Koncern Stellantis, właściciel takich marek jak Citroën, DS Automobiles, Opel i Peugeot, jest gotowy do negocjacji w sprawie pozwu klientów, związanego z przypadkami awarii silników 1.2 PureTech – poinformował prawnik reprezentujący grupę blisko 5000 osób we Francji.
Grupa Stellantis odpowiedziała na pismo prawnika reprezentującego grupę poszkodowanych klientów, którzy chcą uruchomić procedurę pozwu zbiorowego przeciwko koncernowi w związku z wadami, jakie pojawiły się w eksploatowanych przez nich samochodach. Chodzi m.in. o samochody marek Citroën i Peugeot, w których zamontowano silnik 1.2 PureTech. Wada objawia się łuszczeniem paska rozrządu pracującego w oleju, co może prowadzić do zapychania się układu olejowego, zmniejszenia siły hamowania lub wręcz utraty hamulców a w najgorszym przypadku do zatarcia się jednostki napędowej.
25.000 osób na grupie na Facebooku
Francuska grupa na Facebooku, która zrzesza osoby mające problemy z silnikiem 1.2 PureTech, liczy obecnie ponad 25.000 osób. Do procedury pozwu przystąpiło blisko 5.000 osób. Pierwszym krokiem było wysłanie pisma wzywającego do polubownego rozwiązania sprawy przez Stellantis. Koncern odpowiedział.
Stellantis odpowiedział na pismo
„Niniejszym informuję, że otrzymałem list z odpowiedzią od grupy Stellantis” – poinformował mecenas Maître Lèguevaques, reprezentujący grupę. „Trzej dyrektorzy zarządzający Peugeot, Citroën i Opel odpowiedzieli na nasze pismo z 1 lutego, w którym zaproponowaliśmy rozpoczęcie dialogu Nie oznacza to jednak, że rozmowy się rozpoczęły. Obecnie czekamy na zorganizowanie spotkania roboczego, po którym dokonamy oceny intencji producenta. To dobre deklaracje, ale chcę zobaczyć działania.”
Pozew w całej Europie w tym w Polsce?
Pozew przeciwko Stellantis może być rozszerzony na całą Europę. Według naszych informacji co najmniej jednak kancelaria prawna z Polski skontaktowała się z Christopherem Lèguevaques, podobnie jak prawnicy i kancelarie z Hiszpanii, Portugalii, Włoch, Niemiec, Belgii czy Czech.
Koncern zapewnia wsparcie
Stellantis przyznaje, że pomimo przestrzegania zaleceń dotyczących serwisu, mogą wystąpić przypadki nadmiernego zużycia oleju lub braku ciśnienia oleju, jednocześnie dodając, że wprowadzono odpowiednią politykę wsparcia, o której pisaliśmy tutaj.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa… powoli
Tymczasem w Polsce problemami klientów z silnikiem 1.2 PureTech zajmuje się już Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Transportowy Dozór Techniczny. Na razie bez efektów – urzędnicy analizują sprawę.
Masz silnik 1.0 lub 1.2 PureTech? Sprawdź go w ASO!
Niezależnie od powyższego – jeśli posiadasz samochód z silnikiem 1.2 PureTech warto skontaktować się z ASO w celu oceny stanu paska i układu olejowego a w przypadku stwierdzenia uszkodzeń należy go jak najszybciej wymienić na wersję odporną na działanie niekorzystnych zjawisk.
Zobacz więcej artykułów na temat silnika 1.2 PureTech
Najnowsze komentarze