środa, 29 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: „Auto Moto” nr 08/2013

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2013-08-04
w Przeglad Prasy, Wiadomości
Czas czytania 10 minut
9 1
6
9
UDOSTĘPNIEŃ
29
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022

Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis

Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd

Nie miałem niestety czasu na relacjonowanie zakończonego wczoraj Rajdu Finlandii, ale za to postanowiłem przysiąść fałdów i niedzielne przedpołudnie poświęcić na sprawdzenie, co o samochodach francuskich pojawiło się na łamach sierpniowego numeru „Auto Moto”. I choć na jego okładce sporo jest zdjęć różnych samochodów, a dominują te z niemieckich koncernów, to wprawne oko wychwyci w tej masie również dwie konstrukcje francuskie – Citroëna C4 Picasso (nowego) i Renault Clio Grandtour. Sprawdźmy więc, czy warto kupić to pismo kosztujące niemal 6 zł za egzemplarz.

 

„Auto Moto” nr 08 (207) z VIII.2013
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 6 groszy
Warto kupić? W zasadzie tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Simca, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, Ami, Berlingo, C3, C3 Picasso, C4, C4 Aircross, C4 Picasso, C5, DS, DS5, Xsara Picasso, 107, 206, 207, 208, 2008, 307, 308, 3008, 407, 508, 607, Partner, 4, Captur, Clio, Espace, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Scenic, Thalia, Twingo, Aronde, Duster, Lodgy, Logan, sportowe

 

W tekście poświęconym miejskim crossoverom większość miejsca zajmują planowane konstrukcje koncernów niemieckich, ale pod sam koniec tego materiału pokazano obecnych przedstawicieli tego gatunku, w tym Peugeota 2008 i Renault Captura (strona 12.).

Dacia Lodgy okazała się najpopularniejszym w Polsce „kompaktowym MPV” w pierwszym półroczu – zarejestrowano nad Wisłą 1.173 takie auta. A pisałem już przed jedenastoma miesiącami, że „na to czekał świat” ;-) Dziś, po zajrzeniu na stronę 15. „Auto Moto” potwierdza się, że miałem rację.

Na tej samej stronie znajdziecie też wypowiedź Carlos Ghosn, prezesa Renault i Nissana, w której wieszczy on, iż wzrost sprzedaży nowych samochodów w Europie pojawi się dopiero w roku 2016.

Dwie strony dalej pojawiła się krótka notatka o wyczynie Sebastiena Loeba, który Peugeotem 208 T16 o przeszło 1,5 sekundy pokonał dotychczasowy rekord podjazdu na Pikes Peak.

Na tej samej stronie znajdziecie też informację, że do końca dekady w Polsce ma powstać przeszło 700 km nowych dróg ekspresowych, co kosztować będzie 35 miliardów złotych. Z mojej matematyki wynika, że koszt pojedynczego kilometra sięgnie więc 50 milionów! Czemu w Polsce to tyle kosztuje??? Ani gór wielkich nie mamy, ani przez mokradła się przebijać nie trzeba. Nigdy tego nie zrozumiem.

