2. listopada 2010 roku Marie-Françoise Damesin, dyrektor ds. komunikacji Grupy Renault obejmie stanowisko dyrektora ds. zasobów ludzkich Grupy Renault. Podlegać będzie Patrickowi Pélacie, dyrektorowi operacyjnemu.
2. października 2010 roku Stephen Norman, dyrektor ds. marketingu na świat obejmie stanowisko dyrektora ds. marketingu i komunikacji na świat. Frédérique Le Greves, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej zostanie mianowana zastępcą Stephena Normana. Wspólnie będą prowadzili projekt wzmocnienia wartości marek należących do Grupy Renault, łączący marketing, komunikację i sektor cyfrowy. W zakresie marketingu Stephen Norman podlegać będzie Jérôme’owi Stollowi, zastępcy dyrektora generalnego ds. sprzedaży, a w zakresie całej swojej działalności – Patrickowi Pélacie, dyrektorowi operacyjnemu.
1. października 2010 roku Christian Esteve, dyrektor generalny w Rosji i przewodniczący Komitetu Zarządzajacego Regionem Eurazji przejdzie na emeryturę. W tym dniu Bruno Ancelin, dyrektor ds. global sourcing Aliansu Renault-Nissan, obejmie – niezależnie od sprawowanych dotychczas funkcji – stanowisko dyrektora generalnego w Rosji i przewodniczącego Komitetu Zarządzajacego Regionem Eurazji. Podlegać będzie Patrickowi Pélacie, dyrektorowi operacyjnemu.
Michel Gornet urodzony 20 grudnia 1946 roku jest absolwentem Ecole Polytechnique (Politechniki) i posiada dyplom Harvard Business School. Karierę zawodową rozpoczął w Renault w zakładzie w Billancourt w 1968 roku, następnie pracował w fabryce we Flins (1979 rok), po czym został dyrektorem zakładu w Billancourt (1986 rok), a później w Sandouville (1989 rok). W 1992 roku objął stanowisko dyrektora ds. produkcji nadwozi i zakładów montażowych, a następnie, w 1994 roku, został mianowany dyrektorem ds. produkcji Renault oraz członkiem Komitetu Dyrekcji Przedsiębiorstwa (CDR). W dniu 1 stycznia 2005 roku Michel Gornet został mianowany zastępcą dyrektora generalnego, dyrektorem ds. produkcji i logistyki oraz członkiem Komitetu Wykonawczego Grupy Renault.
Gérard Leclercq urodzony 12 listopada 1949 roku jest absolwentem Ecole Polytechnique (Politechniki) i Centre de Perfectionnement aux Affaires (Centrum Doskonalenia Kadr w zakresie Zarządzania). Karierę zawodową rozpoczął jako pracownik naukowy w Institut de Recherche de la Sidérurgie (Instytut Badań Hutniczych), a następnie w 1975 roku podjął pracę w Usinor, zajmując różne stanowiska w Centrali i pionie produkcyjnym. W 1989 roku został zatrudniony w Renault, w dyrekcji ds. produkcji, gdzie odpowiadał za Plan Rozwoju Produkcji. Następnie w 1991 roku objął stanowisko zastępcy dyrektora, a w roku 1993 – dyrektora zakładu we Flins. W maju 1999 roku został dyrektorem ds. produkcji podzespołów mechanicznych Renault. W marcu 2007 roku Gérard Leclercq wszedł w skład Komitetu Dyrekcji Renault i objął stanowisko dyrektora ds. zasobów ludzkich Grupy.
Marie-Françoise Damesin urodzona 28 lutego 1957 roku jest absolwentką ESSEC (Wyższa Szkoła Nauk Ekonomicznych i Handlowych) i posiada dyplom studiów stosowanych (DEA) Université Paris-Dauphine (Uniwersytetu Paryż-Dauphine). Karierę zawodową rozpoczęła w 1979 roku jako konsultantka wewnętrzna w dyrekcji ds. administracji Compagnie des Wagons Lits & du Tourisme (CIWLT). W marcu 1984 roku Marie-Françoise Damesin podjęła pracę w Renault i zajmowała różne stanowiska w dyrekcjach ds. organizacji, handlu i zasobów ludzkich. W 2001 roku przeszła do spółki Nissan Europe, obejmując stanowisko dyrektora ds. zasobów ludzkich i administracji na Europę i wchodząc do Komitetu Dyrekcji Nissana na Europę. W listopadzie 2005 roku Marie-Françoise Damesin została mianowana dyrektorem ds. komunikacji Grupy Renault i członkiem Komitetu Dyrekcji Renault.
Stephen Norman urodzony 31 sierpnia 1954 roku jest absolwentem Uniwersytetu w Leicester w dziedzinie ekonomii i polityki zagranicznej. W latach 1976-1994 pracował dla grupy Rover w Anglii, Belgii, Hiszpanii i Francji, gdzie w latach 1987-1994 pełnił stanowisko dyrektora ds. marketingu. W 1994 roku rozpoczął pracę w firmie Volkswagen we Francji jako dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, a następnie jako dyrektor generalny i prezes w latach 2000-2004. W roku 2004 przeszedł do grupy Fiat jako dyrektor generalny na Francję, rok później został mianowany dyrektorem ds. marketingu na świat marki Fiat w Turynie. We wrześniu 2007 roku został dyrektorem ds. marketingu na świat grupy Renault. W styczniu 2008 roku wszedł do Komitetu Dyrekcji Renault.
Frédérique Le Grevès urodzona 13 maja 1967 roku ukończyła Ecole Supérieure de Gestion (Wyższą Szkołę Zarządzania). W 1991 roku rozpoczęła pracę w Opel France, w dziale komunikacji. Następnie przeszła do Delphi i spędziła dwa lata w Stanach Zjednoczonych w Detroit w wydziale ds. komunikacji i marketingu. W latach 1995-2003 kierowała wydziałem ds. komunikacji Delphi na Europę, Bliski Wschód i Afrykę z siedzibą w Paryżu. W roku 2004 przeszła do Nissana, obejmując stanowisko dyrektora ds. komunikacji na Europę, po czym została dyrektorem ds. komunikacji Nissana na Amerykę w Stanach Zjednoczonych, gdzie odpowiadała za komunikację wewnętrzną, produktową i korporacyjną w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku. Następnie wróciła do Francji, gdzie w sierpniu 2008 roku została mianowana dyrektorem ds. corporate communications Grupy Renault.
Christian Estève urodzony 4 czerwca 1949 roku ukończył renomowaną Ecole des Hautes Etudes Commerciales (HEC) (Wyższą Szkołę Handlową). Karierę zawodową rozpoczął w 1973 roku jako attaché handlowy w ambasadzie Francji w Wenezueli, a potem przeszedł do paryskiej centrali Banku Worms. W 1984 roku został zatrudniony w dyrekcji ds. finansowych Renault, po czym mianowany dyrektorem ds. finansowych, a następnie dyrektorem generalnym Renault UK. W 1991 roku został dyrektorem oddziału Renault France, a następnie – w 1996 roku – dyrektorem handlowym spółki finansowej DIAC. Odpowiadał za negocjacje związane z wykupem Dacii przez Renault w roku 1998, po czym w 1996 roku objął stanowisko zastępcy dyrektora generalnego Dacii, a następnie dyrektora generalnego w 2002 roku. W październiku 2003 roku został mianowany zastępcą sekretarza generalnego grupy Renault i dyrektorem ds. administracyjnych i usług wewnętrznych. 2 stycznia 2008 roku wszedł w skład Komitetu Dyrekcji Renault. W styczniu 2008 roku Christian Estève został też mianowany przewodniczącym Komitetu Zarządzającego Regionem Euromed (Europa i basen Morza Śródziemnego) i objął stanowisko Prezesa Zarządu Dacii. W marcu 2009 roku został dyrektorem generalnym Renault w Rosji i przewodniczącym Regionu Eurazji.
Bruno Ancelin urodzony 11 grudnia 1957 roku jest inżynierem, absolwentem renomowanej Ecole des Mines de Paris (Szkoła Górnicza w Paryżu). Pracę w Renault rozpoczął w 1982 roku w dyrekcji ds. badań naukowych. W 1987 roku przeszedł do dyrekcji ds. produkcji i w zakładzie w Le Mans i objął funkcję zastępcy kierownika wydziału ds. skrzyń biegów, a potem kierownika działu ds. metod. W 1992 roku został kierownikiem działu ds. strategii przemysłowej w dyrekcji ds. technologii produkcji. W roku 1996 został zastępcą dyrektora ds. produkcji w zakładzie we Flins. W 1999 roku został mianowany dyrektorem ds. Logistyki, a w kwietniu 2006 roku – dyrektorem ds. Programu M1 (Mégane/Scénic/Koleos). We wrześniu 2008 roku wszedł do Komitetu Dyrekcji Renault. W maju 2009 roku został dyrektorem ds. global sourcing Aliansu.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze