Paul-Pietsch Award – nazwana na cześć kierowcy wyścigowego i jednocześnie współzałożyciela Motor Presse – jest wręczana od 1989 roku w ramach corocznego konkursu Beste Autos organizowanego z inicjatywy niemieckiego magazynu „Auto Motor und Sport”. To coroczne wyróżnienie premiuje technologię lub pojazd, który w znaczący sposób przyczynia się do postępu w ogóle, a postępu w ochronie środowiska w szczególności.
Nagrodę imienia Paula-Pietscha za rok 2012 jury złożone z dziennikarzy „Auto Motor und Sport”, mediów partnerskich oraz ekspertów motoryzacyjnych postanowiło przyznać Peugeotowi 3008 HYbrid4, pierwszemu masowo produkowanemu samochodowi osobowemu wykorzystującemu technologię hybrydową opartą o silnik wysokoprężny. Stało się to dosłownie na kilka tygodni przed jego oficjalną premierą handlową.
Peugeot 3008 HYbrid4 korzysta ze 163-konnego diesla 2.0 HDi współpracującego z 37-konnym motorem elektrycznym. Jednostka spalinowa napędza koła przednie, zaś silnik na prąd – koła osi tylnej. W efekcie poprawia się właściwości jezdne, co jest szczególnie istotne na śliskiej nawierzchni, a wszystko to przy znaczącym ograniczeniu zużycia paliwa (średnie spalanie wynosi 3,8 l/100 km), a co za tym idzie – również emisję dwutlenku węgla (do poziomu średniego 99 g/km), co oznacza 35-procentowy zysk w stosunku do tradycyjnych jednostek spalinowych o porównywalnej mocy.
Peugeota 3008 HYbrid4 nagrodzono już w ubiegłym roku we Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech i Austrii. W Niemczech auto zdobyło Öko Globe oraz środowiskowy Goldenes Lenkrad (Złotą Kierownicę).
Technologia HYbrid4 wkrótce zostanie zaoferowana także w Peugeocie 508 RXH, a następnie w zwykłym, osobowym 508. Dostępna będzie też w Citroënie DS5.
Ten model jest drugim samochodem Peugeota, któremu przyznano Paul-Pietsch Award – w roku 2000 wyróżniono bowiem Peugeota 607 za filtr cząstek stałych.
KG
Najnowsze komentarze