Pan Michał odebrał niedawno swoją nową Dacię Jogger. Wersja 7-osobowa, silnik 1.0 ECO-G z instalacją gazową. Od razu po odebraniu postanowił pojechać z rodziną na wakacje. Po powrocie podzielił się z nami opinią o samochodzie.
Dacia Jogger to spory samochód, który z powodzeniem mieści siedem dorosłych osób. Wybierają go chętnie rodziny i ludzie, którzy chcą przewozić dużo i tanio. Dostępny jest m.in. ze 100-konnym silnikiem LPG. Auta te mają bardzo dobry stosunek możliwości do ceny, jednak producentowi mogą się czasem przydarzyć się drobne wpadki. Tak było w opisywanym przypadku.
7-miejscowa Dacia Jogger zaczyna się w konfiguratorze od 78.800 zł. To niedużo jak na auto, którym można jeździć za grosze na LPG z rozstawem osi 2,8 metra, prawda? Zamówienie, oczekiwanie a potem odbiór. Nowa Dacia Jogger 1.0 ECO-G trafiła do pana Michała kilka tygodni temu, w sam raz przed długo oczekiwanym wyjazdem nad polskie morze. Urlop to rzecz potrzebna, trzeba naładować akumulatory na długą i chłodną zimę. Trasa? Blisko 800 kilometrów w jedną stronę – z Krakowa na samą północ. Jakie były pierwsze wrażenia?
Zobacz: Dacia Duster 100 LPG i zasięg 1000 kilometrów
„Auto bardzo przyjemnie się prowadziło. Kompletnie żadnych problemów z wyprzedzaniem innych samochodów na trasie. Jogger załadowany w 3 dorosłe osoby, 2 dzieci w fotelikach i – jak to z dziećmi – mnóstwo bagażu. Prędkości na autostradzie od 130 do 140+” – dzieli się swoimi odczuciami pan Michał. – „Nie rzucało Joggerem, nie zbierało się długo, ogólnie bardzo przyjemne w prowadzeniu. Koszt jazdy z prędkościami 140+ to 10,5-11 litrów gazu, więc nie ma dramatu”.
Jogger wygodnie mieści całą rodzinę, ma jednak swoje minusy. Należy do nich wyciszenie, które daje się we znaki na autostradzie: „Przyznam, że w kabinie przy dużych prędkościach jest trochę głośno, ale nie na tyle, by jakoś bardzo to przeszkadzało. Można się przyzwyczaić”. To nie jedyna cecha, która nie do końca przypadła nowemu właścicielowi do gustu. – „Wycieraczki automatyczne nie zawsze w odpowiednim momencie się włączają, ale to wiadomo, chyba tak już mają i trzeba się z tym pogodzić”.
Zobacz: Dacia Jogger dobrze i tanio?
Nie obyło się jednak bez awarii: „Niestety już podczas końcówki pierwszej trasy klimatyzacja wydawała z siebie dziwne odgłosy a podczas powrotu padła całkowicie. Samochód trafił do ASO”. Serwis właśnie diagnozuje Joggera, a pan Michał dowiedział się, że być może będzie akcja serwisowa, bo nie jest jedynym, który zgłosił się z tym problemem.
Właściciel nie traci jednak optymizmu, bo Jogger mu się zwyczajnie podoba. „Zobaczymy co będzie dalej. Szerokości i bezawaryjności życzę!” – podsumowuje. A Dacia Jogger przeszła w redakcji Francuskie.pl szczegółowe testy i pomiary: redaktor Gregorczyk mierzył m.in. cały samochód, jeździł też wszystkimi wersjami auta, z napędem 100 i 110 KM.
Zobacz jeszcze jak jeździ najmocniejsza Dacia Duster z automatem:
Najnowsze komentarze