Nieco ponad miesiąc temu opublikowaliśmy dane dotyczące sprzedaży zelektryfikowanych modeli marki Peugeot w Hiszpanii w pierwszym miesiącu bieżącego roku. Z materiału wynikało jasno: Peugeot 3008 prowadził w styczniowym rankingu hybryd plug-in notując 311 rejestracji. Sytuacja w lutym była jeszcze lepsza!
Peugeot 3008 Hybrid pozostaje liderem wśród zelektryfikowanych pojazdów sprzedawanych w Hiszpanii. Hybrydowy SUV francuskiej marki z napędem typu plug-in (PHEV) zamyka luty jako najlepiej sprzedający się samochód zelektryfikowany na całym hiszpańskim rynku, z 382 rejestracjami i 9,2% udziałem w rynku w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych. Z kolei Peugeot e-Rifter zajmuje pierwsze miejsce na rynku w 100% elektrycznych pojazdów użytkowych. W lutym zarejestrowano w Hiszpanii 89 egzemplarzy tego produkowanego w fabryce w Vigo modelu, co odpowiada 18,5% udziału w rynku. Tym samym w lutym Peugeot prowadził na rynku pojazdów zelektryfikowanych z 715 rejestracjami, co stanowiło 11,3% całkowitej sprzedaży marki w tym miesiącu w Hiszpanii.
Peugeot 3008 Hybrid dobrze sprzedawał się w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych. Wiadomo, że drogie samochody / wersje najczęściej „idą” do firm. SUV Peugeota w odmianie hybrydowej plug-in znalazł w lutym w Hiszpanii 102 klientów indywidualnych, a to naprawdę dobry rezultat. Przypomnijmy, że nowy Peugeot 3008 oferuje dwie wersje technologii hybrydowej typu plug-in: wersję Hybrid 300 z napędem na cztery koła i mocą do 300 KM oraz Hybrid z napędem na przednią oś, która rozwija moc 225 KM. Obie korzystają w Hiszpanii z zalet etykiety „Zero” przyznanej przez Generalną Dyrekcję Ruchu: bezpłatny dostęp i bezpłatne parkowanie w centrach wielu hiszpańskich miast, nawet podczas szczytów zanieczyszczenia.
Z kolei lider hiszpańskiego rynku w segmencie użytkowych aut o napędzie wyłącznie elektrycznym, Peugeot e-Rifter, to samochód, który zapewnia przestronność taką samą, jak dotychczas oferowane odmiany z silnikami spalinowymi. Auto jest dostępne w dwóch długościach nadwozia – Standard i Long – i może zabrać na pokład (zależnie od wersji) do siedmiu osób. Jego 18-modułowy akumulator litowo-jonowy ma pojemność 50 kWh, co zapewnia mu zasięg do 280 km, zgodnie z protokołem homologacji WLTP. Moc maksymalna wynosi 136 KM.
Aktualnie co dziesiąty samochód marki Peugeot sprzedawany na rynku hiszpańskim jest wersją zelektryfikowaną, czyli w pełni elektryczną lub hybrydą typu plug-in.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze