Zakończył się rok 2019. Czeka nas wiele podsumowań, rankingów, plebiscytów itp. Dla każdego producenta jednak ważne są wyniki sprzedaży. Marka Peugeot ma powody do zadowolenia – drugi rok z rzędu była liderem sprzedaży konsumenckiej we Francji. Sprzedaży konsumenckiej, czyli w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych. Czyli tam, gdzie ludzie sami decydują, na co wydać swoje pieniądze, bez konieczności godzenia się na politykę np. firmy.
Te dobre wyniki Peugeot zawdzięcza – to może być dla niektórych zaskoczenie – świetnej sprzedaży Nowego 208! Po zaledwie trzech miesiącach obecności na rynku ten samochód jest drugi miesiąc z rzędu liderem w kanale sprzedaży konsumenckiej. Okazuje się, że klientom nie przeszkadzają podobno wysokie ceny i masowo kupują to auto do użytku prywatnego!
W 2019 roku, po dwóch latach silnego wzrostu, Peugeot umacnia swoje wyniki na skutek odnowienia dwóch modeli kluczowych w segmencie B: 208 i 2008. W 2019 roku marka sygnowana kroczącym lwem:
– prowadzi na rodzimym rynku sprzedaży konsumenckiej drugi rok z rzędu;
– odnotowała wzrost udziału rynkowego w segmencie lekkich aut użytkowych o 0,7 punktu procentowego uzyskując przy tym najwyższy wzrost sprzedaży wynoszący aż 8,7%.
Cztery samochody marki Peugeot są we Francji liderami w swoich segmentach. To:
– Peugeot 3008 w segmencie C-SUV z rynkowym udziałem na poziomie 3.3%;
– Peugeot 308 w klasie aut kompaktowych z udziałem rynkowym wynoszącym 2,5%;
– Peugeot 508 w segmencie D z udziałem w rynku wynoszącym 0,7%;
– Peugeot Rifter w segmencie kombivanów z udziałem w rynku na poziomie 0,6%.
Jednocześnie dwa modele marki Peugeot znajdują się w pierwszej piątce najchętniej kupowanych samochodów osobowych nad Sekwaną. To:
– Peugeot 208 na pozycji drugiej z rynkowym udziałem wynoszącym 4,5%;
– Peugeot 3008 na miejscu czwartym z udziałem w rynku aut osobowych wynoszącym 3,3%.
Francuski rynek samochodów osobowych wzrósł w roku 2019 o 1,9%. Udział Peugeota w tym rynku wynosi 1,1%.
Rynek lekkich pojazdów użytkowych we Francji wzrósł w roku 2019 o 4,5%. Peugeot uzyskał wzrost niemal dwukrotnie wyższy – o 8,7% – i wykroił dla siebie 17,8% tego segmentu.
Ujmując rynek nowych aut globalnie, wzrósł on we Francji o 2,3%. Peugeot ma w nim 17,3%.
Przedstawione wyżej wyniki napawają optymizmem, zwłaszcza z uwagi na fakt, że do francuskich salonów marki trafiła właśnie druga generacja Peugeota 2008. A to powinien być kolejny model, który będzie jednym z liderów sprzedaży konsumenckiej we Francji.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze