Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Historia

Peugeot 308 RC Z Concept – marzenie, które stało się rzeczywistością

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-04-25
w Historia, Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
312 14
A A
4
Peugeot 308 RC Z Concept – marzenie, które stało się rzeczywistością

Warto przeczytać!

Najtańszy samochód kontra crossover i SUV. Ile trzeba dopłacić do większych aut marek Citroën, Dacia , Peugeot i Renault?

Nowy Peugeot 508 tymczasowo straci układ hybrydowy o mocy 225 KM

Szef Renault krytykuje… obniżki cen samochodów elektrycznych. Zaskakujące słowa Luca de Meo

Obchody 145. rocznicy urodzin Andre Citroëna w Rydzynie. Tłum gości, tort i zapowiedź ważnego wydarzenia

Peugeot 308 RC Z Concept zadebiutował w roku 2007. Model w przeciwieństwie do większości prototypów był niemal wiernym odzwierciedleniem seryjnego modelu, którym było coupe o nazwie RCZ.

Peugeot 308 RC Z Concept z wybrzuszeniami na dachu, które przechodziły na tylną szybę sprawiał wrażenie, jakby był zaprojektowany przez wiatr. Początkowo wydawało się, że producent pokazuje jedynie możliwości swoich projektantów, ale na szczęście tak nie było. Zaprezentowany w 2007 roku prototyp przerodził się w seryjny model, który zmienił wizerunek Peugeota w tamtych latach. Produkcja Peugeot RCZ trwała od 2010 do 2015 roku.

Peugeot 308 RC Z Concept miał być połączeniem przyjemności z jazdy, niepowtarzalnego designu i komfortu. Aerodynamiczny kształt uzyskany dzięki harmonii pomiędzy przednią szybą, wgłębionym dachem i tylną częścią pojazdu miał wpływ na poprawę osiągów. Aby uzyskać niską masę własną wykorzystano aluminiowe łuki tworzące kopułę kabiny pasażerskiej. Zastosowano także tylną szybę z poliwęglanu i dach z włókna węglowego.Peugeot 308 RC Z

Prototyp a seryjna wersja

Koncept 308 RC Z miał długość 4276 mm, szerokość 1840 mm i wysokość zaledwie 1320 mm. Coupe wyróżniało się muskularnymi przednimi nadkolami, rzeźbionymi w dolnej części bokami, a także masywnymi tylnymi błotnikami. Pojazd posiadał zestaw 19-calowych kół o niecodziennym designie a pod tylnym zderzakiem znajdował się podwójny centralny układ wydechowy, element, który w seryjnej wersji został przesunięty w lewo. Kolejną różnicą pomiędzy konceptem a produkcyjnym modelem była obecność wysuwanego spoilera, który działał. Po przekroczeniu odpowiedniej prędkości 85 i 155 km/h zmieniał nachylenie. Działał również po naciśnięciu przycisku znajdującego się między fotelami.Peugeot 308 RC Z

Prototyp pożyczył deskę rozdzielczą od modelu 308. Kokpit zapewniał bardzo dobrą widoczność i sporo miejsca na przednich fotelach. Z tyłu mieściły się głownie dzieci. Do wykończenia wnętrza wykorzystano chromowane wstawki, elementy z aluminium oraz lakierowaną czerń. Skóra pokrywała deskę rozdzielczą i panele drzwi. Po środku deski rozdzielczej pomiędzy dwoma centralnymi nawiewami umieszczono zegarek Bell & Ross.

Napęd 308 RC Z pochodził od 1,6-litrowego silnika benzynowego THP, który zapewniał maksymalną moc 160 kW (218 KM). Maksymalny moment obrotowy 280 Nm można było zwiększyć do 300 Nm dzięki funkcji overboost. Jednostkę sprzężono z 6-biegową manualną skrzynią biegów. 308 RC Z rozpędzał się od 0 do 100 km/h w czasie 7 sekund i osiągał maksymalną prędkość 235 km/h.

W 2010 roku do produkcji weszła seryjna wersja modelu nazwana po prostu RCZ. Model był oferowany z dwoma silnikami benzynowymi i jednym dieslem o mocy odpowiednio: 156, 200 i 163 KM. W 2013 roku, model RCZ przeszedł face lifting, w którym zmieniono reflektory i grill. Pod koniec 2013 roku do oferty weszła emocjonująca nowość: RCZ „R”. 1,6-litrowy silnik THP w tym wariancie osiągnął moc 272 KM. Wersja R, jeszcze lepiej oddawała ducha sportowego konceptu i stała się urzeczywistnieniem marzeń, które reprezentował.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 308 RC Z Concept – marzenie, które stało się rzeczywistością
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 308308 RC ZPeugeotRCZ
Udostepnij112Tweet70Udostepnij20
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more