojów pod względem zakupów motoryzacyjnych: to nowa Dacia Sandero oraz Dacia Duster. Ten pierwszy samochód, zbudowany na płycie podłogowej Clio V, sprzedaje się jak świeże bułeczki. Jest absolutnym numerem jeden dla wielu klientów, oferując bardzo dobry stosunek ceny do możliwości. Nowe Sandero jest zupełnie innym samochodem niż poprzedni model i chociaż nadal budżetowym, niedrogim, to jednak bardziej wygodnym a nadal tanim. Jeździliśmy kilkoma wersjami, w tym crossoverem Stepway 90 KM – wystawiając mu bardzo pozytywną notę.
Drugim hitem marki od wielu, jest Dacia Duster. Ten SUV z powodzeniem spełnia kryteria auta zarówno do miasta, gdzie dzięki wysokiej pozycji za kierownicą i dużemu prześwitowi jeździ się sprawnie i bez problemu wjedziemy nawet na największe krawężniki, bez obaw o podwozie, jak i w teren. Dustera można teraz mieć też z automatyczną skrzynią biegów, co ponosi jego atrakcyjność właśnie do miast. Dacia ma też bardzo dużą zaletę w porównaniu do innych marek – najmniej traci na wartości. Pod tym względem rumuńska marka jest lepsza niż Toyota. Nawet 12-letnie Dustery bywają sprzedawane w Polsce za ponad 30 tysięcy złotych, co oznacza że jest to również rozsądna lokata kapitału.
Dacia wprowadziła niedawno do oferty model. To Jogger, niezwykle udany 7-osobowy samochód, który mieliśmy okazję testować jako pierwsi w Polsce, zbiera bardzo dobre opinie. I chociaż wyniki testu Euro NCAP są najlepsze, to Dacia twierdzi że jej samochody są bezpieczniejsze niż większość tego co jeździ po europejskich ulicach i ma rację. Klienci to doceniają i doceniają dobrą cenę samochodu.
W czasie, kiedy inni producenci mają poważne problemy, Dacia radzi sobie dobrze. Chociaż fabryce zdarzają się przestoje w produkcji, między innymi z powodu braku podzespołów elektronicznych, to jednak na tle innych marek wypada dobrze. Zamówienia są realizowane, nie przewiduje się też większych opóźnień, chociaż takie oczywiście się zdarzają.
Rosnące ceny nowych i używanych samochodów powodują, że pomysł Dacii na tani, budżetowy samochód, zyskuje dodatkowo na wartości. I dlatego tych samochodów będziemy widzieć coraz więcej na naszych ulicach. Fabryczna instalacja gazowa jest dużym magnesem dla wszystkich, którzy chcą tanio podróżować, wybaczając drobne niedociągnięcia, wynikające z niskiej ceny.
Bo Dacia to nadal auto budżetowe, ale ta budżetowość jest już w akceptowalnych granicach. I potencjalne wady tych aut nie przesłaniają jednak licznych zalet takiego pomysłu na pojazd.
Najnowsze komentarze