28. maja, zaledwie dziesięć miesięcy po uruchomieniu produkcji, Nowa fabryka DPCA Wuhan 3 w Chinach wyprodukowała stutysięczny samochód. Jubileuszowym autem był Peugeot 2008, miejski Crossover wprowadzony na tamtejszy rynek zaledwie 1,5 miesiąca wcześniej. I wbrew temu, co możecie wyczytać w niektórych tytułach prasowych, w Chinach również crossovery cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów.
Zakład Wuhan 3 produkuje obecnie trzy modele samochodów – nowego Citroëna C-Elysee, Peugeota 301 oraz crossovera 2008. Wkrótce planowane jest wdrożenie do produkcji czwartego modelu, ale spółka na razie nie informuje, co to będzie za auto.
Jeszcze w tym miesiącu fabryka ma osiągnąć zdolność produkcyjną na poziomie 44 pojazdów na godzinę produkowanych na dwie zmiany.
Z przeszło 60.000 samochodami zafakturowanymi dla klientów w maju szacowany udział DPCA w chińskim rynku wynosi 4,5% – o 0,6 punktu procentowego więcej, niż rok wcześniej w tym samym okresie. W ujęciu rocznym udział producenta w tamtejszym rynku wynosi 4,2% ze sprzedażą przeszło 285.000 samochodów.
Te doskonałe wyniki są efektem wzrostu sprzedaży marki Citroën o 15% i marki Peugeot o aż 47%! W przypadku Citroëna świetnie sprzedawał się w maju model C-Elysee (7.700 aut wydanych klientom), oraz – jak zwykle – chętnie kupowany C-Quatre (8.100 samochodów przekazanych odbiorcom). W gamie Peugeota znakomicie sprzedają się 308-ka (8.000 sztuk), 3008-ka (6.100 samochodów), 301-ka (6.000 aut) oraz świeży rynkowy gracz, wspomniany crossover 2008 (3.500 egzemplarzy).
Opierając się na tak dobrych wynikach można wnioskować, że całoroczna sprzedaż w Chinach przekroczy założony cel – 650.000 samochodów Citroën i Peugeot.
KG; zdjęcie: PSA
Najnowsze komentarze