W marcu marka Renault zaprezentowała pierwsze zdjęcia modelu Taliant. Nazwa brzmi zupełnie świeżo, ale samochód wygląda znajomo – jest to po prostu Dacia Logan ze zmienionym logo. Pojazd debiutuje na rynku tureckim.
Nowa Dacia Logan trafiła w tym roku do sprzedaży na wielu rynkach m.in. w Polsce, ale tak, jak miało to miejsce w przypadku poprzednika, nie wszędzie sedan będzie oferowany pod tą samą marką. Zamiast przenosić Logana do Turcji, Renault zaproponowało swój własny model Taliant, którego nazwa odnosi się do talentu i sukcesu.
Taliant powstał platformie CMF-B wspólnej z modelami Logan, Sandero, Clio i Arkana a o przynależności do gamy Renault świadczy m.in. logo oraz światła do jazdy dziennej w kształcie litery C. Zadaniem francuskiego sedana jest zastąpienie modelu Symbol. W porównaniu do poprzednika model jest o 47 mm dłuższy, o 115 mm szerszy i 28 mm niższy, a rozstaw osi wzrósł o 14 mm.
Klienci mogą zamawiać model w cenie rozpoczynającej się od 179.900 lir tureckich, czyli ok. 79 tys. zł. Nie jest to poziom, do którego przyzwyczaiła nas Dacia. Kwota bardziej przypomina cenę Megane Grancoupe na polskim rynku. W standardowym wyposażeniu Renault Taliant znajduje się ABS, ESP, asystent ruszania pod górkę, automatyczne hamowanie awaryjne, tempomat, automatyczne reflektory i elektryczne szyby. Najbardziej podstawowa wersja korzysta z aplikacji R and Go, która pozwala by smartfon pełnił funkcję systemu multimedialnego. W Loganie i Sandero system nazywa się Dacia Media Control.
Logan w polskiej ofercie występuje wyłącznie w wersji z LPG, ale Taliant w Turcji otrzyma pełną gamę jednostek napędowych. Pod maską znajdzie się wolnossący silnik 1.0 SCe o mocy 65 KM, turbodoładowany motor o mocy 90 KM lub 100-konna jednostka 1.0 z instalacją LPG.
Najnowsze komentarze