Renault uchyla rąbka tajemnicy na temat nowego R5 i prezentuje pierwsze oficjalne zdjęcia oraz przymiarki cenowe. Możemy zobaczyć kilka elementów nadwozia, które zdaniem producenta mają bardzo mocno nawiązywać do kultowego Renault 5.
Podczas konferencji Renaulution na początku 2021 roku marka Renault po raz pierwszy ujawniła plany przywrócenia do oferty „Piątki” i zaprezentowała koncepcyjną wersję samochodu. Premiera seryjnego R5 odbędzie się podczas salonu samochodowego w Genewie w 2024 roku. Jak bardzo model będzie zbliżony do oryginalnego Renault 5?
To reflektory nadają wyjątkowy charakter modelowi i to dzięki nim przód auta jest natychmiast rozpoznawalny. Lampy elektryka wyróżnia nie tylko kształt, ale także przypominający źrenicę oka znak na środku soczewki, który nadaje R5 ludzki wyraz. To ukłon w stronę reklamy z 1972 roku pod tytułem „The Adventures of Supercar”.
Poziom ładowania na masce
Wlot powietrza znajdujący się na masce historycznego modelu zniknął. W zamian Renault 5 E-Tech Electric otrzymał kontrolkę ładowania, która tworzy cyfrę „5”, kiedy pojazd jest w pełni naładowany. Funkcja z jednej strony pokazuje, że pojazd należy do świata aut elektrycznych a z drugiej tworzy łatwo dostępny interfejs poziomu naładowania akumulatora.
Nadkola tworzą szerszą sylwetkę i podkreślają wyjątkową osobowość, przypominającą R5 Turbo. Pionowe lampy tylne przedłużają panel boczny i jednocześnie przyczyniają się do poprawy właściwości aerodynamicznych R5. Jeszcze nie możemy zobaczyć wnętrza, ale Renault obiecuje szereg nowinek technicznych. W kabinie pojazdu znajdzie się Reno, oficjalny awatar marki, który ma zapewnić cyfrowe doświadczenia z jazdy.
Jaki zasięg ma Renault 5 ?
Elektryczne Renault 5 E-Tech mierzy 3,92 m długości, co plasuje model w segmencie aut miejskich. W pierwszej kolejności dostępne będą wersje z akumulatorem o pojemności 52 kWh, który zapewni zasięg do 400 km według cyklu WLTP. W późniejszym terminie dołączy akumulator o pojemności 40 kWh.
Wyposażone w dwukierunkową ładowarkę pokładową, elektryczne Renault 5 E-Tech będzie pierwszym pojazdem produkcyjnym Renault wyposażonym w technologię V2G (vehicle-to-grid). Wspierana przez Mobilize technologia V2G umożliwia dostarczanie energii z pojazdu do sieci. W 2024 roku będzie dostępna we Francji i Niemczech a w 2025 roku w Wielkiej Brytanii. Technologia ta pozwoli kierowcom elektrycznych Renault 5 E-Tech zaoszczędzić pieniądze na ładowaniu i obniżyć całkowity rachunek za energię elektryczną, sprzedając ją z powrotem do sieci.
Nowe Renault 5 E-Tech to pierwszy model na nowej platformie AmpR Small (dawniej CMF-B EV), zaprojektowanej z myślą o prawdziwej przyjemności z jazdy. Renault zastosowało wielowahaczowe zawieszenie tylne, które zapewni doskonałą stabilność i przyczepność samochodu.
Cena ok. 25. tys. euro
Zgodnie z obietnicą Renault, podstawowa cena elektrycznego Renault 5 E-Tech będzie wynosić około 25.000 euro (109 tys. zł). W przyszłości do katalogu dołączy również nowe Twingo, które ma kosztować 20 tys. euro.
Od 30 listopada Renault udostępnia przyszłym klientom program R5 R Pass. Posiadacze karty R5 R Pass będą mogli zamówić elektryczny model na 10 dni przed oficjalnym otwarciem zamówień a następnie jako pierwsi odbiorą swój samochód. Produkcją Renault 5 zajmie się fabryka ElectriCity w Douai we Francji. Dostawy rozpoczną się jesienią 2024 roku. Posiadacze karty R5 R Pass otrzymają także elektryczny model Renault 5 E-Tech w skali i jako pierwsi uzyskają dostęp do treści i wydarzeń związanych z nowym modelem.
Karta R5 R Pass będzie dostępna na stronie www.renault.fr/r5 za 150 euro w siedmiu krajach: Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Belgia i Holandia. Szkoda, że nie ma na liście Polski.
Renault 5 zostanie zaprezentowany publicznie 26 lutego podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie.
Najnowsze komentarze