Peugeot 308 RC Z Concept zadebiutował w roku 2007. Model w przeciwieństwie do większości prototypów był niemal wiernym odzwierciedleniem seryjnego modelu, którym było coupe o nazwie RCZ.
Peugeot 308 RC Z Concept z wybrzuszeniami na dachu, które przechodziły na tylną szybę sprawiał wrażenie, jakby był zaprojektowany przez wiatr. Początkowo wydawało się, że producent pokazuje jedynie możliwości swoich projektantów, ale na szczęście tak nie było. Zaprezentowany w 2007 roku prototyp przerodził się w seryjny model, który zmienił wizerunek Peugeota w tamtych latach. Produkcja Peugeot RCZ trwała od 2010 do 2015 roku.
Peugeot 308 RC Z Concept miał być połączeniem przyjemności z jazdy, niepowtarzalnego designu i komfortu. Aerodynamiczny kształt uzyskany dzięki harmonii pomiędzy przednią szybą, wgłębionym dachem i tylną częścią pojazdu miał wpływ na poprawę osiągów. Aby uzyskać niską masę własną wykorzystano aluminiowe łuki tworzące kopułę kabiny pasażerskiej. Zastosowano także tylną szybę z poliwęglanu i dach z włókna węglowego.
Prototyp a seryjna wersja
Koncept 308 RC Z miał długość 4276 mm, szerokość 1840 mm i wysokość zaledwie 1320 mm. Coupe wyróżniało się muskularnymi przednimi nadkolami, rzeźbionymi w dolnej części bokami, a także masywnymi tylnymi błotnikami. Pojazd posiadał zestaw 19-calowych kół o niecodziennym designie a pod tylnym zderzakiem znajdował się podwójny centralny układ wydechowy, element, który w seryjnej wersji został przesunięty w lewo. Kolejną różnicą pomiędzy konceptem a produkcyjnym modelem była obecność wysuwanego spoilera, który działał. Po przekroczeniu odpowiedniej prędkości 85 i 155 km/h zmieniał nachylenie. Działał również po naciśnięciu przycisku znajdującego się między fotelami.
Prototyp pożyczył deskę rozdzielczą od modelu 308. Kokpit zapewniał bardzo dobrą widoczność i sporo miejsca na przednich fotelach. Z tyłu mieściły się głownie dzieci. Do wykończenia wnętrza wykorzystano chromowane wstawki, elementy z aluminium oraz lakierowaną czerń. Skóra pokrywała deskę rozdzielczą i panele drzwi. Po środku deski rozdzielczej pomiędzy dwoma centralnymi nawiewami umieszczono zegarek Bell & Ross.
Napęd 308 RC Z pochodził od 1,6-litrowego silnika benzynowego THP, który zapewniał maksymalną moc 160 kW (218 KM). Maksymalny moment obrotowy 280 Nm można było zwiększyć do 300 Nm dzięki funkcji overboost. Jednostkę sprzężono z 6-biegową manualną skrzynią biegów. 308 RC Z rozpędzał się od 0 do 100 km/h w czasie 7 sekund i osiągał maksymalną prędkość 235 km/h.
W 2010 roku do produkcji weszła seryjna wersja modelu nazwana po prostu RCZ. Model był oferowany z dwoma silnikami benzynowymi i jednym dieslem o mocy odpowiednio: 156, 200 i 163 KM. W 2013 roku, model RCZ przeszedł face lifting, w którym zmieniono reflektory i grill. Pod koniec 2013 roku do oferty weszła emocjonująca nowość: RCZ „R”. 1,6-litrowy silnik THP w tym wariancie osiągnął moc 272 KM. Wersja R, jeszcze lepiej oddawała ducha sportowego konceptu i stała się urzeczywistnieniem marzeń, które reprezentował.
Najnowsze komentarze