Do aktualnego wydania tygodnika „Auto Świat” dołączono dodatek specjalny traktujący o tym, „gdzie najlepiej kupić nowy samochód”. Znajdziecie tam ranking importerów i dealerów i miło nam zauważyć, że trzecią najlepiej oceniona marką okazał się Peugeot. Renault uzbierał punktów na piątą lokatę, Dacia na dziewiątą, a Citroën dopiero na jedenastą. Zwyciężył oczywiście Volkswagen, a drugie miejsce zajęła Škoda – cudowne pod każdym przecież względem…
„Auto Świat” nr 31 (981) z 28.VII.2014
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 32 (dodatek)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,3 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C2, C3, C4, C5, C6, C8, DS5, Xsara Picasso, 107, 108, 208, 307, 308, 406, 407, 508, 607, Clio, Megane, Sandero
Jednocześnie wśród 23 najlepszych salonów znaleźli się dealerzy Dacii (z Krosna), Peugeota (z łodzi i Radomia) oraz Renault (z Ełku i Łodzi).
A na okładce regularnego numeru oczywiście jakieś „rewelacyjne nowości Škody” (naprawdę tak napisano!) i trzy maleńkie fotki aut nas interesujących – Dacii Sandero, Renault Megane i Peugeota 308.
Po zachwytach nad Škodą (i Volkswagenem) na stronie 9. pojawił się krótki materiał poświęcony Peugeotowi 108 i wzmianka o Citroënie C1. Miejski Peugeocik uzyskał cztery gwiazdki na pięć możliwych do zdobycia, a pochwalono go za spokojny design, sprawny układ napędowy i niezły układ kierowniczy.
Porównanie czterech kompaktowych kombi (dokonane zapewne przez „Auto Bild” i przedrukowane w „Auto Świecie”) znajdziecie na stronach 16-21. Peugeot 308 SW i Renault Megane Grandtour stanęły tam w szranki z Hyundaiem i30 i Oplem Astrą, a pod maskami znalazły się diesle o mocach rzędu 120-136 KM. Żeby było ciekawiej porównano Peugeota, jakiego… w Polsce jeszcze nie ma, a cenę takiej wersji sobie trochę wywróżono… Co nie zmienia faktu, że już od początku artykułu 308-ka zebrała sporo pochwał.
Meganka musiała przegrać porównanie – jest rynkowo najstarsza, a tego w motogazetkach nie lubią. I nie ma znaczenia, że auto przeszło ostatnio dość wyraźny lifting. Owszem, wygląda dzięki temu dobrze, a nawet elegancko, ale kokpit, choć interesujący, to „dawno już stracił młodzieńczą świeżość”. I to piszą piewcy niby-stylu Volkswagena…
Skrytykowano także przestronność i wyciszenie wnętrza, nie spodobał się rzekomy brak „precyzji i bezpośredniości” układu kierowniczego oraz relatywnie długa droga hamowania, choć średnio 36,6 m ze 100 km/h wcale nie jest złym wynikiem!
Pochwalono za to silnik – za dynamikę i oszczędność.
Peugeot wygrał porównanie, ale żeby nam sodówka do głowy nie strzeliła w te upalne dni, to uzyskała to miejsce ex aequo z Hyundaiem. Francuski kompakt oferuje szalenie przestronny bagażnik i podobnie obszerne wnętrze, kanapę składa się łatwo, silnik jest bardzo oszczędny i zapewnia dobrą dynamikę, w czym pewnie zasługa niskiej masy własnej. Ale żeby nie było za cudownie, to jak zwykle „mała kierownica oraz odsunięte od siebie zegary wymagają przyzwyczajenia”, ale na szczęście „obsługa okazuje się łatwa”.
Citroëna C1 i Peugeota 107 wspomniano przy okazji testu Toyoty Aygo na stronach 22-23
Często ludzie dysponujący odpowiednio dużym budżetem zastanawiają się, czy lepiej kupić auto nowe, czy używane. „Auto Świat” postanowił odpowiedzieć na to pytanie dla czterech przedziałów cenowych – od 30.000 zł do 60.000 zł z interwałami co 10.000 zł. W najtańszym budżecie zmieściły się czteroletnia Topyota Auris 1.3 i fabrycznie nowa Dacia Sandero i oczywiście wskazano japońskie auto, bo Dacia za te pieniądze będzie oferowała tylko bazowe Sandero, bez elektryki i klimy, acz będzie to samochód z gwarancją.
Silniki HDi koncernu PSA Peugeot Citroën wspomniano w materiale poświęconym samochodom z filtrami cząstek stałych. Pojawiły się tam wzmianki o Peugeotach 208, 307, 308, 406, 407, 508 i 607, Renault Clio i Megane, Citroënach C2, C3, C4, C5, C6, C8, i Xsarze Picasso.
O typ nadwozia shooting break i to, czy można tak nazwać Citroëna DS5 pyta w liście do Redakcji Grzegorz z Kołobrzegu (strona 50.).
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 31/2014
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze