Wiele zmian można zauważyć na rynku francuskim w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów osobowych za miesiąc listopad. I tak na pozycję lidera awansowało Renault Clio (-4,7%; 8.498 sztuk), które dosłownie „o włos” wyprzedziło swojego odwiecznego rywala, Peugeota 207 (-19,1%; 8.342 sztuk). Tymczasem jeszcze w listopadzie 2007 przewaga auta marki Peugeot nad konkurentem była bardzo wyraźna.
Zdaniem analityków, Renault Clio III zawdzięcza swój sukces m.in. ciepło przyjętej przez klientów wersji kombi (1.787 sprzedanych egzemplarzy), która w listopadzie cieszyła się większym wzięciem niż analogiczna wersja w gamie Peugeot 207 (1.294 sztuk).
Pojawienie się Renault Twingo II w czołowej trójce najchętniej kupowanych aut rynku francuskiego jest sporą niespodzianką. To sympatyczne autko zwiększyło w listopadzie sprzedaż aż o ponad 43% do 6.295 egzemplarzy. Specjaliści analizujący rozwój rynku podkreślają, że oferta Twingo jest dobrze dostosowana do potrzeb francuskich klientów, łącząc takie cechy jak atrakcyjna cena, silniki o umiarkowanym apetycie na paliwo, a także pełna gwarancja uzyskania przez przyszłego nabywcę specjalnej zachęty ekologicznej.
Renault Twingo wytwarzane jest obecnie na Słowenii w miejscowości Novo Mesto (wcześniej w fabryce Flins w regionie paryskim).
Na czwartej pozycji listopadowego rankingu znajdziemy model Peugeot 308 (produkowany we Francji w fabryce Sochaux). Wolumen sprzedaży wyniósł 5.542 sztuk (ponad dwa razy więcej niż w listopadzie 2007 zanotował poprzednik, Peugeot 307: 2.623 egzemplarzy).
Na piątym miejscu plasuje się tymczasem model Renault Megane III, który właśnie wszedł na francuski rynek (dokładnie 20 listopada). Na zakup tego auta nad Sekwaną zdecydowało się w ubiegłym miesiącu aż 5.221 osób (o 40% więcej niż w przypadku poprzednika).
Nadal szósty w rankingu jest natomiast Citroën C3, którego wolumen sprzedaży utrzymuje się raczej na stabilnym poziomie (-2,6%; 4.823 sztuk).
Tymczasem dwa kolejne modele typu monospace, a mianowicie Renault Scenic oraz Citroën C4 Picasso, szybują ostro w dół po części z powodu faktu, że ich nabywcy kwalifikują się do dodatkowej opłaty ekologicznej. Oba modele zanotowały w listopadzie spadek o odpowiednio (-40,7%; 3.985 sztuk) oraz (-55,2%; 3.834 sztuk).
Spośród innych czołowych modeli francuskiego rynku warto wspomnieć o wynikach Peugeot 206, którego listopadowa sprzedaż zwiększyła się aż o 14,7%.
Źródło: IBRM Samar, Rafał Żaglewski
Najnowsze komentarze