Peugeot nie ukrywa, że chce kierować swoje samochody w stronę segmentu premium. Sposobem na to jest m.in. nowoczesne wyposażenie, eleganckie wnętrze i atrakcyjny design. Do tego wszystkiego marka dodaje nowe wersje wyposażenia. Peugeot 3008 i 5008 na rynku brytyjskim można zamówić w podstawie w wersji „Active Premium”.
Nowy Peugeot 3008 i 5008 w Wielkiej Brytanii mają nowe wersje wyposażenia. Raczej nie zobaczymy ich w cennikach na innych rynkach, ale byłby to dobry sposób na zwiększenie wśród klientów poczucia, że zamawiają samochody, którym bliżej jest do segmentu premium. Peugeot zrezygnował na Wyspach z poziomu Allure. Rolę wersji podstawowej pełni wariant Active Premium, a kiedy przesuniemy się w konfiguratorze wyżej, mamy do wyboru 3008 Active Premium+, Allure Premium oraz Allure Premium+. Specyfikacje GT oraz GT Premium pozostały niezmienione. W Polsce oraz w innych krajach europejskich zamiast „Premium” marka stosuje nazwę „Pack”.
Zobacz także: Ile kosztuje nowy Citroën C5 Aircross w polskich salonach?
Aby wyposażenie lepiej pasowało do hasła „Premium”, Peugeot dodał kilka elementów wyposażenia. Peugeot 3008 i 5008 w standardzie otrzymały aluminiowy pakiet stylistyczny, który ozdobił progi drzwi i pedały oraz 18-calowe felgi aluminiowe Detroit (tylko w 3008) w szaro- diamentowym odcieniu. Dostępne są również relingi dachowe oraz przyciemniane szyby.
To nie koniec zmian w brytyjskim cenniku. Klienci mogą zamówić Peugeot 3008 Hybrid w nowej wersji podstawowej Active Premium +, co daje nieco tańszy bilet wstępu do elektryfikacji. Niby wariant ten sam, ale standardy różnią się w zależności od napędu. Hybrydowy SUV Active Premium+ jest lepiej wyposażony niż model z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Samochód ma przewagę dzięki obecności przeszyć „Colyn” and „Mint Green”, regulowanemu podparciu odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy oraz bezramkowego lusterka wstecznego. Peugeot dodaje także 10-calowy ekran dotykowy ze sterowaniem głosowym oraz zaawansowane hamowanie awaryjne.
Zmiany mechaniczne na rynku brytyjskim ograniczają się do wycofania oferowanej wcześniej manualnej skrzyni biegów. Zarówno Peugeot 3008, jak i 5008 otrzymają w standardzie automatyczną przekładnię, ze względu na malejące zapotrzebowanie klientów na manual.
Zobacz także: Czy nowy Peugeot 3008 Coupe do dobry pomysł?
Aby zamówić nowego Peugeot 3008 u polskich dealerów potrzeba kwoty przynajmniej 136.500 zł. Najtańsza wersja nie ma jednak w nazwie „Premimum”, jest to po prostu poziom Active Pack napędzany benzynowym silnikiem 1.2 PureTech 130 w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną.
Najnowsze komentarze