Używany samochód klasy średniej to bardzo popularny wybór w Polsce. Rozsądna cena, wyższy komfort jazdy i więcej miejsca niż w przypadku auta kompaktowego oraz stosunkowo niskie koszty eksploatacji to największe plusy tego wyboru. W przypadku marek francuskich to także wysoki komfort i bogate wyposażenie oraz zwykle lepszy wygląd, niż u konkurencji.
Nowe auta z segmentu D od kilku lat tracą na znaczeniu. Klienci coraz chętniej wybierają modne SUV-y i crossovery, skuszeni ich uniwersalnym charakterem. Wciąż jednak na rynku wtórnym samochody klasy średniej mają się doskonale – w tej kategorii koncern PSA ma do zaoferowania aż trzy zupełnie różne propozycje. Dostępne równolegle: Peugeot 508, Citroën C5 X7 i Citroën DS 5 przekonują do siebie wieloma walorami.
Używany Peugeot 508 I generacji
Peugeot 508 I generacji oferowano w latach 2011-2018. To typowy przedstawiciel segmentu D, w czasach świetności wybierany przez managerów wyższego szczebla na równi z VW Passatem czy Fordem Mondeo. Dynamicznie zaprojektowane nadwozie przeważnie nie ma problemów z korozją – rdzawy nalot może pojawiać się na nieosłoniętych rantach błotników. W cenniku znalazł się klasyczny sedan i kombi (pojemność bagażnika to odpowiednio 515 i 560 litrów). Kabina jest uporządkowana, ale nie można odmówić jej finezji i zastosowania materiałów dobrej jakości.
Zobacz: Skonfiguruj swojego nowego Peugeot 308 2022.
Zdarzają się egzemplarze, w których tworzywa piszczą na nierównościach, jednak wnętrze w komfortowych warunkach mieści cztery dorosłe osoby raczej bez względu na wzrost, oferując najczęściej pełne wyposażenie: dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy, multimedia z nawigacją, panoramiczne okno dachowe. Dodatkowo możemy spotkać wyświetlacz HUD, skórzaną tapicerkę, sześciobiegowy hydrokinetyczny automat, fotele z funkcją masażu czy wariant hybrydowy z napędem 4×4. Spośród dostępnych silników specjaliści polecają diesle 2.0 HDi i 2.2 HDi generujące 140-180 KM i 204 KM.
Zapewniają więcej niż wystarczającą dynamikę i ascetyczne zapotrzebowanie na olej napędowy. Paletę uzupełnia słaby, lecz wyjątkowo oszczędny 1.6 HDi 112-115 KM i jednostki benzynowe 1.6 VTi 120 KM i doładowane 1.6 THP 156-165 KM. Tych dwóch ostatnich jednak nie polecamy – generują więcej problemów. Używane egzemplarze z początkowego okresu produkcji w dobrym stanie kupimy w okolicach 25-30 tysięcy złotych, a te z końcowych lat za 55-70 tysięcy złotych.
Peugeot 508 to bardzo dobry wybór dla tych, którzy chcą zaznać francuskiego stylu a jednocześnie wolą nieco twardsze zawieszenia, bo pięćset ósemka jest pod tym względem zestrojona raczej na modłę niemiecką niż typowo francuską.
Wybrane oferty na Peugeot 508 z rynku wtórnego:
- Peugeot 508 1
- Peugeot 508 2
- Peugeot 508 3
Używany Citroën C5 X7 – komfort ponad wszystko!
Równie dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym co Peugeot 508 cieszy się Citroën C5 X7. Dostępny jako sedan i kombi (pojemność bagażnika to 467 i 533 litry) C5 oferowany był w Europie od 2008 do 2017 roku. Dystyngowana linia nadwozia i wyższa niż u poprzednika jakość wykonania wnętrza, w myśl kampanii reklamowej, miała odebrać klientów niemieckiej konkurencji. Istotnie – materiały zastosowane w kabinie zasługują na słowa uznania. Tapicerka tekstylna i opcjonalna skórzana dobrze znoszą intensywne użytkowanie. Nietrudno znaleźć egzemplarze z pięknym jasnym wnętrzem.
Zobacz: Nowy ultrakomfortowy Citroën C4. Ile kosztuje?
Dostępna przestrzeń dla pasażerów jest podobna do tego z Peugeot 508. Citroën C5 przeważnie opuszczał fabrykę z dwustrefową klimatyzacją, komputerem pokładowym, szeregiem systemów bezpieczeństwa i przyzwoitym nagłośnieniem. Na długiej liście opcji widnieje hydropneumatyczne zawieszenie Hydroactive III+, skórzana tapicerka, panoramiczne okno dachowe oraz multimedia z nawigacją. Podobnie jak we wspomnianym 508, polecane są diesle 2.0 HDi i 2.2 HDi – optymalne do niemałej masy C5.