Pierwszy poświęcony w całości francuskiemu samochodowi większy materiał znajdziecie jednak dopiero na stronach 22-27. To test Nowego Citroëna C4 Picasso, najwyraźniej pochodzący z niemieckiej mutacji pisma.
Na początku wspomniano poprzednie modele Citroëna w tej klasie: Xsarę Picasso, pierwsze C4 Picasso i C4 Grand Picasso, a także Nowe C4 Grand Picasso. Z kolei wśród konkurentów pojawiły się Ford C-Max i Renault Scenic.
W tekście znajdziecie stwierdzenie, że Xsara Picasso była raczej konwencjonalna w środku. To dość odważna teza, ale niech będzie. Czy jednak Nowe C4 Picasso rzeczywiście podąża śladami DS5? Autor doszukał się w linii minivana nawet nawiązań do modelu DS! Zresztą tekst jest całkiem pozytywnie dla C4 Picasso napisany. Pochwalono nie tylko design, ale i funkcjonalność, przestronność, świetne przednie fotele, wyposażenie, niskie spalanie, niezłą dynamikę. Tylko ceny nie wiadomo skąd wzięli, bo to, co podano, to jakieś wyssane z palca wartości. W efekcie znowu, jak w „Motorze” z tego samego wydawnictwa, C4 Picasso jawi się jako samochód drogi, a to bzdura!
Pewnej krytyce poddano sposób sterowania urządzeniami pokładowymi. Bo przycisków jest za mało i ekran dotykowy. Nie dogodzi tym niemieckim dziennikarzom – albo deska jest przeładowana, albo przycisków jest za mało! Pewnie złoty kompromis osiągają tylko samochodu z koncernu VAG… A już wielkim problemem jest to, że nie da się sterować w tym samym czasie np. ustawieniami klimatyzacji i systemu audio. No jasne – a kto będzie prowadził samochód? Nie przesadzajmy – to jest czepianie się, bo jak często prowadząc auto zmieniacie jednocześnie ustawienia klimy, poszukujecie innej piosenki, czy zmieniacie głośność? Zresztą tę ostatnią akurat można przestawić potencjometrem wyprowadzonym na deskę rozdzielczą, więc w czym problem?
Na szczęście pochwalono znakomite wykończenie i materiały wysokiej jakości. Dostrzeżono też spory bagażnik z niskim progiem załadunkowym.
Silnik 1.6 e-HDi uznano za „dość” – praktycznie przy każdej jego cesze pojawiło się to słówko. Wyjątkiem jest jedynie spalanie – tu jednostka okazała się „bardzo” ekonomiczna, a to dzięki systemowi Stop&Start i skrzyni o sześciu biegach. Uznano je jednak za zbyt długie, zaś lewarek „nie jest wzorem precyzji”. Sprawdzimy…
Skrytykowano też trochę układ jezdny – za podatność na boczny wiatr (a który minivan nie jest nań podatny???) i pewną niestabilność powyżej 100 km/h. Zastanawiające, zwłaszcza, że rozstaw osi jest naprawdę imponujący – wynosi 278,5 cm, a to o aż 13,7 cm więcej, niż w Fordzie C-Maxie i o 10,7 cm więcej, niż w Volkswagenie Touranie.
Pod koniec napisano, że „C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 kosztuje minimum 85.500 zł, a jeśli chce się mieć wszystko to, co opisujemy, trzeba dorzucić jeszcze… ok. 40.000 zł!”. I jak nie dyskutuję z cenami opcji, to z wartością wyjściową już tak. Nawet bez uwzględniania rabatu (8.000 zł) za pozostawienie w rozliczeniu używanego samochodu najtańsze 115-konne Nowe C4 Picasso 1.6 e-HDi kosztuje w Polsce 79.500 zł, a to o 6.000 zł mniej, niż chciałby miesięcznik „Auto Moto”. Skąd się wzięła ta różnica??? Za 83.000 zł można mieć wersję Seduction. Nie mam więc pojęcia, skąd wydawnictwo Bauer wzięło swoje ceny, ale zadziwiające, jak straszą nadmierną ich wysokością potencjalnych klientów…
Samochód oceniono na cztery z pięciu możliwych do uzyskania gwiazdek krytykując go w podsumowaniu za ukośnie opadającą klapę kufra, co ogranicza możliwości wykorzystania przestrzeni bagażowej, za silną podsterowność w szybkich zakrętach i wrażliwość na boczne podmuchy wiatru, za słabą reakcję na gaz na niskich obrotach, za przeciętne przyspieszenie, za duże skoki dźwigni zmiany biegów i jej za długie przełożenia, za stosunkowo wysoką ceną (czy oni naprawdę poszaleli?) i za niedostępność wielu opcji w niższych wersjach wyposażenia.
Aha – jeszcze jedno. Przecież niskie ceny są, według prasy motoryzacyjnej, wadą na rynku wtórnym. Oni są naprawdę dziwni w tych gazetkach…

Również cztery gwiazdki otrzymało Renault Clio Grandtour napędzane silnikiem 0.9 TCe, które opisano na stronach 34-35. Zwiększenie funkcjonalności w stosunku do hatchbacka Renault wycenia w Polsce na 3.000 zł i wydaje się, że warto wydać te pieniądze – kufer rośnie w zamian z 300 do 443 litrów, a to już całkiem przyzwoita wartość. Co ważne, samochód nie traci swojego przebojowego designu i wciąż może się podobać.
90-konny silnik uznano za średnio żwawy i faktycznie nie mogę się z tym nie zgodzić – trochę wigoru brakuje, zwłaszcza w niskim zakresie obrotów. Gdy jednak wkręcicie go na obroty wyższe, robi się głośnawo, zwłaszcza po przekroczeniu prędkości 100 km/h, kiedy to hałas potęguje powietrze opływające samochód. Na szczęście Clio Grandtour z tą jednostką napędową zadowoliło się w teście średnio 6,2 litra benzyny na każde 100 km, a to niewątpliwie zaleta.
W materiale pokazano też Renault Megane w pięciodrzwiowej odmianie hatchback.

