Używany Peugeot 3008 z 2016 roku, czyli ostatniego roku produkcji I generacji, trafił w ręce pana Marcina trochę przypadkiem. Szukał SUV-a a ten samochód trafił się z polskiego salonu. Jak się sprawuje?
Jakimi samochodami wcześniej pan jeździł?
Wcześniej jeździłem głównie Japończykami, żona miała Citroëna Xsarę, która miło mnie zaskoczyła i dlatego postanowiłem kupić 407. Gdy syn zrobił prawo jazdy, dostał ode mnie Peueota w prezencie a ja szukałem następcy.
Co wchodziło w rachubę?
Z racji sposobu użytkowania chciałem benzynę. Wtedy zacząłem szukać 308, w międzyczasie zrobiłem kilka jazd testowych autami wyższymi takimi jak Skoda Karoq, czy Kia Sportage.
No i zapragnąłem mieć właśnie takie wyższe auto. W ogóle nie jest łatwo znaleźć następcę 407. Najpierw myślałem o Peugeot 508, ale nie chciałem diesla a budżet nie pozwalał na najnowsze egzemplarze z poprawioną benzyną. Ostatecznie wybór padł na SUVa.
I to się udało?
Nowsze samochody Peugeota trzymają cenę. Finanse pozwoliły mi na zakup I generacji 3008 z 2016 r. Kupiłem auto używane, z polskiego salonu, od pierwszego właściciela z przebiegiem 90kkm. Auto po lekkich przygodach, ale profesjonalnie naprawione w ASO, po wymianie rozrządu.
Jaka to wersja?
Jest to Peugeot 3008 I Style, który ma nawigację, automatyczną dwustrefową klimatyzację, nawiewy na tył, pełną elektrykę i całe mnóstwo innego wyposażenia. Nic więcej mi nie potrzeba – wygląda fajnie a wyposażenie jest bogate.
Wiele osób uważa, że silnik 1.2 130 KM jest zbyt słaby do SUVa
Auto mam ponad rok, przejechałem prawie 30 tysięcy kilometrów i nie uważam, że jest to za słaba jednostka. Codziennie dojeżdżam do pracy, dwa razy 12 kilometrów, w weekendy często dłuższe trasy, raz – dwa razy do roku wakacje gdzieś dalej. Moim zdaniem ten silnik krytykują osoby, które takim samochodem nie jeździły.
Czy były jakieś przygody?
Oprócz wymiany oleju i filtrów nic się nie dzieje. Jedynie zaraz po kupnie mnie zawiódł, ale była to błahostka – samochód stał na zewnątrz i do gniazda świecy dostała się woda. Olej wymieniam często, co max 8kkm. bo auto jeździ głównie na krótkich trasach. Do paliwa dolewam Archoila 6900 bo ten silnik ma skłonności do nagaru, jak zresztą wszystkie z bezpośrednim wtryskiem.
Ile pali taki Peugeot? To jednak spore nadwozie
Realne spalanie w mieście to około 8 litrów na 100 km, na trasie można zejść do 6. Średnia z ponad roku to 7,8l. W zeszłym roku zrobiłem trasę do Francji, 3600km, spalanie 6.7, ale prędkości autostradowe.
Jakie plusy z pana punktu widzenia ma Peugeot 3008 z 1.2 130 KM?
Zalety to super pozycja za kierownicą, siedzi się wysoko, dobre materiały, silnik bardzo cichy i żwawy.
Minusy?
Jest trochę twardy, ale po przesiadce z 407 to normalne. Poza tym bez zarzutu
Co by pan radził osobom, które zastanawiają się nad zakupem samochodu z 1.2?
Szczerze mówiąc trochę bałem się tego silnika, ale teraz wiem, że przy odpowiednim dbaniu nie będzie problemu. Kluczem jest częsta wymiana oleju, sprawdzenie paska rozrządu, wymiana paska co 4 lata lub 60kkm, sprawdzanie stanu smoka olejowego przy wymianie rozrządu. Trzeba też dolewać czegoś na nagar.
I bardzo ważna rzecz – nie powinno się robić krótkich tras zimnym silniku, bo to szybko rozcieńcza olej i degraduje pasek.
Czyli warto?
Najlepiej iść do salonu na jazdę próbną i zobaczyć czy ten silnik daje radę. Moim zdaniem tak. Natomiast przy użytkowaniu na dłuższych trasach można się zastanawiać nad HDi, ale ciężko kupić używane auto w dobrym stanie.
Dziękujemy za rozmowę.
zdjęcia ilustracyjne redakcja
Najnowsze komentarze