Wysokoprężna gama to 1.6 HDi 109 KM, 2.0 HDi 136, 140, 163, 150 i 180 KM, 2.2 HDi 170 i 204 KM, 2.7 V6 HDi 204 KM i flagowy 3.0 V6 HDi 241 KM. Wybitnie niskie koszty serwisowe generują oferowane po liftingu wolnossące silniki benzynowe 1.8 i 2.0 o mocy 125 i 140 KM (gamę uzupełniał 3.0 V6 211 KM). Po modernizacji zastąpiono je doładowanym 1.6 THP 156 KM. Podobnie jak w przypadku Peugeota 508, silniki THP generalnie odradzamy, wymagają więcej troski serwisowej i chociaż są już rozwiązania na ich bolączki, to jednak koszty eksploatacji będą wyższe.
Regularnie serwisowany układ jezdny z zawieszeniem Hydractive III+ jest gwarancją nie tylko komfortu jazdy i pewnego zachowania auta w granicznych sytuacjach, ale również niskich kosztów utrzymania. Ceny jeżdżących egzemplarzy zaczynają się nawet od 15 tysięcy złotych – ich kondycja i przebieg budzą jednak duże wątpliwości. Rzetelne oferty zaczynają się od 25 tysięcy złotych, egzemplarze z końca produkcji to wydatek około 50 tysięcy złotych.
Dla kogo jest Citroën C5 X7? Świetny wygląd, o którym Citroën mówił, że nawiązuje do BMW, najwyższy komfort jazdy, nieosiągalny dla japońskiej i niemieckiej konkurencji, bardzo dobre oszczędne silniki i niskie koszty eksploatacji. Co mamy na myśli pisząc o komforcie jazdy? Do C5 można wsiąść, przejechać tysiąc kilometrów i wysiąść niezbyt zmęczonym – to zasługa hydropneumatyki. Dużym plusem modelu jest świetne forum wsparcia, choćby grupa C5 X7 na Facebooku, gdzie można uzyskać porady przy zakupie i eksploatacji.
Wygoda i komfort w tym modelu są najwyższej próby, warto tylko pamiętać o tym, że model był produkowany w dwóch wersjach, także bez hydropneumatyki. Obecność komfortowego zawieszenia łatwo poznać po przyciskach na środkowym tunelu a najlepsza wersja wyposażenia to Exclusive.
Wybrane oferty na Citroëna C5 X7 z rynku wtórnego:
- Citroën C5 X7 1
- Citroën C5 X7 2
- Citroën C5 X7 3
- Citroën C5 X7 4
Citroën DS 5
Od 2011 do 2015 pod marką Citroën, później do 2018 pod własną marką DS, dostępny był ostatni przedstawiciel segmentu D koncernu PSA – DS 5 / DS5. Pokaźnych gabarytów hatchback zbudowany został na płycie podłogowej znanej między innymi z Peugeota 3008 i 5008, co w żadnym stopniu nie umniejsza jego walorom użytkowym.
Obłe, pełne elegancji nadwozie (podobnie jak C5 X7 i 508) skutecznie opiera się korozji – z wyjątkiem rantów nadkoli w niektórych egzemplarzach. Wnętrze pełne designerskich akcentów zapewnia komfortowe miejsca dla czterech dorosłych osób – także z opcjonalnym szklanym dachem. Jakość zastosowanych materiałów aspiruje do klasy premium, co bezpośrednio przekłada się na ich wytrzymałość i odporność na zużycie.
Zobacz: Nowy Citroën C3 Aircross. Skonfiguruj swoją wersję
Większość DS5 urzeka bardzo bogatym wyposażeniem, dając nam do dyspozycji dwustrefową klimatyzację, skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele z funkcją masażu, paletę systemów bezpieczeństwa, multimedia i wariant hybrydowy z napędem 4×4 identycznym jak w 508 (diesel 2.0 HDi 163 KM współpracuje tu z silnikiem elektrycznym o mocy 37 KM napędzającym tylne koła.
Gama silników składa się z czterocylindrowych jednostek 1.6 THP 156-200 KM i diesli 1.6 HDi 112 KM, oraz 2.0 HDi 163 KM. Największym powodzeniem cieszy się diesel – z jego pomocą DS5 jest wystarczająco dynamiczny, jak i zaskakująco oszczędny. Pewnym minusem modelu może być ograniczona funkcjonalność nadwozia, bowiem bagażnik mieści skromne 468 litrów.
Wygląd DS 5 jest dużym plusem, natomiast warto zwrócić uwagę na fakt, że komfortowe zawieszenie (ale nie hydropneumatyczne) znajdziemy tylko w wersji hybrydowej. Pozostałe są pod tym względem twardsze. Mimo to samochód może się podobać a jazda nim daje sporo frajdy. Ładny projekt wnętrza, bogate wyposażenie i sporo miejsca w środku to duże plusy DS 5.
Ceny używanych DS5 kształtują się na poziomie 35-70 tysięcy złotych.
Citroën DS5 – oferty z rynku wtórnego
- Citroën DS5 1
- Citroën DS5 2
- Citroën DS5 3
- Citroën DS5 4
Najnowsze komentarze