Stellantis współpracuje z badaczami, naukowcami i inżynierami na całym świecie – jest to jedna z największych sieci współpracy innowacyjnej – w celu przyspieszenia rozwoju i wdrożenia przełomowych technologii, które pomogą firmie osiągnąć cele planu strategicznego Dare Forward 2030, w tym osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla do 2038 roku.
Dzięki ponad trzydziestu latom współpracy z instytucjami publicznymi, innymi ośrodkami badawczo-rozwojowymi, uczelniami i różnymi zainteresowanymi stronami, Stellantis wykorzystuje to doświadczenie, budując jeden z największych i najszerszych ekosystemów współpracy na świecie, który obecnie liczy 164 działające projekty i ponad 1000 różnych partnerów zaangażowanych na całym świecie.
Projekty te mogą łączyć fundusze prywatne i publiczne, łącząc wiedzę i doświadczenie rozległej społeczności technicznej Stellantis i najlepszych instytucji z ich wysoce wykwalifikowanymi talentami, aby znaleźć rozwiązania dla najbardziej wymagających problemów w globalnej mobilności. Razem, Stellantis i jego bezprecedensowa współpraca budują wspólną mapę drogową do najnowocześniejszej wolności mobilności.
„Zajęcie się złożonością mobilności jutra wymaga innowacji. Nasze otwarte podejście, oparte na globalnym ekosystemie współpracy, obejmujące najtrudniejsze tematy techniczne, pozwala nam rozwijać wiedzę i skupiać się na badaniach przedkonkurencyjnych, które mogą ostatecznie i pozytywnie wpłynąć na świat mobilności” – powiedział Ned Curic, dyrektor ds. technologii w firmie Stellantis. „Jesteśmy silniejsi i bardziej kreatywni, gdy pracujemy razem, zwłaszcza gdy łączymy siły z jednymi z najlepszych na świecie partnerów i naukowców. Ten pionierski duch jest kluczem do przekształcenia Stellantis w dobrze rozpoznawalną firmę technologiczną i pomaga nam znaleźć przełomowe odpowiedzi na wyzwania techniczne, odpowiedzi, które pomagają naszym klientom, naszej firmie i naszemu społeczeństwu.”
Zobacz: Stellantis odkupi akcje warte miliard dolarów od GM
Zespoły Stellantis z Brazylii, Kanady, Francji, Niemiec, Włoch, Portugalii i Hiszpanii pracują we współpracy z innymi zainteresowanymi stronami nad wspólnymi i zharmonizowanymi celami. Każdy wspólny, współfinansowany projekt może trwać do czterech lat.
Zobacz: Czy ceny nowych samochodów będą rosły?
Ponadto inne zespoły Stellantis w Brazylii, Chinach, Indiach i Stanach Zjednoczonych są aktywnie zaangażowane w badania przedkonkurencyjne z udziałem interesariuszy z branży, wnosząc zasoby rzeczowe w celu rozwiązania problemów technicznych.
Lista globalnych projektów współpracy jest dostosowana do strategicznych dziedzin technicznych firmy Stellantis, które obejmują:
- Autonomiczna jazda i łączność
- Nadwozie, podwozie i wnętrze
- Technologie elektryfikacji i zaawansowany napęd
- Produkcja
- Materiały
Przykłady bieżących projektów współpracy:
Hi-Drive (Autonomiczna jazda i łączność): Łącząc producentów samochodów, dostawców technologii, uniwersytety i instytuty badawcze, Hi-Drive jest wiodącym europejskim projektem dotyczącym zautomatyzowanej jazdy. W ramach tego projektu bada się i testuje rozwiązania w zakresie łączności z pojazdami, bardzo precyzyjnego pozycjonowania pojazdów, bezpieczeństwa cybernetycznego i uczenia maszynowego, aby objąć szeroki zakres środowisk drogowych.
Badania nad komfortem termicznym (nadwozie, podwozie i wnętrze): Współpraca ta ma na celu opracowanie nowych systemów i strategii zarządzania ciepłem wewnątrz pojazdów przy jednoczesnym zminimalizowaniu zużycia energii, co jest kluczowym czynnikiem dla wydłużenia zasięgu pojazdów BEV.
CEVOLVER (Technologie elektryfikacji i zaawansowane napędy): Projekt CEVOLVER (Connected Electric Vehicle Optimized for Life, Value, Efficiency and Range) przyjmuje podejście zorientowane na użytkownika w celu optymalizacji rozwoju i eksploatacji pojazdów elektrycznych i wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, komponenty i systemy. Projekt wykorzystuje możliwości łączności z możliwościami obliczeniowymi big data.
ODIN (Manufacturing): Aby wzmocnić zaufanie przedsiębiorstw produkcyjnych Unii Europejskiej do stosowania zaawansowanej robotyki, ODIN wprowadza technologię z najnowszych przełomowych badań, aby wykazać, że nowatorskie systemy produkcyjne oparte na robotach są technicznie wykonalne, wydajne i zrównoważone do natychmiastowego wprowadzenia na hali produkcyjnej.
Forest-Comp (Materiały): Ten projekt badawczy ocenia wykorzystanie odnawialnych i nieodnawialnych zasobów leśnych do masowej produkcji biokompozytów, które mogłyby być stosowane do wykończenia wnętrz lub izolacji akustycznej w pojazdach.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze