Delahaye 135MS Coupe – elegancja, luksus i zawrotna cena

3 2

W Paryżu odbyła się aukcja klasyków, na której wiele pojazdów osiągało nawet sześciocyfrowe kwoty. Jednym z egzemplarzy, który zbliżył się do miliona, jest piękny okaz francuskiego luksusu Delahaye 135MS Coupe.

Delahaye 135MS Coupe, który znalazł nowego właściciela na aukcji w Paryżu został wyprodukowany w 1949 roku. Samochód jest dziełem francuskiej marki, która zajmowała się m.in. produkcją samochodów sportowych i luksusowych. Modelowi Delahaye 135MS Coupe luksusu na pewno odmówić nie możemy, tak jak wspaniałej prezencji, jednak za unikatowe nadwozie, które robi ogromne wrażenie, odpowiedzialność ponosi szwajcarska firma Carrosserie Ghia, Aigle.

Samochód został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Paryżu w 1950 roku i jeszcze w tym samym roku został sprzedany swojemu pierwszemu właścicielowi, firmie Automobilwerke Franz AG z Zurychu. Data pierwszej rejestracji pojazdu to 16 czerwca 1950 roku.

Samochód przeszedł kompletną renowację w 1990 roku. 7 lutego 2019 roku w Paryżu znalazł nowego właściciela. Delahaye 135MS Coupe został sprzedany za wydawałoby się zawrotną kwotę 212.500 euro (ok. 920.000 zł), aczkolwiek specjaliści szacowali, że może osiągnąć nawet 340.000 euro, czyli ok. 1,5 mln zł!

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecmy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
RomanFritzlui Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
lui
Gość
lui

Fajnie, że opisaliście tak szczegółowo dane techniczne. Na prawdę dużo się dowiedziałem…

Roman
Gość
Roman

Może tak dla uzupełnienia, nieco danych technicznych tego bardzo interesującego samochodu, która to marka Delahaye, podobnie jak inna marka Delage tak przed II wojną światową i wczesnych latach powojennych była po prostu luksusową ikoną francuskiej motoryzacji. Silniki stosowane w tym samochodzie to były rzędowe 6-cylindrowe benzyniaki, oczywiście gaźnikowe o pojemnościach od 3,2 do 3,6 litra o mocach do 160 KM o stopniu sprężania 7,4:1. Silniki nie były oszczędne w zużyciu benzyny i dlatego też pojemność baku w niektórych wersjach dochodziła nawet do 100 litrów. Osiągał prędkość maksymalną do 160-170 km/h. Samochód był wyposażony w 4-biegową ręczną skrzynię biegów. Konstrukcja nie… Czytaj więcej »

Fritz
Gość
Fritz

To przecież nasza Syrena! Tylko trochę napompowana.