Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 12/2018

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-11-30
w Przeglad Prasy
Czas czytania 8 minut
178
A A
2
AUTO MOTO 12 2018 stronniczy przegląd prasy Przeglad Prasy

To już ostatnie tegoroczne wydanie miesięcznika AUTO MOTO. A raczej ostatnie datowane na bieżący rok, bo przecież jeszcze w grudniu ukaże się przyszłoroczny, styczniowy numer. A na okładce tego wciąż aktualnego Nowy Peugeot 508 w starciu z Mazdą 6, a także używany Peugeot 508 i Renault Megane III wśród najlepszych aut na rynku wtórnym w cenie do 30.000 zł.

Peugeot 408 – reklama

 

AUTO MOTO nr 12 (271) z XII.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 116 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 6 groszy
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C3 Aircross, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C4 SpaceTourer, C5 Aircross, C-Elyseee, DS 3, 3 Crossback, 7 Crossback, 208, 2008, 301, 308, 3008, 404, 406, 407, 504, 508, 5008, Rifter, 5, Captur, Clio, Espace, EZ-GO, EZ-PRO, EZ-ULTIMO, Espace, Kadjar, Koleos, Laguna, Megane, Scenic, Talisman, Zoe, A110, Dokker, Duster, Logan, Sandero

 

Naprawdę można zwymiotować – niemalże w każdym numerze każdej motogazetki wciąż czytam o jakichś dziesiątkach nowości w gamie Audi i BMW, nieco rzadziej w Mercedesie. O nowościach Škody i Volkswagena już nawet nie wspominając. A na drogach cały czas stare modele, czasem poddane jakiemuś liftingowi, chyba, że to jakiś lokalny tuning. Nie inaczej jest i w grudniowym AUTO MOTO – pierwszy artykuł w piśmie traktuje o nowościach Audi, BMW i Mercedesa. Ja rozumiem, że tym się mogą podniecać gimnazjaliści, ale to nie jest – jak mi się wydaje – grupa docelowa dla tego miesięcznika. Młodzież i tak ogląda wszystko w Internecie, gdzie nie musi za to płacić, a poza tym wie wszystko szybciej, jeszcze zanim ukażą się pisemka papierowe.

Na stronie 12. pojawia się nieduży artykuł o testach zderzeniowych EuroNCAP. Obejmuje on także nowe trojaczki – Citroëna Berlingo, Peugeota Riftera i Opla Combo. Rozbito jeden z nich, ale wyniki rozciągnięto na wszystkie. Uzyskały cztery gwiazdki.

Wśród premier miesiąca na stronie 18. wymieniono Peugeoty 508 i 3008 w wersjach hybrydowych.

Wspomniane na okładce porównanie Nowej 508-ki z Mazdą 6 znajdziecie na stronach 54-58. Od razu rozwieję Wasze wątpliwości – francuskie auto wygrało to starcie. Może dlatego, że dysponowało o 15 KM mocniejszym benzyniakiem? Może dzięki wyraźnie lepszej dynamice? Może dzięki wyższej prędkości maksymalnej? A może z tych wszystkich i jeszcze z innych powodów. Na pewno przegrało ceną – jest wyraźnie droższe od „japonki”.

Na wstępie AUTO MOTO wylicza znamienitych poprzedników 508-ki. Zaczyna od 404, przechodzi przez 504, 406 i dociera do 407 pomijając przy okazji znakomicie zawieszone 405. Przypomina, że każdy z nich miał wersję coupe, co zanikło dopiero przy pierwszej generacji 508-ki. Teraz też raczej nie należy się takiej odmiany spodziewać, ale skoro 508 liftback wygląda, jak wygląda, to może nie ma co rozpaczać z powodu tego braku ;-)

Druga generacja Peugeota 508 wygląda znakomicie, ale ma pewne braki. AUTO MOTO zwraca tu uwagę na gabaryty oraz idące za nimi drobne niedostatki w przestronności. Również bagażnik nie jest przesadnie ogromny. Tyle, że w dzisiejszych czasach segment D, to nie zawsze jest auto rodzinne. Częściej służbowe dla menadżerów pewnego szczebla. Stosunkowo rzadko widzi się w nowych samochodach tej klasy rodzinę z gromadą rozwrzeszczanych dzieciaków jadącą na wczasy. Pojemność bagażnika w tym segmencie powoli schodzi na plan dalszy. Na szczęście 508-ka jest liftbackiem, co pozwala cieszyć się bardzo dobrym dostępem do przestrzeni bagażowej. Nawet, jeśli wejdzie tam jedna siatka z Biedronki mniej, niż do Passata ;-)

Za to wnętrze, choć węższe, niż w Mazdzie, okazuje się świetnie wykonane i ciekawie zaprojektowane. i-Cockpit jest – w moim odczuciu – rewelacyjnym pomysłem. Wprawdzie AUTO MOTO marudzi na niezbyt łatwą dla tradycjonalistów obsługę, ale to marudzenie jest nieznaczne. A poza tym konserwatywnie nastawieni klienci i tak nie kupią samochodu francuskiego! To już moja opinia, nie AUTO MOTO ;-) Ale w artykule stwierdzono, że i w Mazdzie pod tym względem nie ma rewelacji.

Zdecydowanie na plus 508-ki zaliczono fotele z atestem AGR. Seryjny ośmiobiegowy automat okazał się bardzo dobrą przekładnią. Silnik i skrzynia zapewniają Peugeotowi zauważalnie lepszą dynamikę. Średnie spalanie również przemawia na korzyść francuskiego samochodu. Wyraźnie lepsze są też hamulce, zwłaszcza na zimno.

Uznano, że oba modele dają sporo przyjemności z jazdy, choć podobno 508-ka ma mało bezpośredni układ kierowniczy. Za to Mazdę charakteryzuje nieco gąbczaste zawieszenie. Peugeot ma gorszy promień skrętu.

Cena Peugeota jest wyższa, ale za to opcje można dobierać w korzystnych cenowo pakietach. No i jest seryjny automat. Ten element jest w Mazdzie drogi, a bogatsze wyposażenie z reguły wymusza zakup wyższej – i droższej – wersji, a wtedy okazuje się, że 508-ka jest tańsza! W efekcie nie powinno dziwić, że jednak to Peugeot został uznany przez AUTO MOTO za lepsze auto w tym starciu.

Na stronie 61. znajdziecie zapis z testu długodystansowego Renault Grand Scenic’a. Tym razem zaprezentowano raport z hamowni podwoziowej. Moc jest ciut wyższa, za to moment nieznacznie niższy. Generalnie AUTO MOTO stwierdziło, że silnik Scenic’a trzyma obiecany poziom.

Macie do dyspozycji ok. 30.000 zł i chcecie kupić używane auto? Ostatni tegoroczny numer AUTO MOTO pomoże Wam w wyborze. Na stronach 62-73 zamieszczono kilkanaście propozycji podzielonych na sześć segmentów. Nie wszędzie znalazły się samochody francuskie. W gamie aut małych (czyli w segmencie B) zaproponowano Peugeota 208 i Renault Clio IV. W założonym budżecie można myśleć o egzemplarzach z 2015 roku. Oba samochody będą dobrym wyborem. Co ciekawe AUTO MOTO poleca Clio z silnikiem 1.5 dCi – już wiedzą, że ta generacja motoru jest praktycznie bezproblemowa ;-)

W gamie kompaktów jedna z propozycji, to Renault Megane III. Jest szansa na auto z 2014 roku, czyli po drugim liftingu. Sugerowane wersje silnikowe, to 1.6 16, 1.4 TCe oraz diesel 1.6 dCi.

W klasie średniej dobrym pomysłem jest zakup Peugeota 508 pierwszej generacji. Za „trzy dychy” można myśleć o aucie z 2012 roku, o dwa lata młodszym, niż również proponowana Škoda Superb. Zdecydowanie wybierzcie Peugeota! Według AUTO MOTO najlepiej z silnikiem 2.0 HDi pod maską.

Z kolei jeśli myślicie o minivanie, to za 30.000 zł możecie kupić Renault Scenic’a III albo Citroëna C4 Picasso – oba w wieku pięciu lat. W obu przypadkach Redakcja sugeruje diesle 1.6 (odpowiednio dCi 130 i HDi 112).

Warto przeczytać!

dacia bigster 01 Przeglad Prasy

Nowa Dacia Bigster zdobywa „Wielką Austriacką Nagrodę Motoryzacyjną ARBÖ 2025”

2025-11-17
andre citroen Przeglad Prasy

André Citroën już mając 17 lat pokazał niezwykłe cechy charakteru. Śmiały, inteligentny i pomysłowy

2025-11-17

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones” 2025

2025-11-16

Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?

2025-11-16

Citroëna C4 pierwszej generacji można dostrzec na malutkim zdjęciu zamieszczonym na stronie 77. W tym samym materiale, tylko dwie strony dalej na innej fotce zapewne zauważycie przód Renault Laguny II.

Wśród współczesnych modeli dobrze znoszących instalacje LPG wymieniono m.in. Peugeoty 208 i 301 (oba z silnikami 1.2) oraz Renault Clio, także z motorem 1.2. Wspomniano w tej kwestii także Citroëna C3 i C-Elysee (także z silnikiem 1.2). Szukajcie tych sugestii na stronie 87.

