Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Znowu jest co czytać: Renault Kadjar i Renault Megane. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 13/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-03-30
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
428 32
A A
0

Warto przeczytać!

Używane na czas kryzysu: C4 Picasso, C5, 207, Scenic czy Espace? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 11/2023

Ostatni numer! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 03/2023

Peugeot 408 czy Renault Arkana? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 10/2023

Nissan Qashqai kontra Hyundai Tucson i Toyota Corolla Cross. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 09/2023

Tytułowa strona tygodnika MOTOR znowu zawiera zdjęcie ciekawego samochodu. To nowe Renault 5, które – jak już parę razy informowaliśmy – powinno trafić na rynek. Poza tym z okładki wieje nudą, choć jest jeszcze jeden ciekawy model – to Fiat Tipo Cross. I nie piszę tego z uwagi na fakt, iż Fiat należy do koncernu Stellantis, ale dlatego, że Tipo XXI wieku zrobiło sporo zamieszania na rynku.

MOTOR nr 13 (3536) z 29.III.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, C4, C4 Picasso, C5, 7 Crossback, 9 Crossback, 208 PSE, 308, 3008, 508, 5008, R5, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Koleos, Megane, Modus, Talisman, Twingo, Zoe, A110, Sandero, Corsa, Grandland

Drugi raz z rzędu pierwszy artykuł w tygodniku MOTOR jest poświęcony francuskiemu modelowi samochodu! Tak było tydzień temu i tak jest teraz. W ubiegłym tygodniu chodziło o nowego Peugeota 308, teraz MOTOR prezentuje Renault 5, a konkretnie jego wizualizację.  Redakcja przypomina oczywiście legendarną „piątkę”, prezentuje też ewolucję, jaką na przestrzeni lat przeszło logo marki. Wspomina też modele Captur, Clio, Espace, Koleos, Megane, Talisman i Twingo, ale również Citroëny C4 i C4 Picasso, nad którymi pracował kiedyś Gilles Vidal, stylista Citroëna, a później Peugeota, obecnie nadzorujący prace designerskie nad Renault 5. To auto będzie nieduże i w zasadzie najprawdopodobniej wypełni lukę po Twingo, które wkrótce chyba przejdzie do historii. MOTOR przypomniał różne wersje legendarnej „piątki”. Nowe Renault 5 bazować będzie na modułowej platformie, na której powstają już Clio i Captur. I choć nowa „piątka” będzie również (a może tylko?) w wersji elektrycznej, to Zoe i tak pozostanie na rynku.

Na stronach 8-9 MOTOR zaprezentował najlepiej sprzedające się modele 41 marek oferowanych na europejskich rynkach. Podzielono je na dwa segmenty – premium i popularne. Wśród tych pierwszych mamy DS Automobiles, gdzie z wynikiem 43.165 egzemplarzy prowadzi DS 7 Crossback. W Renault na czele znajduje się oczywiście Clio z wynikiem 807.315 sztuk, a w Peugeocie 208-ka, która znalazła 748.048 nabywców. Na Citroëna C3 zdecydowało się 444.961 kierowców, a na Dacię Sandero 397.483 osoby. Jest też Opel Corsa z wynikiem 481.754 egzemplarzy.

W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 10. znajdziecie wzmianki o Peugeocie 208 PSE, Citroënie C5, DS 9 Crossbacku oraz o Oplu Grandlandzie. Tego ostatniego  maskowaniu pokazano na kolejnej stronie. Tam też w dziale Motorynek natraficie na skrócony cennik Citroëna C3 Aircross po liftingu. My opublikowaliśmy pełny cennik blisko trzy tygodnie temu.

Wnętrze Renault Modusa można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 28, a na kolejnej stronie na małej fotce da się dostrzec Renault Clio.

Citroëna, Peugeota i Renault wspomniano na stronie 33. w materiale poświęconym sprawdzaniu historii auta w bazie Carfax.

W dziale Używane MOTOR sprawdza, czy więcej straci się na samochodzie kombi, czy na SUV-ie z tego samego segmentu. Porównano także pary francuskie – przede wszystkim Renault Megane Grandtour z Renault Kadjarem. Moda na SUV-y sprawia, że Kadjar stracił mniej (kwotowo i procentowo) od Megane, a porównano samochody z silnikami 1.2 TCe z 2016 roku. Przy okazji pochwalono funkcjonalne wnętrze Kadjar. Stwierdzono też, że pozycja za jego kierownicą jest idealna w ruchu miejskim. Z kolei na kanapie jest ciut mniej miejsca, niż w Megane, ale narzekać nie ma na co. Dostęp do bagażnika jest wygodny, ale z uwagi na sylwetkę przy szybkiej jeździe opory powietrza skutkują większym spalaniem, niż w Megane. Kokpit kompaktowego Renault jest intuicyjny w obsłudze, czytelny i starannie wykonany. Miejsca jest dosyć w obu rzędach, zaś bagażnik ma dużą powierzchnię i wygodny dostęp (jak to w kombi). Niedługo pojawi się na naszych łamach kolejny odcinek z użytkowania Kadjara.

W przypadku Clio i Captura kwotowa utrata wartości okazuje się niemal taka sama. W przypadku Peugeota pod lupę wzięto 5008 drugiej generacji (wkrótce u nas test tego auta po ubiegłorocznym liftingu) oraz 508-kę SW w jej pierwszej odsłonie. To drugie auto traci kwotowo nieco mniej. Podobnie Peugeot 3008 pierwszej generacji traci wyraźnie więcej, niż 308-ka SW z 2016 roku.

Wśród rajdowych samochodów sprzed pół wieku w dziale MOTOR Retro na stronie 46. wspomniano Alpine A110.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.8 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 208 PSE300830850085087 Crossback9 CrossbackA110AlpineC3C3 AircrossC4C4 PicassoC5CapturCitroenClioCorsaDaciaDS AutomobilesEspaceGrandlandKadjarKoleosMeganeModusMOTOROpelPeugeotR5RenaultSanderoTalismanTwingoużywaneZoe
Udostepnij158Tweet99Udostepnij28
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.