Przyszłe elektryczne Renault 5 będzie pierwszym samochodem Renault wyposażonym w dwukierunkową ładowarkę pokładową. Innymi słowy mówiąc samochód będzie mógł pełnić rolę magazynu energii i znajdzie zastosowanie w domach oraz firmach. To prawdziwy przełom. Dodatkowo, samochód będzie też pełnił funkcję mobilnego gniazdka 230V!
Dwukierunkowa ładowarka w R5, w połączeniu z dwukierunkowym punktem ładowania Mobilize Powerbox i usługą Mobilize V2G, pozwoli kierowcom Renault 5 zaoszczędzić pieniądze na ładowaniu i zmniejszyć ogólne rachunki za energię elektryczną poprzez odsprzedaż energii elektrycznej na rynku energii.
Co więcej, umowa z Mobilize (początkowo w wybranych krajach) na energię elektryczną umożliwi ładowanie akumulatora samochodu elektrycznego energią elektryczną neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. Dzięki Mobilize V2G pojazd elektryczny staje się źródłem energii dla domu i sieci elektrycznej, zapewniając dodatkową elastyczność i ułatwiając integrację odnawialnych źródeł energii z miksem energetycznym. W ten sposób użytkownicy usługi Mobilize V2G będą odgrywać aktywną rolę w transformacji energetycznej.
Nowa usługa dla nabywców Renault 5
Wraz z wprowadzeniem na rynek Renault 5, Mobilize uruchamia usługę Mobilize V2G. Umożliwi to właścicielom Renault 5 uzyskanie oszczędności na ładowaniu w domu, obniżenie ogólnych rachunków za energię elektryczną dzięki zasilaniu domu przez samochód i odsprzedaży energii elektrycznej na rynku energii, wybór energii elektrycznej neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla, a tym samym przyczynienie się do transformacji energetycznej. Mobilize V2G będzie również dostępny w przyszłych pojazdach elektrycznych Renault.
„Dzięki Mobilize V2G samochód staje się magazynem energii. Wystarczy, że kierowca regularnie podłącza swój pojazd do skrzynki Powerbox, aby zoptymalizować rachunki za energię elektryczną. Koszt ładowania spada średnio o połowę. W ten sposób Mobilize promuje bardziej zrównoważoną i przystępną cenowo mobilność” – powiedziała Corinne Frasson, dyrektor ds. usług energetycznych w Mobilize.
Dzięki technologii V2G (vehicle-to-grid) ładowanie staje się dwukierunkowe. Usługa Mobilize V2G nie tylko umożliwia przerwanie ładowania podczas szczytów zużycia, ale także ponowne wprowadzenie energii elektrycznej do domu, szczególnie gdy jest ona droga, oraz do sieci, gdy jest intensywnie wykorzystywana. Ładowanie odbywa się, gdy energii w sieci jest pod dostatkiem, a zatem jest tańsza.
Usługa Mobilize V2G opiera się na 4 uzupełniających się elementach:
- dwukierunkowej ładowarki pokładowej wykorzystującej technologię V2G, dostępnej w przyszłych pojazdach elektrycznych Renault, począwszy od Renault 5
- dwukierunkowy punkt ładowania Mobilize Powerbox, zaprojektowany we współpracy z Software République.
- kontrakt na energię elektryczną Mobilize, dostarczany przez naszego partnera technologicznego The Mobility House, gwarantujący neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla energię elektryczną i umożliwiający zarabianie na energii zwracanej do sieci dzięki zautomatyzowanemu sterowaniu ładowaniem dwukierunkowym.
- aplikacja na smartfony, umożliwiająca zaprogramowanie ładowania dwukierunkowego poprzez ustawienie czasu następnego odjazdu i żądanego poziomu naładowania akumulatora. W końcu potrzeba mobilności jest zawsze priorytetem.
Przyszłe Renault 5 zainauguruje nową dwukierunkową ładowarkę Renault
Przyszły samochód elektryczny Renault 5 będzie pierwszym z długiej serii wyposażonej w nową dwukierunkową ładowarkę. Innowacyjna architektura obejmuje sprzęt i oprogramowanie sterujące zarządzaniem prądem elektrycznym. Umożliwi to korzystanie z usługi Mobilize V2G przy jednoczesnym zachowaniu pojemności baterii.
Oprócz dostarczania energii elektrycznej z powrotem do sieci, dwukierunkowa ładowarka może również zasilać elektrycznego grilla, aby cieszyć się piknikiem na świeżym powietrzu, lub odkurzacz do czyszczenia wnętrza przyszłego samochodu elektrycznego Renault 5 (funkcja V2L, pojazd-ładunek lub z pojazdu do urządzeń elektrycznych). Dzięki adapterowi opracowanemu przez Renault, który jest podłączany do gniazda ładowania pojazdu, przyszłe Renault 5 electric jest w stanie dostarczyć energię równoważną energii z gniazdka 230 V.
Mobilize Powerbox, dwukierunkowy punkt ładowania „Made in France”
Opracowany przez Software République (Orange, Renault Group, STMicroelectronics i Thales) wraz z partnerem technologicznym IoTecha Corp, Mobilize Powerbox komunikuje się z samochodem i chmurą, aby naładować akumulator lub wysłać energię elektryczną z powrotem do sieci, w zależności od potrzeby naładowania akumulatora, wymagań domowych i zachęt z rynku energii i sieci publicznej. Produkowany w Beaupréau-en-Mauges (Maine-et-Loire), w zakładzie montażu elektroniki LACROIX, dwukierunkowy słupek będzie miał moc znamionową od 7 do 22 kW. Będzie kompatybilny ze wszystkimi pojazdami elektrycznymi i hybrydowymi z możliwością ładowania.
Przyszłe Renault 5 będzie zasilane energią elektryczną neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla
Aby skorzystać z usługi V2G, Mobilize będzie oferować umowę na energię elektryczną neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla po konkurencyjnej stawce za pośrednictwem swojego partnera technologicznego The Mobility House. Umożliwi to zwrot energii elektrycznej do domu i sieci oraz jej sprzedaż na rynku energii. W ten sposób właściciel pojazdu elektrycznego może w pełni wykorzystać jego potencjał: oprócz zaspokajania potrzeb związanych z mobilnością, generuje on wartość dla swojego właściciela, gdy jest podłączony do sieci, dzięki elastyczności, jaką wnosi do sieci.
Mobility House jest partnerem Grupy Renault od 2018 roku w zakresie wprowadzania na rynek Advanced Battery Storage, stacjonarnego urządzenia magazynującego opartego na akumulatorach pojazdów elektrycznych. To doświadczenie pozwala nam zaoferować rozwiązanie, które jest już sprawdzone na rynkach dla właścicieli kompatybilnych pojazdów elektrycznych Renault.
Trzy kraje na początek
Usługa Mobilize V2G będzie dostępna od momentu wprowadzenia na rynek Renault 5 w 2024 r. we Francji i Niemczech oraz w 2025 r. w Wielkiej Brytanii.
źródło: Renault
Najnowsze komentarze