Dla wielu zmotoryzowanych zakup nowego samochodu nie ma żadnego sensu ekonomicznego. Początkowa utrata wartości jest czynnikiem decydującym o zakupie egzemplarza dwu czy trzyletniego, który największy spadek ma już za sobą, a wciąż pozostaje w doskonałym stanie. Ciekawymi i skrajnie różnymi propozycjami dla rodziny 2+2 są Peugeot 508 II generacji i 5008 II odsłony. Każdy spełni swoje zadanie serwując nam inne doznania estetyczne.
Peugeot 508 II i Peugeot 5008 to dwa lwy, które z powodzeniem mogą pełnić funkcję samochodów rodzinnych. Będą nie tylko praktyczne, ale też zapewnią dużą dawkę stylu wewnątrz i bardzo dobre materiały we wnętrzu. W połączeniu ze znakomitym wyglądem jest to dobry wybór.
Peugeot 508
Po pierwszej, zachowawczej i bardzo funkcjonalnej generacji 508, Peugeot postanowił znacząco zmienić wizerunek modelu. Obecna na rynku od 2018 roku druga odsłona znacznie bardziej stawia na styl, design, jeszcze lepszą jakość materiałów. 508 II w wariancie SW z całą pewnością możemy określić mianem najpiękniejszego kombi klasy średniej, odbyło się to jednak kosztem funkcjonalności wnętrza. Dopracowane w każdym calu nadwozie chwyta za serce. Fenomenalne są zanikające w motoryzacji drzwi pozbawione ramek – rozwiązanie znane ze znacznie droższych aut. Po zajęciu miejsca za sportową kierownicą mamy do dyspozycji czytelne cyfrowe zegary oraz multimedia które po dłuższej chwili obcowania stają się intuicyjne. Pozycja za kierownicą jest niska, zaś fotele nawet te bazowe otulają kierowcę i pasażera i są bardzo wygodne.
Na tylnej kanapie miejsca jest nieco mniej niż w poprzednim modelu – zwłaszcza wysokie osoby nas o tym poinformują. Także bagażnik swoją pojemnością nie będzie rekordzistą w klasie, ustępując nieco rywalom rywali. Pod względem wyposażenia Peugeot 508 II jest liderem – zapewnia między innymi automatyczną klimatyzację, multimedia z nawigacją, aktywny tempomat, ośmiostopniową przekładnię automatyczną, skórzaną taperkę i szereg innych. Za około 120 tysięcy złotych znajdziemy bardzo poszukiwanego, nie oferowanego już diesla 2.0 BlueHDi o mocy 163-177 KM – który wydaje się idealnym rozwiązaniem. 130 KM zapewnia mniejszy diesel 1.5 BlueHDi. Wśród benzynowych propozycji cennik otwierał trzycylindrowy 1.2 PureTech o mocy 130 KM, mocniejszy 1.6 PureTech 180-225 KM nadal przekracza cenowo pułap 120 tysięcy złotych, dodatkowo nie jest zbyt cenioną jednostką.
Peugeot 5008 II – SUV dla rodziny
Wyborem rozsądku wydaje się Peugeot 5008 drugiej generacji, który z nudnego VAN-a przeistoczył się w modnego crossovera. Drugie wcielenie 5008 produkowane jest od 2017 roku i z sukcesem zajęła miejsce rodzinnych VAN-ów, oferując także awaryjny trzeci rząd siedzeń. Muskularne, dobrze zabezpieczone przed korozją nadwozie nie zdradza swojego wieku. Wnętrze podobnie jak w bardziej sublimowanym 508 urzeka dbałością o detale i jakością materiałów jakie zastosowano.
Za kierownicą siedzimy wysoko, jednak dobrze wyprofilowane fotele pozwalają na idealna wyczucie zachowań samochodu. Miejsca na tylnej kanapie nie zabraknie nawet wysokim osobom, zmieścimy na niej także dwa foteliki dziecięce. Wygoda jazdy na dwóch rozkładanych siedziskach trzeciego rzędu jest bardzo dyskusyjna, niemniej jednak awaryjnie mogą się przydać. Po ich złożeniu bagażnik ma imponującą pojemność, z pewnością spełni wygórowane oczekiwania rodzin.
Poziom wyposażenia prezentuje podobny poziom co 508, także możemy liczyć na rozbudowane multimedia, liczne systemy wsparcia kierowcy i inne. Listę poszukiwanych silników diesla otwiera 1.6 BlueHDi o mocy 120 KM, później został zastąpiony przez 1.5 BlueHDi generujący 130 KM. Jednak to diesel 2.0 BlueHDi jest najbardziej poszukiwany – dysponuje mocą 150-180 KM nadal zużywając nikłe porcje oleju napędowego. Silniki benzynowe to 1.2 PureTech 130 KM i 1.6 PureTech 165-180 KM. Duża popularność modelu pozwala znaleźć egzemplarz od pierwszego właściciela z pewną historią serwisową.
Najnowsze komentarze