W 2023 roku dzięki modelom Peugeot e-208 i e-2008 francuska marka została absolutnym liderem wśród elektrycznych samochodów osobowych hiszpańskiego rynku w segmencie B z 2.049 rejestracjami, o 36,5% więcej niż w 2022 roku i udziałem w rynku wynoszącym 32,5%. Produkowany w centrum produkcyjnym Stellantis w Vigo, Peugeot e-2008 był najlepiej sprzedającym się SUV-em segmentu B w 2023 roku, z liczbą 956 zarejestrowanych egzemplarzy, o 14,9% więcej niż w roku poprzednim.
Prawdziwym punktem odniesienia wśród samochodów miejskich jest Peugeot e-208, który w Hiszpanii zamknął miniony rok z 1.093 rejestracjami, czyli o 63,4% więcej niż w roku 2022.
Ze względu na charakterystykę samochodów elektrycznych segment B stał się korzystnym terenem do wprowadzenia na rynek wersji i modeli „zeroemisyjnych” przeznaczonych do miasta.
Peugeot zamknął rok 2023 na pierwszym miejscu w Hiszpanii w kategorii elektrycznych aut miejskich, odnotowując 2.049 rejestracji i udział w rynku na poziomie 32,5%. Marka sygnowana lwem zyskuje na popularności, rosnąc o 36,5% w porównaniu z rokiem 2022, przy rynku, który spadł o 7,6%. Takie liczby udało się osiągnąć dzięki dwóm niedawno odnowionym modelom, które wyznaczają trendy w tym segmencie: Peugeot e-208 i Peugeot e-2008.
Sprawdź oferty na samochody Peugeot w Polsce
W kategorii SUV-ów segmentu B produkowany w Vigo Peugeot e-2008 kończy rok na pierwszym miejscu w rankingu SUV-ów B z 956 rejestracjami, o 14,9% więcej niż w 2022 r. i 33,4% penetracji. Model ten wyróżnia się w segmencie kompaktowych SUV-ów dzięki dynamicznej i współczesnej estetyce oraz zaawansowanym technologiom, takim jak nowa generacja Peugeot i-Cockpit® oraz zastosowanie technologii wspomagających prowadzenie, dotychczas zarezerwowanych dla wyższych segmentów.
Ze swojej strony Peugeot e-208 pozostaje punktem odniesienia wśród samochodów elektrycznych segmentu B. W 2023 roku osiągnął w Hiszpanii 1.093 rejestracje, co oznacza wzrost o 63,4% w porównaniu do roku poprzedniego w kategorii, w której sprzedaż spadła o 9%. Jego udział w rynku wynosi 32,1%. Odnowiona tożsamość marki jest bardzo widoczna w Nowym Peugeot E-208, z ryczącym lwem królującym pośrodku osłony chłodnicy i z tyłu, przednimi i tylnymi reflektorami wykonanymi w najnowocześniejszej technologii Full LED, które zostały zaktualizowane pod kątem estetyki trzech pazurów, a także felg aluminiowych o bardzo nowoczesnej estetyce.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze