Pisaliśmy już na ten temat zdając Wam własną relację z otwarcia wystawy Koła Magnetyczne w warszawskim salonie marki DS Automobiles. Dziś oficjalna informacja prasowa na ten temat.
22. listopada w salonie marki DS w Warszawie przy Alei Krakowskiej 206 odbył się wernisaż wystawy pt.:„Koła magnetyczne”. To czwarta już edycja cyklu wystaw w salonie najmłodszej marki Grupy PSA. Tym razem ideą projektu jest zaprezentowanie surrealizmu – ruchu awangardy, który nawiązywał do świata mechaniki. Wystawę tworzą prace Karoliny Breguły, Grzegorza Kozery, Jana Mioduszewskiego, Marty Paciejewskiej, Izy Roguckiej oraz ZO (Zofii Cielątkowskiej). Partnerem strategicznym wydarzenia jest Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej. „Koła magnetyczne” będzie można oglądać do 31. marca 2017 r., w salonie marki DS przy al. Krakowskiej 206 w Warszawie.
Jedną z głównych tendencji historii sztuki jest nieustanne powracanie do wcześniejszych osiągnięć artystycznych. Wzajemne wpływy tworzą przyciągające się koła inspiracji, na kształt magnetycznego oddziaływania. Idealnym przykładem takiego kulturowego perpetuum mobile jest marka DS odwołująca się do legendarnych modeli samochodów z lat pięćdziesiątych, które z kolei nawiązują do zdobyczy awangardy. Celem projektu jest ukazanie niesłabnących związków z jej czołowym ruchem – surrealizmem. Sama nazwa projektu nawiązuje do pierwszego dokumentu surrealistów Pól Magnetycznych, autorstwa André Bretona i Philippe`a Soupault z 1919 roku. Przez parafrazę tytułu uwydatniony zostaje szczególnie jego AUTOmatyczny kontekst.
– Blisko dwa lata temu powstał pomysł, aby salon marki DS stał się miejscem łączącym motoryzację ze sztuką. Od tego momentu, przy współpracy z Fundacją Polskiej Sztuki Nowoczesnej, mieliśmy okazję zorganizować trzy wystawy prezentujące prace wybitnych artystów. Wierzymy, że obecna wzbudzi wiele emocji wśród odwiedzających. Jesteśmy pewni, że wypełni przestrzeń salonu fascynującymi pracami, młodych artystów. – mówi Sebastian Domeracki, dyrektor DS. Automobiles w Polsce.
Każda kolejna edycja cyklu w salonie marki DS to efekt współpracy z ekspertami, pasjonatami sztuki.
– Cieszę się ogromnie, że Marka DS na polskim rynku nie tylko prezentuje samochody najwyższej jakości, ale również nawiązuje do tradycji polskiej i francuskiej awangardy, a także wspiera działalność artystów młodego pokolenia. – mówi Piotr Nowicki, prezes Fundacji Polskiej Sztuki Nowoczesnej.
Koncepcja i wartości sztuki surrealistycznej wywarły wpływ na artystów w całej Europie. Dlatego projekt „Koła magnetyczne” będzie miał swoją kontynuacje. Jego kolejna odsłona powstanie podczas pleneru w czeskiej Pradze.
– By lepiej zrozumieć kanały oddziaływań, a także osobiście doświadczyć ducha awangardy poprzez poznanie zdobyczy czeskich surrealistów najlepiej jest wyjechać w gronie zaproszonych artystów do Pragi. Celem podróży będzie spreparowanie nadrealnej sytuacji, która zachęci do dalszej refleksji nad surrealizmem. Efektem pleneru, którego wyłącznym mecenasem jest DS będzie wystawa, która odbędzie się w 2017 roku w Miejscu Projektów Zachęty. – mówi Grzegorz Kozera, autor projektu
Partnerzy merytoryczni: Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Miejsce Projektów Zachęty
Marka DS
Francuska marka rodem z Paryża. Oficjalnie powstała 1 czerwca 2014 r. Jej celem jest powrót francuskich samochodów do segmentu premium. Marka DS, czerpiąca z tego, co najlepsze we francuskim know – how, podtrzymuje tradycje innowacyjności, elegancji i stylu, odziedziczone po modelu DS z 1955 roku. Gama DS, stworzona z myślą o klientach poszukujących możliwości wyrażenia swojej osobowości, obejmuje modele Nowy DS 3, Nowy DS 3 CABRIO, DS 4 PERFORMANCE, Nowy DS 4, DS 4 CROSSBACK, DS 5, DS 5LS i DS6
Marka oferuje samochody wyróżniające się wyjątkowym stylem, wyrafinowanymi detalami, szlachetnymi materiałami i zaawansowanymi technologiami, a także hybrydowym układem napędowym z silnikiem wysokoprężnym Hybrid 4×4, oferowanym w DS 5. W Europie samochody marki DS można kupić w DS Store lub w DS SALON (oddzielna powierzchnia ekspozycyjna w salonach sieci CITROËN). W Chinach marka posiada oddzielną sieć sprzedaży. DS oferuje swoim klientom możliwość poszerzenia kontaktu z marką poza sam produkt dzięki ofercie ekskluzywnych usług premium i przynależności do klubu DS PRIVILÈGE.
www.DSautomobiles.com, www.DSautomobiles.pl, @DS_Official.
źródło: DS Automobiles
Najnowsze komentarze