Tytułowa strona tygodnika MOTOR znowu zawiera zdjęcie ciekawego samochodu. To nowe Renault 5, które – jak już parę razy informowaliśmy – powinno trafić na rynek. Poza tym z okładki wieje nudą, choć jest jeszcze jeden ciekawy model – to Fiat Tipo Cross. I nie piszę tego z uwagi na fakt, iż Fiat należy do koncernu Stellantis, ale dlatego, że Tipo XXI wieku zrobiło sporo zamieszania na rynku.
MOTOR nr 13 (3536) z 29.III.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, C4, C4 Picasso, C5, 7 Crossback, 9 Crossback, 208 PSE, 308, 3008, 508, 5008, R5, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Koleos, Megane, Modus, Talisman, Twingo, Zoe, A110, Sandero, Corsa, Grandland
Drugi raz z rzędu pierwszy artykuł w tygodniku MOTOR jest poświęcony francuskiemu modelowi samochodu! Tak było tydzień temu i tak jest teraz. W ubiegłym tygodniu chodziło o nowego Peugeota 308, teraz MOTOR prezentuje Renault 5, a konkretnie jego wizualizację. Redakcja przypomina oczywiście legendarną „piątkę”, prezentuje też ewolucję, jaką na przestrzeni lat przeszło logo marki. Wspomina też modele Captur, Clio, Espace, Koleos, Megane, Talisman i Twingo, ale również Citroëny C4 i C4 Picasso, nad którymi pracował kiedyś Gilles Vidal, stylista Citroëna, a później Peugeota, obecnie nadzorujący prace designerskie nad Renault 5. To auto będzie nieduże i w zasadzie najprawdopodobniej wypełni lukę po Twingo, które wkrótce chyba przejdzie do historii. MOTOR przypomniał różne wersje legendarnej „piątki”. Nowe Renault 5 bazować będzie na modułowej platformie, na której powstają już Clio i Captur. I choć nowa „piątka” będzie również (a może tylko?) w wersji elektrycznej, to Zoe i tak pozostanie na rynku.
Na stronach 8-9 MOTOR zaprezentował najlepiej sprzedające się modele 41 marek oferowanych na europejskich rynkach. Podzielono je na dwa segmenty – premium i popularne. Wśród tych pierwszych mamy DS Automobiles, gdzie z wynikiem 43.165 egzemplarzy prowadzi DS 7 Crossback. W Renault na czele znajduje się oczywiście Clio z wynikiem 807.315 sztuk, a w Peugeocie 208-ka, która znalazła 748.048 nabywców. Na Citroëna C3 zdecydowało się 444.961 kierowców, a na Dacię Sandero 397.483 osoby. Jest też Opel Corsa z wynikiem 481.754 egzemplarzy.
W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 10. znajdziecie wzmianki o Peugeocie 208 PSE, Citroënie C5, DS 9 Crossbacku oraz o Oplu Grandlandzie. Tego ostatniego maskowaniu pokazano na kolejnej stronie. Tam też w dziale Motorynek natraficie na skrócony cennik Citroëna C3 Aircross po liftingu. My opublikowaliśmy pełny cennik blisko trzy tygodnie temu.
Wnętrze Renault Modusa można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 28, a na kolejnej stronie na małej fotce da się dostrzec Renault Clio.
Citroëna, Peugeota i Renault wspomniano na stronie 33. w materiale poświęconym sprawdzaniu historii auta w bazie Carfax.
W dziale Używane MOTOR sprawdza, czy więcej straci się na samochodzie kombi, czy na SUV-ie z tego samego segmentu. Porównano także pary francuskie – przede wszystkim Renault Megane Grandtour z Renault Kadjarem. Moda na SUV-y sprawia, że Kadjar stracił mniej (kwotowo i procentowo) od Megane, a porównano samochody z silnikami 1.2 TCe z 2016 roku. Przy okazji pochwalono funkcjonalne wnętrze Kadjar. Stwierdzono też, że pozycja za jego kierownicą jest idealna w ruchu miejskim. Z kolei na kanapie jest ciut mniej miejsca, niż w Megane, ale narzekać nie ma na co. Dostęp do bagażnika jest wygodny, ale z uwagi na sylwetkę przy szybkiej jeździe opory powietrza skutkują większym spalaniem, niż w Megane. Kokpit kompaktowego Renault jest intuicyjny w obsłudze, czytelny i starannie wykonany. Miejsca jest dosyć w obu rzędach, zaś bagażnik ma dużą powierzchnię i wygodny dostęp (jak to w kombi). Niedługo pojawi się na naszych łamach kolejny odcinek z użytkowania Kadjara.
W przypadku Clio i Captura kwotowa utrata wartości okazuje się niemal taka sama. W przypadku Peugeota pod lupę wzięto 5008 drugiej generacji (wkrótce u nas test tego auta po ubiegłorocznym liftingu) oraz 508-kę SW w jej pierwszej odsłonie. To drugie auto traci kwotowo nieco mniej. Podobnie Peugeot 3008 pierwszej generacji traci wyraźnie więcej, niż 308-ka SW z 2016 roku.
Wśród rajdowych samochodów sprzed pół wieku w dziale MOTOR Retro na stronie 46. wspomniano Alpine A110.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze