Francuski rynek samochodowy notuje spore ożywienie, z czego w dużym stopniu skorzystał koncern Renault. Modele tej marki plasują się w ścisłej czołówce w niemal wszystkich segmentach rynku.
Renault Twingo doskonale radzi sobie w segmencie aut miejskich – jest najlepiej sprzedającym się samochodem tej klasy we Francji.
W segmencie B znakomicie sprzedaje się Renault Clio III notując większe zainteresowanie klientów, niż przed rokiem! Po dwóch miesiącach br. Clio jest liderem sprzedaży w swojej klasie na rodzimym rynku francuskim. Udaje mu się pokonać ubiegłorocznego lidera tego segmentu – Peugeota 207.
Wśród kompaktów niekwestionowanym liderem sprzedaży pozostaje Renault Megane.
W segmencie D króluje Renault Laguna, w przypadku której zanotowano ponad 41-procentowy wzrost sprzedaży w stosunku do lutego ub.r.
W klasie wyższej klienci bardzo chętnie sięgają po Renault Latitude.
Spadła natomiast nieco ilość wydawanych Dacii, a to z powodu ograniczenia dostaw lidera sprzedaży, modelu Sandero. Dopiero w marcu trafią na rynek samochody napędzane silnikami z fabryczną instalacją LPG zgodnymi z normą Euro5. Ponieważ fabryki przez niemal dwa miesiące nie dostarczały takich samochodów dealerom, nie było co sprzedawać w gamie tego modelu. W efekcie sprzedaż Dacii we Francji spadła w stosunku do wyników z analogicznego okresu roku ubiegłego o 8,9%.
Rewelacyjnie wygląda zaś sprzedaż dostawczych aut z gamy Renault. Trzy modele – Kangoo, Master i Trafic uplasowały się w pierwszej trójce tego segmentu. W efekcie Renault zdobyło 35,82% udziały w rynku, a cała Grupa – 36,72%.
KG
Najnowsze komentarze