Na francuskie samochody warto oddać głos w plebiscycie Auto Lider 2018. Kandydatów znajdziecie na stronach 96-105. Proponujemy głosowanie (w różnych kategoriach) na Alpine A110, Citroëny Berlingo, C3, C3 Aircrossa, C4 Cactusa, C4 SpaceTourera, C5 Aircrossa, DS 3, 3 Crossbacka i 7 Crossbacka, Peugeoty 208, 2008, 308 (także GTi), 3008 (także HYbrid4), 508, 5008 i Riftera, Renault Captura, Clio, Espace, Kadjara, Koleosa, Megane (także R.S. Trophy), Talismana i Zoe oraz Dacie Dokker, Duster, Logana i Sandero Stepway. Warto zagłosować także na nowe zawieszenie Citroëna, i-Cockpit oraz koncepcyjne samochody autonomiczne Renault (EZ-GO, EZ-PRO i EZ-ULTIMO) w sekcji innowacji technologicznych, Dacia Duster Elf Cup oraz Peugeot Bez Barier w projekcie marketingowym oraz Alpine, Citroëna, DS Automobiles, Dacię, Peugeota i Renault w sekcji marka roku.

Wśród Rynkowych debiutów miesiąca (strony 108-109) pokazano Citroëna C5 Aircrossa. Warto też wspomnieć o Oplu Grandlandzie X (to wszak produkt PSA) oraz Mitsubishi Outlanderze i Nissanie Qashqaiu (oba produkowane przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi).

Kieszonkowe rakiety – tak brzmi tytuł artykułu opublikowanego przez AUTO MOTO na stronach 108-112. Jedną z tych rakiet jest Renault 5 Alpine Turbo z pierwszej połowy lat 80. XX wieku. Ten samochód potrafi dać sporo radości z jazdy, a jeśli będziecie potrzebować elementów mechanicznych, to nie powinno być większego problemu z ich nabyciem. Zwłaszcza we Francji, czy Niemczech, ale cóż to znaczy w dobie Internetu ;-) Problemem może być za to korozja oraz silnik turbo z gaźnikiem – całość niełatwo wyregulować. Za to trwałość samej jednostki napędowej oceniana jest bardzo wysoko.

I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w tym numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO


google news Przeglad Prasy
google preferowane Przeglad Prasy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

AUTO MOTO 12 2018 stronniczy przegląd prasy Przeglad Prasy
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AlpineSanderoC-Elysee3 Crossback108Duster5C5Rifter504Logan301EspaceC4 SpaceTourer508C4 PicassoAUTO MOTOClioEZ-GO5008308A110TalismanEZ-PROScenicCapturSpacetourerC3EZ-ULTIMOPeugeotC4MeganeC5 AircrossBerlingoRenault4062008DS 3KoleosDaciaKadjarZoeC3 AircrossDokker407C4 Cactus4043008CitroenLagunaDS Automobiles7 Crossback208
Udostepnij81Tweet41Udostepnij11
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Przeglad Prasy

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3455 udostępnienia
    Udostepnij 1382 Tweet 864
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3479 udostępnienia
    Udostepnij 1392 Tweet 870
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2333 udostępnienia
    Udostepnij 933 Tweet 583
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5189 udostępnienia
    Udostepnij 2076 Tweet 1297

Testy samochodów

peugeot 308 francuskie pl 1 6 thp 156km 2 Przeglad Prasy
Testy

Test: Peugeot 308 1.6 THP 155 KM – kompakt dla wymagających. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-03-13
03. Citroen C3 Aircross – godny przedstawiciel marki Przeglad Prasy
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross 1.6 blueHDi 120 KM – modny crossover z szewronami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-02-06
renault master 2025 8 scaled Przeglad Prasy
Testy

Test: Nowy Renault Master 2.0 dCi 170 KM. Zalety, wady, polski cennik, opinie, jazda i spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-04-12
Opel Mokka 2021, Mokka-e
Wiadomości

Test: Opel Mokka robi duże wrażenie i nie chodzi tylko o wygląd – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-02-27
renault grand kangoo 2025 13 Przeglad Prasy
Testy

7-osobowe Renault Grand Kangoo. Jak to jest z tymi miejscami z tyłu?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-09-17

Najnowsze komentarze

  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu

Zobacz też

Citroën C3 Picasso w teście EuroNCAP (dodano zdjęcia)

Stellantis pozostaje wiodącym producentem lekkich elektrycznych aut użytkowych w Wielkiej Brytanii w 2025 r.

Od 1 stycznia 2020 samochody Renault drożeją w salonach w całej Rosji

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz