We Francji odbyły się pierwsze jazdy testowe nowego Renault Arkana. Swoją opinią na temat „pierwszego prawdziwego” SUV-a-coupe marki popularnej, podzielił się portal Automobiles Magazine. Poczytajcie.
Samochody łączące nadwozie SUV-a i coupe, w którym opadająca linia dachu nadaje dynamicznego wyglądu, cieszą się dużym zainteresowaniem wśród producentów premium, zwłaszcza niemieckich. Do niedawna wyjątkami od tej reguły była Kia X-Ceed oraz Toyota C-HR (ostatnio dołączył również Citroën C4), o długości ok. 4,4 m. Producenci nie podejmowali zbyt dużego ryzyka wprowadzenia modelu do tego segmentu, ponieważ połączenie wysokiego SUV-a i niskiego, dwudrzwiowego coupe wydawało się nienaturalne.
SUV Coupe – miejsce z tyłu
Według Automobile Magazine rodziny mogą być spokojne o ilość miejsca w kabinie. Arkana powstała na platformie CMF-B Clio i Captura, ale marka Renault zadbała o rozstaw osi 2,72 m, który jest większy niż w miejskich modelach (2,58 m w Clio i 2,64 m w Capturze). Długością 4,57 m Arkana przewyższa swojego „starszego brata”, Kadjara (4,49 m).
Większy jest również bagażnik, który ma pojemność 513 litrów wobec 472 litrów w Kadjarze. W zamian, krewny z gamy Renault oferuje od 5 do 6 cm więcej miejsca na nogi w drugim rzędzie. Dorośli pasażerowie wciąż będą mieli wystarczająco przestrzeni nad głową dzięki lekkiemu pochyleniu oparcia tylnej kanapy.
Deska rozdzielcza bardzo przypomina Captura. Otrzymała elastyczne materiały wykończeniowe a dla wersji Intens i RS Line piękny pionowy ekran o przekątnej 9,3 cala z GPS-em oraz dosyć skutecznymi poleceniami głosowymi.
Marka Renault przekonuje, że dla dynamicznego wyglądu, tak dobrała ustawienia podwozia, aby zapewnić jak największą przyjemność z jazdy. Według portalu Automobiles Magazine, który testował Arkanę na krętych drogach Vexin we Francji, rzeczywiście jest to prawda. Zwłaszcza w porównaniu z łagodnym usposobieniem Kadjara.
Bardziej dynamiczny od Kadjara
Renault Arkana posiada bardziej bezpośredni układ kierowniczy, ale tym, którzy cenią sobie wysoki poziom precyzji, francuski magazyn radzi, aby zmienić ustawienie systemu My Sense na Sport. W przeciwnym razie, ruchy kierownicą nie będą wystarczająco spójne z zachowaniem auta na drodze. Arkana przyjemnie prowadzi się w zakrętach, ale nadal nie była w stanie przysłonić punktu odniesienia w segmencie, jakim jest Peugeot 3008, z przyciągającym uwagę stylem i malutką kierownicą.
Model zachowuje się bardzo stabilnie podczas jazdy. Nadwozie nie przechyla się, ale pojazd ma nienajlepszą przyczepność na mokrej nawierzchni i przenosi niezbyt przyjemne poprzeczne ruchy na gorszej nawierzchni.
Jeśli chodzi o komfort, Arkana ma bardzo wiele wspólnego z Capturem, w tym także uczucie drżenia przy prędkościach poniżej 70 km/h w wersji z 18-calowymi kołami. Powyżej tej prędkości samochód porusza się ze miękkością.
Mikrohybryda
Hybryda E-Tech o mocy 145 KM pojawi się w ofercie w maju. Na razie dostępna jest tylko wersja 1.3 TCe 140 EDC wspomagana przez alternator-rozrusznik z 12V akumulatorem litowo-jonowym. Ten mikrohybrydowy układ połączony z 4-cylindrowym silnikiem zapewnia dyskretną pracę, nie słychać hałasu i nie odczuwa się wibracji.
System dodaje 10 KM mocy oraz 20 Nm momentu obrotowego. Jest całkowicie niezauważalny i nie zakłóca hamowania, nawet w czasie ładowania akumulatora. Dzięki automatycznej skrzyni biegów EDC ruszanie i wyprzedzanie jest zawsze bezpieczne. Jedynie łopatki zmiany biegów są zdaniem Automobile Magazine zbyt małe i położone zbyt daleko od obręczy kierownicy. Małym minusem są również niewielkie opóźnienia systemu start stop.
Atrakcyjne pozycjonowanie cenowe
Renault Arkana ma bardzo dobre pozycjonowanie cenowe. SUV startuje od 29.700 euro. W zestawieniu z Kadjarem z porównywalnym silnikiem i wyposażeniem, cena Arkany jest niższa o 2700 euro! Wygląd i wymiary SUV-a coupe sprawią, że nowe Renault prezentuje się bardziej ekskluzywnie niż starzejący się „starszy brat”. Jedyny atut Kadjara to diesel, który wkrótce znów znajdzie się w ofercie oraz możliwość wyboru manualnej skrzyni biegów, której Arkana nie posiada.
Najnowsze komentarze