piątek, 1 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wyprawy Krym

Peugeot 3008 I 2.0 HDi – dzień 1: Ruszamy na Krym: z Warszawy do Lwowa

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2009-10-09
w Krym, Peugeot, Wiadomości, Wyprawy
Czas czytania 4 minut
125 3
0
110
UDOSTĘPNIEŃ
367
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka

Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP

Andrzej Korpak, dyrektor zakładu Stellantis Gliwice z nagrodą Menedżer Roku

Peugeot 3008 I generacji z dieslem w praktycznie maksymalnej wersji wyposażenia wraz z towarzyszącym mu Peugeotem 807 jadą na Krym. W ekipie mamy dziennikarzy Telewizji Polskiej, Radia Zet oraz ekipę Francuskie.pl.

Nasz testowy samochód jest wyposażony w silnik 2.0 HDi o mocy 150 KM. Wersja prawie maksymalna –  mamy m.in. szklany dach, automatyczną dwustrefową klimatyzację, nawigację. Pierwsze wrażenia z podróży skrzętnie notujemy. Co nas zaskakuje – w samochodzie jest bardzo cicho, spalanie utrzymuje się na poziomie poniżej 7 litrów na 100 kilometrów, Zawieszenie dobrze spełnia swoją rolę, izolując nas od większości nierówności. Bagażnik, mimo sporej pojemności, jest zapełniony po brzegi. W środku oprócz naszych rzeczy, sprzęt fotograficzny, filmowy i kilka zgrzewek wody.

3008 otrzymuje od Małgorzaty Piekarskiej przydomek Gwiazda. W końcu to rzeczywiście gwiazda naszej wyprawy. Na pokładzie mamy krótkofalówki, którymi łączymy się z drugim autem.

Pierwszy etap naszej podróży to Warszawa – Kraśnik. Stamtąd mamy odebrać Krzyśka Gregorczyka, który już na nas niecierpliwie czeka.Na obwodnicy Garwolina sprawdzamy przyspieszenie. Auto błyskawicznie osiąga przepisową prędkość maksymalną. W podróży towarzyszy nam głos Krzysztofa Hołowczyca, z najnowszej wersji Automapy. Odbieramy Krzyśka i ruszamy wąskimi drogami na Ukrainę.

Ambitne plany wyprawy – 5000 kilometrów

Cele przed nami ambitne – 5 tysięcy kilometrów przez 9 dni. Chcemy dojechać na Krym, zwiedzić go dokładnie, a później wrócić, odwiedzając znane z Trylogii zamki Kamieniec Podolski oraz Chocim. Będziemy oczywiście we Lwowie. Na razie poznajemy się ze sobą, wymieniamy wrażenia i komentujemy zachowanie samochodu oraz trasę. Chcemy zobaczyć jak wygląd dzisiejsza Ukraina, jak jest przygotowana na Euro 2012. No i przetestować samochód, jak zachowuje się na drodze.

A ta po wyjechaniu z Kraśnika staje się coraz gorsza. Gdzieś skończył się ten równy asfalt, nie ma wyraźnych pasów. Żartujemy, że to przygotowanie przed (podobno) fatalnymi drogami ukraińskimi, tam ma być jeszcze ciekawiej. Dzisiaj mamy dojechać do Lwowa, przed nami przygody na granicy. W pobliżu Przemyśla szukamy stacji benzynowej. Do granicy zostało nam niecałe 50 kilometrów. Jedziemy powoli, bo ciemno a nawierzchnia gorsza i pełna dziur. To nie wygląda na europejski standard komunikacji.

Gdzie w Peugeocie jest trzeci numer VIN?

Wizyta na granicy obfituje w niespodzianki. Tyle, że my się ich spodziewaliśmy. Zaczynamy od dłuższej konwersacji z przemiłą panią celniczką po polskiej stronie. Wspólnie szukamy numeru VIN naszego 3008. Nie jest to łatwe, ale się udaje. Uszczęśliwiona celniczka puszcza nas w objęcia ukraińskich służb celnych. I zaczyna się procedura z karteczką i talończykiem. Otrzymujemy do wypełnienia kwity, potem mijamy kilka stanowisk z celnikami i nam się udaje. Ale druga część ekipy ma większe przygody. Nasz wóz techniczny, ochrzczony Rosomak (jest to Peugeot 807), jest trudnym orzechem do zgryzienia dla celniczki.

Szukanie numeru VIN trwa pół godziny. My w tym czasie cierpliwie czekamy po drugiej stronie granicy. W końcu się udaje. Mimo kłopotów z VINem warto przejechać granicę o 2 rano. Ruch tu jest wówczas minimalny. Gdyby nie nadmierna dociekliwość celników wszystko by zajęło 5 minut. My mieścimy się w 10.

Witamy na ziemi ukraińskiej. Jedziemy do Lwowa, do którego dotrzemy nad ranem.

  • Sponsorem wyprawy jest firma Peugeot Polska, która udostępniła do testu samochód Peugeot 3008 I generacji oraz Peugeot 807.
  • Sponsorem komunikacji podczas wyjazdu jest sieć Plus, największy operator telefonii komórkowej w Polsce.
  • Sponsorem nawigacji jest Automapa. Nasza wyprawa jest równolegle relacjonowana przez Radio Zet.

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 3008807Peugeotpodróże
Udostepnij44Tweet28Udostepnij8
Poprzedni

Dacia na 63. IAA we Frankfurcie

Następny

Peugeot 3008 – w gościnnym Lwowie

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot 3008 - w gościnnym Lwowie

Peugeot 3008 I 2.0 HDi - dzień 2: Ze Lwowa na wschód, tam musi być jakaś cywilizacja

Peugeot 3008 I 2.0 HDi – dzień 3: długa podróż z Humania na Krym

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Bartek - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Łukasz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Irbis78 - Przegląd rynku wtórnego: Benzynowe auto klasy średniej do 40 tysięcy złotych. Renault Talisman, Peugeot 508 i Citroën C5
  • Jakub - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Fake Peugeot i Stellantis - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Margrzywka - Nowy Citroën C4 X i Peugeot 408: dwie ważne premiery Stellantis już za chwilę
  • grz - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Marcin ( ten co go kasują) - Przegląd rynku wtórnego: Benzynowe auto klasy średniej do 40 tysięcy złotych. Renault Talisman, Peugeot 508 i Citroën C5


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Andrzej Korpak, dyrektor zakładu Stellantis Gliwice z nagrodą Menedżer Roku
  • Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Dacia prezentuje mini-serial z inspirującymi historiami
  • Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Nissan ujawnia szczegóły umowy z Renault
  • Upał za kierownicą


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.