Rozwój napędów elektrycznych nie ustaje. Od nowego roku (2022) Peugeoty e-208 i e-2008 będą oferowane z większym o mniej więcej 8% zasięgiem (wg cyklu WLTP). Oba wprowadzone na rynek pod koniec 2019 roku w 100% elektryczne modele Peugeot e-208 i Peugeot e-2008 odniosły wielki sukces na rynkach, wyprodukowano już bowiem ponad 90.000 pojazdów. Te dwa modele podkreślają znaczenie strategii elektryfikacji marki Peugeot.
Oparte na platformie eCMP (Common Modular Platform), wyposażonej w akumulator o pojemności 50 kWh, silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) i dysponujące momentem obrotowym 260 Nm, te dwa modele zaprezentują najnowsze osiągnięcia technologiczne, aby zapewnić im większy zasięg.
Co zmieniono, by uzyskać większą autonomię? Przede wszystkim opony – zostały zoptymalizowane, aby uzyskać klasę „A+”, zapewniając większą wydajność dzięki niższym oporom toczenia. Dotyczy to opon na 16-calowych felgach w przypadku Peugeot e-208 i na 17-calowych felgach w Peugeot e-2008.
Ponadto wprowadzono modyfikację mechaniczną z nowym przełożeniem skrzyni biegów, które optymalizuje zasięg na drogach i autostradach. Wreszcie zastosowano nową pompę ciepła w połączeniu z czujnikiem wilgotności zainstalowanym w górnej części przedniej szyby, co optymalizuje efektywność energetyczną ogrzewania i klimatyzacji. Informacje przekazywane przez ten czujnik umożliwiają dokładniejszą kontrolę recyrkulacji powietrza w przedziale pasażerskim, a docelowo lepszą dbałość o wydatkowanie energii zawartej w akumulatorze podczas nagrzewania i utrzymywania temperatury wewnątrz pojazdu. Ten najnowszy postęp jest szczególnie widoczny przy niskich temperaturach zewnętrznych.
Podsumowując, wszystkie te zmiany, które sygnalizowaliśmy już w dużej mierze blisko miesiąc temu, zapewnią zwiększony zasięg zgodnie z cyklem homologacji WLTP (Worldwide harmonized Light Vehicle Test Procedures):
– nowy Peugeot e-208 będzie teraz oferować do 362 km zasięgu WLTP, co oznacza wzrost o 22 km;
– nowy Peugeot e-2008 będzie teraz oferować do 345 km zasięgu WLTP, co oznacza wzrost o 25 km.
Jednakże poza znacznym wzrostem zasięgu wykazanym w cyklu WLTP, obserwuje się również znaczny wzrost rzeczywistego użytkowania przez klientów, o około 40 km, w ruchu miejskim w temperaturach zbliżonych do 0°C.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze