Peugeot to firma z ponad dwustuletnią tradycją a lew od samego początku znajdował się w logo marki. Warto więc przypomnieć jak wyglądały działania promocyjne firmy 100 lat. temu. W 1914 roku katalog marki z rowerami prezentował na okładce dumnego lwa, stojącego na skale. Skojarzenia z filmem Król Lew nie muszą być przypadkowe – twórcy inspirowali się przecież różnymi materiałami i być może trafili także na Peugeot.
W 1914 roku Peugeot lwem nie reklamował jednak swoich samochodów, chociaż pierwszy model powstał już w 1886 roku (Peugeot Type I) ale rowery. Na okładce katalogu znajdował się dumny lew na skale, rysunek stworzony przez francuskiego artystę. Zachwycają wyraźne kolory a uwagę zwraca zupełnie inna stylistyka czcionki niż ta, którą znamy dzisiaj.
W katalogu Peugeot z lwem możemy znaleźć pięknie ilustrowane rowery. Niektóre konstrukcje nie wydają się aż tak odległe od tego co znamy dzisiaj, ale inne są wyjątkowo ciekawe i nieco archaiczne.
„Nasz rower Grand Luxe można porównać do najpiękniejszych maszyn dostępnych obecnie na rynku; sukces, jaki odniósł wśród naszych klientów, dowodzi ponadto, że zaspokoił on prawdziwe potrzeby klientów. Oprócz niezwykle błyszczącej emalii, uzyskanej dzięki nowym procesom, rower ten charakteryzuje się mechanizmem korbowym i piastami z łożyskami pierścieniowymi, nadającymi maszynie nieporównywalną płynność […] Hamulce Peugeot mogą być zastąpione angielskimi hamulcami zespolonymi na życzenie.” – informował producent.
Oferowano bicykle ale też tricykle. „Nasz trójkołowy pojazd bagażowy, zbudowany z taką samą starannością jak nasze rowery, można uznać za model w swoim rodzaju. Dzięki swojej solidności i płynnej jeździe z powodzeniem wykonuje wszystkie wymagane od niego zadania.” – zachwalał Peugeot.
Katalog wieńczy zdjęcie kolarza w górach. Elegancki i czytelny materiał rozdawano we Francji w sklepach rowerowych marki. Być może materiały te trafiały też do Polski – w końcu także w Warszawie Peugeot miał swój salon i to w roku 1911.
Najnowsze komentarze