Na każdy francuski samochód klasyczny przypada ponad 10 niemieckich samochodów klasycznych*. Jeśli myślisz o zainwestowaniu pieniędzy w klasyka, to właśnie podaż powinna być w top 3 twoich zainteresowań.
To jest pierwszy bardzo poważny atut, którym dysponują francuzy. Podaż w przypadku rynku klasyków działa w bardzo prosty i oczywisty sposób. Oto przykład – jeśli ktoś zdecyduje się wystawić Mercedesa R129 SL500 albo W124 320CE, powyżej rynkowej ceny, to zwyczajnie nikt go nie kupi, bo dostępne będą lepsze oferty.
A co jeśli ktoś wystawi ładną Safrane Biturbo powyżej ceny rynkowej? Albo Citroena BX GTi 4×4? Albo Renault 25 Baccarę z minimalnym przebiegiem, której zapach to połączenie grubej skóry z jeansami z PEWEXU?
Co wtedy ma zrobić kupujący? Powiem Wam – wtedy występuje wyjątek od reguły: „coś jest tyle warte, ile ktoś chce za to zapłacić” i to sprzedający dyktuje cenę, a kupujący albo bulą gruby hajs albo gorzko przełykają ślinę.
Jak w ogóle ustalić cenę rynkową samochodów, które w ogłoszeniach praktycznie nie występują?!
To jest właśnie niepodważalny i przepotężny atut francuskiej motoryzacji klasycznej.
Moim prywatnym atutem jest to, że od 2017r. Zawodowo zajmuję się wertowaniem ogłoszeń z klasykami, celem zaopatrzenia moich klientów w najświeższe ogłoszenia. Nazywam się Filip Drozdowski, wymyśliłem i prowadzę stronę zDzis.com, która już od około 8 lat stanowi niemal codzienny przegląd rynku. Dlaczego piszę o tym jak o atucie? Bo żadna inna firma nie ma tak skonstruowanego produktu, aby jej klienci bezprowizyjnie, kupowali samochody jak najtaniej.
A to jest mój pierwszy felieton opublikowany na łamach Francuskie.pl, z czego jestem niezmiernie dumny. Będę dzielić się tutaj z Wami moimi spostrzeżeniami na temat polskiego rynku ogłoszeń. Ale nie będę pisać tylko o tym co widać wszem i wobec, ponieważ to czego nie widać jest przecież znacznie bardziej atrakcyjne.
Spodziewajcie się więc grania atutami (ale nie przeciwko Wam). Spodziewajcie się analiz i powrotów do ogłoszeń, o których już dawno zapomnieliście. A ponieważ interesuje nas przyszłość (szczególnie w kwestii inwestycji), to patrzeć będziemy głównie wstecz.
*Biorę pod uwagę samochody wyprodukowane do roku 2000, które wiszą jako aktualne na polskim Olx. Oto ilość ogłoszeń.
- Francuskie: Renault: 311, Peugeot: 210, Citroen: 124.
Suma – 645 - Niemieckie: VW: 2188, Mercedes: 1703, Audi: 1511, BMW: 1477, Opel: 756.
Suma – 7635
Najnowsze komentarze