Chociaż od pojawienia się nowego Citroena C5 Aircross w polskich salonach minęło już kilka tygodni, dziennikarze mogą dopiero dzisiaj zapoznać się z tym samochodem. Miejscem premiery jest folwark Łochów, miejsce zlokalizowane kilkadziesiąt kilometrów na wschód od Warszawy. To właśnie tutaj dla przedstawicieli mediów przygotowano samochody testowe różnych konfiguracji z silnikami benzynowymi i diesla. Warto też pamiętać, że C5 Aircross pełni też dzisiaj rolę flagowego auta marki – do momentu premiery nowej limuzyny to on wyznacza kierunek jej rozwoju i postrzeganie.
My już mieliśmy okazję testować C5 Aircrossa wcześniej, relacjonowaliśmy też dla Was wrażenia z jazd testowych nowym Citroenem w Maroku. Najbardziej spodobało nam się zawieszenie, samochód zdaje się przepływać nad nierównościami, chociaż nie lubi krótkich poprzecznych przeszkód. Siedzenia są wygodne i również dają duże poczucie komfortu.
Kochaj i rób co chcesz
Większości osób nowy Citroen C5 Aircross się podoba. Ale znajdują się i tacy, którzy określają ten styl jako zbyt mało poważny albo zbyt odważny. Ciężko każdemu dogodzić, ale jedno jest pewne – stylistyka tego nowego samochodu jest całkiem spójna z całą gamą.
Komfortowe zawieszenie podoba się… prawie wszystkim
Testując C5 Aircrossa pisaliśmy tak: „Citroen C5 Aircross świetnie radzi sobie na wybojach i zdaje się prawie przepływać przez wszelkie nierówności nawierzchni. Nowe zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi pozwala na komfortową jazdę po gorszych jakościowo drogach, a do tego pracuje cicho. Samochód dobrze trzyma tor jazdy podczas większych prędkości, aczkolwiek, jest wrażliwy na mocniejsze podmuchy wiatru, a w czasie naszego testu wiało i to bardzo. Taki mamy klimat„.
Warto jednak podkreślić, że o ile większość testujących dziennikarzy miało pozytywne wrażenia, to znaleźli się i malkontenci. Jak na przykład dziennikarze magazynu Auto Express (brytyjska mutacja Auto Świata), którzy byli najwyraźniej rozczarowani komfortem zawieszenia i właśnie jazdę skrytykowali. Hydropneumatyka to rzeczywiście nie jest, ale naszym zdaniem nowe zawieszenie zdaje egzamin.
Dobra cena
Nowy SUV klasy komfort Citroena może nieźle zamieszać na rynku SUVów. Jego cena w podstawowej wersji to 86.900 złotych. Konfigurator samochodu znajduje się na tej stronie.
Klasyki na premierze
Chociaż Citroen przygotował premierę C5 Aircrossa, nie zapomniano o klasykach. W końcu była to okazja, by nawiązać do hydropneumatycznego zawieszenia. Pojawiły się więc takie modele jak legendarny Citroen DS, GSA oraz CX. Zabrakło kilku bardziej współczesnych modeli, a przecież Xantia czy XM to również historia marki.
Najnowsze komentarze