niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Znowu jest co czytać: Renault Kadjar i Renault Megane. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 13/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-03-30
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
387 29
0
356
UDOSTĘPNIEŃ
1.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Tytułowa strona tygodnika MOTOR znowu zawiera zdjęcie ciekawego samochodu. To nowe Renault 5, które – jak już parę razy informowaliśmy – powinno trafić na rynek. Poza tym z okładki wieje nudą, choć jest jeszcze jeden ciekawy model – to Fiat Tipo Cross. I nie piszę tego z uwagi na fakt, iż Fiat należy do koncernu Stellantis, ale dlatego, że Tipo XXI wieku zrobiło sporo zamieszania na rynku.

MOTOR nr 13 (3536) z 29.III.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, C4, C4 Picasso, C5, 7 Crossback, 9 Crossback, 208 PSE, 308, 3008, 508, 5008, R5, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Koleos, Megane, Modus, Talisman, Twingo, Zoe, A110, Sandero, Corsa, Grandland

Drugi raz z rzędu pierwszy artykuł w tygodniku MOTOR jest poświęcony francuskiemu modelowi samochodu! Tak było tydzień temu i tak jest teraz. W ubiegłym tygodniu chodziło o nowego Peugeota 308, teraz MOTOR prezentuje Renault 5, a konkretnie jego wizualizację.  Redakcja przypomina oczywiście legendarną „piątkę”, prezentuje też ewolucję, jaką na przestrzeni lat przeszło logo marki. Wspomina też modele Captur, Clio, Espace, Koleos, Megane, Talisman i Twingo, ale również Citroëny C4 i C4 Picasso, nad którymi pracował kiedyś Gilles Vidal, stylista Citroëna, a później Peugeota, obecnie nadzorujący prace designerskie nad Renault 5. To auto będzie nieduże i w zasadzie najprawdopodobniej wypełni lukę po Twingo, które wkrótce chyba przejdzie do historii. MOTOR przypomniał różne wersje legendarnej „piątki”. Nowe Renault 5 bazować będzie na modułowej platformie, na której powstają już Clio i Captur. I choć nowa „piątka” będzie również (a może tylko?) w wersji elektrycznej, to Zoe i tak pozostanie na rynku.

Na stronach 8-9 MOTOR zaprezentował najlepiej sprzedające się modele 41 marek oferowanych na europejskich rynkach. Podzielono je na dwa segmenty – premium i popularne. Wśród tych pierwszych mamy DS Automobiles, gdzie z wynikiem 43.165 egzemplarzy prowadzi DS 7 Crossback. W Renault na czele znajduje się oczywiście Clio z wynikiem 807.315 sztuk, a w Peugeocie 208-ka, która znalazła 748.048 nabywców. Na Citroëna C3 zdecydowało się 444.961 kierowców, a na Dacię Sandero 397.483 osoby. Jest też Opel Corsa z wynikiem 481.754 egzemplarzy.

W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 10. znajdziecie wzmianki o Peugeocie 208 PSE, Citroënie C5, DS 9 Crossbacku oraz o Oplu Grandlandzie. Tego ostatniego  maskowaniu pokazano na kolejnej stronie. Tam też w dziale Motorynek natraficie na skrócony cennik Citroëna C3 Aircross po liftingu. My opublikowaliśmy pełny cennik blisko trzy tygodnie temu.

Wnętrze Renault Modusa można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 28, a na kolejnej stronie na małej fotce da się dostrzec Renault Clio.

Citroëna, Peugeota i Renault wspomniano na stronie 33. w materiale poświęconym sprawdzaniu historii auta w bazie Carfax.

W dziale Używane MOTOR sprawdza, czy więcej straci się na samochodzie kombi, czy na SUV-ie z tego samego segmentu. Porównano także pary francuskie – przede wszystkim Renault Megane Grandtour z Renault Kadjarem. Moda na SUV-y sprawia, że Kadjar stracił mniej (kwotowo i procentowo) od Megane, a porównano samochody z silnikami 1.2 TCe z 2016 roku. Przy okazji pochwalono funkcjonalne wnętrze Kadjar. Stwierdzono też, że pozycja za jego kierownicą jest idealna w ruchu miejskim. Z kolei na kanapie jest ciut mniej miejsca, niż w Megane, ale narzekać nie ma na co. Dostęp do bagażnika jest wygodny, ale z uwagi na sylwetkę przy szybkiej jeździe opory powietrza skutkują większym spalaniem, niż w Megane. Kokpit kompaktowego Renault jest intuicyjny w obsłudze, czytelny i starannie wykonany. Miejsca jest dosyć w obu rzędach, zaś bagażnik ma dużą powierzchnię i wygodny dostęp (jak to w kombi). Niedługo pojawi się na naszych łamach kolejny odcinek z użytkowania Kadjara.

W przypadku Clio i Captura kwotowa utrata wartości okazuje się niemal taka sama. W przypadku Peugeota pod lupę wzięto 5008 drugiej generacji (wkrótce u nas test tego auta po ubiegłorocznym liftingu) oraz 508-kę SW w jej pierwszej odsłonie. To drugie auto traci kwotowo nieco mniej. Podobnie Peugeot 3008 pierwszej generacji traci wyraźnie więcej, niż 308-ka SW z 2016 roku.

Wśród rajdowych samochodów sprzed pół wieku w dziale MOTOR Retro na stronie 46. wspomniano Alpine A110.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.8 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 208 PSE300830850085087 Crossback9 CrossbackA110AlpineC3C3 AircrossC4C4 PicassoC5CapturCitroenClioCorsaDaciaDS AutomobilesEspaceGrandlandKadjarKoleosMeganeModusMOTOROpelPeugeotR5RenaultSanderoTalismanTwingoużywaneZoe
Udostepnij142Tweet89Udostepnij25
Poprzedni

Andrzej Citroen – francuski król samochodów

Następny

Test: Dacia Lodgy Stepway – niedoceniana, a interesująca

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Test: Dacia Lodgy Stepway – niedoceniana, a interesująca

Peugeot 208 Griffe

Nowy Peugeot 208 GT Griffe w hołdzie dla legendarnego 205 GTi

peugeot 3008 coupe

Nowy Peugeot 3008 jako coupe - modny i bardziej sportowy

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Chip - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Piotr001 - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • ANTYMATRIX - Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.