Wśród SUV-ów dostępnych na rynku wtórnym opisanych na stronach 55-65 opisano m.in. Dacię Duster (czemu nie polecają w „AM” wersji z napędem na jedną oś???) i Renault Koleosa (tu uznano, że napęd na cztery koła potrzebny jest jedynie zimą).

W dziale porad dotyczących tego, jakie części wybierać – oryginalne, zamienniki, regenerowane, czy używane – na stronach 68-75 znajdziecie z pewnością Citroëna Berlingo. Renault Megane, Renault Scenic’a, Peugeota 206, Peugeota Partnera i Cierna Xsarę Picasso.

Kolejne strony (76-87) zarezerwowano na materiał „Wybór kierowców 2013” powstały na podstawie przeszło 11.000 ankiet polskich kierowców na temat ich samochodów. Ciekawe, jak weryfikowano, czy rzeczywiście respondenci korzystają z tych samochodów. Przydałoby się też podać, ilu głosowało na poszczególne marki/modele, bo jeśli na Lexusa na przykład nadesłano trzy entuzjastyczne ankiety, to trochę jakby co innego, niż na Volkswagena 5.000 zgłoszeń o różnym stopniu zadowolenia. No ale to już statystyka, choć naprawdę znacząco poprawiłaby odbiór całości informacja o tym, ile „głosów” zdobyła każda z marek.

Tak, czy inaczej, w materiale znajdziecie wzmianki o:
– Citroënach: Berlingo, C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, Xsarze Picasso;
– Peugeotach: 107, 206, 207, 208, 307, 308, 3008, 407, 508, 607, Partnerze.
– Renault: Clio, Espace, Kangoo, Lagunie, Megane, Modusie, Scenic’u, Thalii, Twingo.
– Daciach: Duster, Logan.

I niesamowite, ale użytkownicy samochodów francuskich najwyraźniej nie są z nich zadowoleni, bo w pierwszej pięćdziesiątce (opisano 250 modeli) nie znalazło się ani jedno auto francuskiej marki! Najlepszy rezultat – miejsce 89. – uzyskał Peugeot Partner. A w pierwszej setce zmieścił się jeszcze tylko Citroen Berlingo. Zaskakujące…
W efekcie trudno się dziwić, że w rankingu marek Renault zajmuje pozycję 19., Dacia 24., Citroën 26., a Peugeot 31. Pozwolę sobie nie komentować.

Wśród Rynkowych Debiutów Miesiąca (strony 90-91) wymieniono Citroëna C4 Aircross (ceny od 73.900 zł), Nowego Citroëna C4 Picasso, Peugeota 2008 i Renault Clio.

Citroënowi Ami poświęcono artykuł opublikowany na stronie 98. Nie zabrakło tam wzmianek o Citroënach 2CV i DS., Renault 4, czy Simce Aronie. A Ami do dziś, jeśli gdzieś się pojawi, wzbudza duże zainteresowanie. Sedan o ujemnym kącie tylnej szyby był bardzo nowatorską konstrukcją, typowym francuskim samochodem oferującym dużo komfortu, lekką konstrukcję i niebanalne rozwiązania. Dziś takich aut już się nie robi :-(

I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w ósmym tegorocznym numerze „Auto Moto”.

 

 

Krzysiek Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 1072062072083008307308508C3C5CitroenClioDaciaDusterEspaceKoleosLagunaLodgyLoganMeganePeugeotRenaultSimcaSportTwingo
Udostepnij4Tweet2Udostepnij1
Poprzedni

Pojechali z Polski do Hiszpanii na ogólnoświatowy zlot 2CV

Następny

Fluence podczas Światowych Dni Młodzieży

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Fluence podczas Światowych Dni Młodzieży

Niezwykła kolekcja Citroenów w bazie atomowej

WRC: Po Ouninpohja bez zmian

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • grz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Tomek - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Tomasz - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Anonimowo - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Jdm - Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Marcin ( ten co go kasują) - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Jdm - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Nowy Fiat Uno nadjeżdża? Nowy model będzie crossoverem klasy B
  • Renault chce uzyskać oszczędności rzędu 200 mln euro rocznie ze zbierania danych
  • Akcjonariusze Nissana odrzucają propozycję uznania Renault za podmiot dominujący
  • Jaki samochód najmniej pali? Citroën i ciekawe wyniki przedwojennego konkursu na oszczędność paliwa
  • Peugeot Partner I – oszczędne rozwiązanie dla firmy i dla wymagającej przestrzeni rodziny. Tani diesel
  • Nowa Dacia Duster po tuningu Carpoint mieni się kolorami w słońcu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.