poniedziałek, 8 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 32-33/2019

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2019-08-08
w Wiadomości
Czas czytania 5 minut
72 6
1
72
UDOSTĘPNIEŃ
222
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski

Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”

Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi

Wspominałem przy przeglądzie aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT, że MOTOR w tym tygodniu ukazał się jako numer podwójny. Jestem już w trasie, z której będę Wam raportował co nieco w ujęciu francuskim ;-) ale wcześniej, przed wyjazdem, przerzuciłem MOTOR w poszukiwaniu samochodów francuskich, Dacii i nowych Opli i zapraszam Was niniejszym na stronniczy przegląd tego tygodnika.

 

MOTOR nr 32-33 (3450-51) z 05.VIII.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 72 (z okładką)
Cena: 2,69 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Simca, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C4 SpaceTourer, C5, C5 Aircross, C6, 107, 206, 207, 208, 2008, 301, 308, 508, 6008, 10, Captur, Clio, Espace, Megane, Modus, Scenic, Talisman, Twingo, Zoe, A110, Logan, Corsa

 

Redaktor Burmajster we „wstępniaku” rozpisuje się na temat spożycia alkoholu przez Polaków, w tym o jeździe po pijaku. Doszukuje się nawet zależności pomiędzy asystentami wspomagającymi kierowcę, a wzrostem pijaństwa wśród prowadzących pojazdy mechaniczne. Sorry, ale moim zdaniem to bzdura. W Polsce po prostu jest społeczne przyzwolenie na picie i tyle. Kary są zaś śmiesznie niskie. Raptem ze dwa tygodnie temu jakiś 21-letni typek spowodował wypadek jadąc Renault Laguną, bo prowadził mając dwa promile we krwi. Miał już trzykrotnie orzeczony sądownie zakaz prowadzenia pojazdów. I co? I ma to w dupie, jeździł dalej i pewnie wciąż będzie za kółko siadał. Takim ludziom powinno się przestrzelić kolana i łokcie bez prawa skorzystania w leczeniu z bezpłatnej służby zdrowia. A jak już zacznie kulasami ruszać, to zagonić do roboty w różowym kombinezonie – niech wykonuje brudne prace w swoim miejscu zamieszkania (wieś, miasto). Jeśli pracuje – niech z automatu pracę straci. Takie powinny być kary dla takich debili! I ta Laguna z pewnością nie miała mnóstwa systemów wspomagających kierowcę, bo to była II generacja tego samochodu. Bezpieczna, ale nie wspomagająca w prowadzeniu.

Muszę tym razem MOTOR pochwalić. Na stronach 6-9 zamieszczono bowiem artykuł poświęcony najbliższej przyszłości francuskiej motoryzacji, ze szczególnym uwzględnieniem aut elektrycznych i hybryd. Dodajmy, że Francuzi nie obudzili się z ręką w nocniku i samochody elektryczne produkują od paru dekad. Tyle, że na niewielką skalę i praktycznie tylko na lokalny rynek. Oczywiście nie można zapominać o Renault i całym ich programie samochodów elektrycznych. Pokazano wizualizacje Citroënów C4 i C6 (następcy C5), wspomniano C3 Picasso, C4 Cactusa, C4 Picasso, C4 SpaceTourera i C5 Aircrossa. Jak wyglądają najnowsze wersje Peugeotów 208, 2008 i 508 już wiemy, więc niespodzianki nie ma, ale będzie też hybrydowy Peugeot 508 (też znany już z zapowiedzi i prezentacji na targach), a także kolejny SUV, 6008. Najnowszy Peugeot 208 GTi będzie wyłącznie elektryczny, a 308 GTi hybrydowy.

W przypadku Renault samochody elektryczne są obecne na rynku od dobrych paru lat, doczekują się już kolejnych generacji. MOTOR wspomina hybrydowe Clio, elektryczne Zoe, Captura, Megane, Espace’a. Talismana i Scenic’a. Ale też niedawno zaprezentowane Alpine A110S. Tak, czy inaczej – francuska przyszłość motoryzacyjna zapowiada się bardzo ciekawie. Możecie być pewni, że będziemy ją razem z Wami uważnie śledzić!

Renault Megane i Dacię Logan Van można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 49.

Sześć strona dalej MOTOR publikuje zestawienie 42 aut z rynku niemieckiego z ich średnimi przebiegami po 10-11 latach. W tabelce znalazły się też interesujące nas modele: Renault Twingo, Renault Modus, Peugeot 107, Peugeot 207, Citroën C1, Citroën C3, Peugeot 206 i Renault Clio.

W dziale Używane (strony 56-59) MOTOR porównał dwa miejskie francuskie crossovery – Peugeota 2008 i Renault Captura. Obie propozycje są bardzo ciekawe. Captur może się łatwiej spodobać, 2008-kę chwalą za lepsze wykończenie. Peugeot będzie zapewne nieco droższy na rynku wtórnym, o Captura z polskiego rynku powinno z kolei być łatwiej. Auto Renault jest odrobinę przestronniejsze, ale wyżej oceniono wysokoprężne silniki Peugeota. Co wybrać? To już zależy od indywidualnych preferencji.

Również w dziale Używane MOTOR sprawdził szereg aut pod kątem ich silników – nadają się do LPG, czy nie. Cały ten materiał znajdziecie na stronach 60-63. Wśród tych, które do montażu instalacji gazowej polecają znalazły się Peugeot 301 1.6, Renault Clio 1.2 16v i Dacia Logan 1.6.

Na stronie 70. W sekcji MOTOR Retro w okrągłej apli natkniecie się na wzmiankę o wygraniu przez górników z dwóch kopalń Renault 10 i jakiejś Simki.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 1010720082062072083013085086008A110AlpineC1C3C3 PicassoC4C4 CactusC4 PicassoC4 SpaceTourerC5C5 AircrossC6CapturCitroenClioCorsaDaciaEspaceLoganMeganeModusMOTOROpelPeugeotRenaultScenicSimcaTalismanTwingoZoe
Udostepnij32Tweet17Udostepnij5
Poprzedni

Latający Finowie z zespołu Citroëna na drugim miejscu

Następny

Renault Zoe hitem w Niemczech. Sprzedaż wyższa niż w całym 2018 roku

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Renault Zoe hitem w Niemczech. Sprzedaż wyższa niż w całym 2018 roku

Grupa PSA przewyższyła wartość Renault na giełdzie

Dongfeng rozważa sprzedaż udziałów w Grupie PSA

Renault Clio V

Renault Clio V generacji – ile kosztuje model na rynku brytyjskim?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Daniel - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Anonimowo - Stellantis trzecim najbardziej dochodowym producentem świata. Lepszy niż Toyota, Volkswagen i Hyundai
  • Zbyslav - Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Anonimowo - Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Tom - Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy
  • Tomasz O - Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Przemek - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Leszek - Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Wywiad z Tomkiem Nowakiem


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski
  • Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Dacia Sandero i Jogger z sukcesami w Irlandii
  • DS 4 wygrywa z Audi A3 w teście Auto Express
  • Uruchamianie używanego samochodu po wieloletnim postoju
  • Używana Dacia z salonu z gwarancją do 3 lat. Ceny już od 15 tysięcy zł
  • DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.